Moraki Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Hva slags erfaringer har dere med å handle DVD fra Amazon? Er det trygt? Jeg skal bestille noen DVD-pakker derfra hadde jeg tenkt, siden de ikke har det jeg skal ha på cdon.com. Det er noe ganske spesielt jeg skal ha, så det var ikke så lett å få tak i. Tips? 0 Siter
Gemini Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Amazon er trygt. Men om du vil unngå tollgebyr og annen dritt, må du holde deg under 200-kr-grensa. Det er forresten kortere leveringstid fra amazon.co.uk enn amazon.com, men jeg vet jo ikke om den engelske (co.uk) har det du er på jakt etter. Hvilken av de to som er billigst varierer tror jeg. 0 Siter
Moraki Skrevet 29. november 2006 Forfatter Skrevet 29. november 2006 Amazon er trygt. Men om du vil unngå tollgebyr og annen dritt, må du holde deg under 200-kr-grensa. Det er forresten kortere leveringstid fra amazon.co.uk enn amazon.com, men jeg vet jo ikke om den engelske (co.uk) har det du er på jakt etter. Hvilken av de to som er billigst varierer tror jeg. Ja ok, takk for tipset :-) Skal sjekke den britiske nettsiden nå. Kjipt å betale tollgebyr ja, da blir det fort mye dyrere enn man hadde trodd :-( 0 Siter
Gemini Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Ja ok, takk for tipset :-) Skal sjekke den britiske nettsiden nå. Kjipt å betale tollgebyr ja, da blir det fort mye dyrere enn man hadde trodd :-( Amazon var forresten en av de første nettbutikkene, i alle fall har de vært der siden internetts spede barndom. Hvis du bare bestiller kun bøker derfra ved en annen anledning, så trenger du forresten ikke tenke på 200-kr-grensen, bøker er fritatt for tollgebyr og moms. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Du må huske på at DVD-spilleren din må være sonefri om du skal kjøpe fra USA, mendet visste du sikkert... 0 Siter
Moraki Skrevet 29. november 2006 Forfatter Skrevet 29. november 2006 Amazon var forresten en av de første nettbutikkene, i alle fall har de vært der siden internetts spede barndom. Hvis du bare bestiller kun bøker derfra ved en annen anledning, så trenger du forresten ikke tenke på 200-kr-grensen, bøker er fritatt for tollgebyr og moms. Jeg skal bestille softcore DVD 0 Siter
Moraki Skrevet 29. november 2006 Forfatter Skrevet 29. november 2006 Du må huske på at DVD-spilleren din må være sonefri om du skal kjøpe fra USA, mendet visste du sikkert... Jepp, eller sone 2 som er den europeiske sonen. Brente meg på det en gang jeg kjøpte en DVD i NY. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Har erfaringer med Amazon UK. De er veldig raske, og ikke minst ofte billige. Men hvis det er sone 1-filmer du skal handle, ville jeg heller sjekket ut www.cdwow.com Uansett hvor du bestiller fra gjør du lurt i å holde deg under 200 kroner per pakke. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Jeg har handlet mye både på amazon.com, amazon.co.uk og amazon.fr og har bare gode erfaringer. Trygt og raskt. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Jeg har handlet mye både på amazon.com, amazon.co.uk og amazon.fr og har bare gode erfaringer. Trygt og raskt. Hvor lang tid tar forsendelsene fra Amazon (usa)? Jeg har vært på nippet til å bruke dem ved et par anledninger, men får opp absurde leveringstidsprognoser på flere uker. 0 Siter
ekte nick Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Har erfaringer med Amazon UK. De er veldig raske, og ikke minst ofte billige. Men hvis det er sone 1-filmer du skal handle, ville jeg heller sjekket ut www.cdwow.com Uansett hvor du bestiller fra gjør du lurt i å holde deg under 200 kroner per pakke. 200 kr grensen gjelder ikke på bøker, bare så det er tilføyd. 0 Siter
Moraki Skrevet 29. november 2006 Forfatter Skrevet 29. november 2006 Har erfaringer med Amazon UK. De er veldig raske, og ikke minst ofte billige. Men hvis det er sone 1-filmer du skal handle, ville jeg heller sjekket ut www.cdwow.com Uansett hvor du bestiller fra gjør du lurt i å holde deg under 200 kroner per pakke. Jeg skal ikke ha sone 1, hvorfor trodde du det? Jeg skal ha sone 2, som er vanlig i europa :-) Egentlig vil jeg ikke kjøpe noe, jeg liker å laste ned, men det er ikke alt man finner så.. 0 Siter
Moraki Skrevet 29. november 2006 Forfatter Skrevet 29. november 2006 200 kr grensen gjelder ikke på bøker, bare så det er tilføyd. Hvorfor gjelder det for DVD'er når det ikke gjelder for bøker? Irriterende deleuxe da.. 0 Siter
birdie Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Jeg skal ikke ha sone 1, hvorfor trodde du det? Jeg skal ha sone 2, som er vanlig i europa :-) Egentlig vil jeg ikke kjøpe noe, jeg liker å laste ned, men det er ikke alt man finner så.. Regner med han spør fordi .com har base i Statene, og der er sone1 mest vanlig (sone2 er import for dem). Derfor er .co.uk det mest naturlige stedet for norske å handle. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Jeg skal ikke ha sone 1, hvorfor trodde du det? Jeg skal ha sone 2, som er vanlig i europa :-) Egentlig vil jeg ikke kjøpe noe, jeg liker å laste ned, men det er ikke alt man finner så.. Tja. Var jo ikke godt å vite. Vil tro det er nesten like vanlig å kjøpe sone 1-filmer som sone 2-filmer fra utlandet. Er jo noen fordeler med sone 1. F.eks. at du ofte får tak i filmene lenge før de dukker opp på sone 2. 0 Siter
Gjest dvd tulling Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Tja. Var jo ikke godt å vite. Vil tro det er nesten like vanlig å kjøpe sone 1-filmer som sone 2-filmer fra utlandet. Er jo noen fordeler med sone 1. F.eks. at du ofte får tak i filmene lenge før de dukker opp på sone 2. Men sone 1 filmer får man spilt de her? DVD spilleren min er jo sonefri, men hva med tv'en? Pal Nicam greiene? 0 Siter
jubalong70 Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Jeg har bestilt bøker fra Amazon.com, og vært veldig fornøyd. Husk at USA har annen sone på sine DVD'er, så pass på at din DVD-spiller kan spille av de DVD'ene du bestiller. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Har gode erfaringer med å handle på Amazon (den britiske siden). 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Hvor lang tid tar forsendelsene fra Amazon (usa)? Jeg har vært på nippet til å bruke dem ved et par anledninger, men får opp absurde leveringstidsprognoser på flere uker. Jeg ser at de skriver det på nettsidene, men jeg tror det bare er noe de tar høyde for i tilfelle komplikasjoner. Pleier å få det innen tja...10-14 dager. Bestilte bøker derfra i forgårs, og har fått beskjed om at de er sendt. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Jeg er fornøyd med amazon uk. Jeg har brukt play.com mest, og nå har jeg også prøvd cd wow. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.