Gjest catiki21 Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Hva skal jeg gjøre? Har noen råd til meg? Jeg ligger syk. Ting jeg gjør går veldig sakte, har ikke energi til noe føler jeg. Jeg har som sagt før mange ganger her sagt jeg har infeksjon, nå også forkjølse. Jeg har nå 3 eksamener på to uker! Ellers må jeg jo handle julegaver, lage julagaver og skrive brever og kort til folk. Hvordan skal jeg få tid til alt når jeg er syk? Må bare skrive inn her for å få det ut. 0 Siter
Gjest pompell Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Jeg syns du skal få lov å være syk uten å få dårlig samvittighet =) Be om hjelp av de som er rundt deg hvis det er noe... Men jula kommer lell den...og så plutselig går den...så hva strever vi sånn for? 0 Siter
morsan Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Mange julegaver kan kjøpes over internett. Vedr julekort: Det er helt OK å ha alternativt opplegg pga av sykdom. Vi rakk ikke noe slikt et år pga diverse som skjedde, og da endte jeg opp med å sende sms'er i fleng + e-poster, og det bel bare "gamle tanter" som fikk gammeldags kort. I alle sms'ene og mailene skrev jeg at vi dessverre ikke rakk tradisjonelt kort i år. 0 Siter
Åsemor Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Dropp julekort, avtal med folk (ikke alle selvsagt, men f.eks søsken) at dere dropper julegavene dere imellom. Ikke bak kake, ikke vask huset, ikke dra frem julepynt. Få noen andre til å lage julemiddagen og bare møt opp. Dette går så fint så. Eksamenene dine har jeg ikke noen råd om da... 0 Siter
Lurveline Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Det greier du sikkert helt fint, har ikke gjort annet enn å kjøpt et par julegaver enda jeg heller. Stress ned.) 0 Siter
org Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Jeg har også tre eksamener før jul, og har for lengst innsett at jeg ikke rekker å vaske rundt. Så det får jeg ta senere. Får vaske litt hist og her, det er da ikke så ille. Trapp ned på kravene, og les til eksamener i stedet! Og - skynd deg å bli frisk! :-) 0 Siter
Gjest catiki21 Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Jeg har også tre eksamener før jul, og har for lengst innsett at jeg ikke rekker å vaske rundt. Så det får jeg ta senere. Får vaske litt hist og her, det er da ikke så ille. Trapp ned på kravene, og les til eksamener i stedet! Og - skynd deg å bli frisk! :-) Dette blir en felles takk til alle som skrev svar til meg. Tusen takk for svarene. Jeg skal prøve å ikke gjøre så mye før jul. Rettere sagt så orker jeg ikke det. Tilegg til min alvorlige infeksjon brøt forskjølsen ut sikkelig idag, utrolig slapp. Går på antibiotika også, 2 kuren min. Men jeg er ei som liker å gjøre folk glade, og prøver og gjøre mye før jul. Men får prøve andre måter i år, siden jeg ikke orker noen andre stress enn eksamenen mens jeg er syk. Får bruke nette iår å kjøpe de julegavene jeg må! Bruker deres tips til denne julens forbredelser:-)! 0 Siter
morsan Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Dette blir en felles takk til alle som skrev svar til meg. Tusen takk for svarene. Jeg skal prøve å ikke gjøre så mye før jul. Rettere sagt så orker jeg ikke det. Tilegg til min alvorlige infeksjon brøt forskjølsen ut sikkelig idag, utrolig slapp. Går på antibiotika også, 2 kuren min. Men jeg er ei som liker å gjøre folk glade, og prøver og gjøre mye før jul. Men får prøve andre måter i år, siden jeg ikke orker noen andre stress enn eksamenen mens jeg er syk. Får bruke nette iår å kjøpe de julegavene jeg må! Bruker deres tips til denne julens forbredelser:-)! Lykke til! :-) Husk at julen heldigvis er på den mørkeste tida på året, og støv og slikt synes ikke så godt! ;-) Og bakeren lager gode julekaker, og pepperkakene til 10 kroner per boks er ofte bedre enn hjemmelagde...;-) God bedring og lykke til på eksamen. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Jeg skjønner hva du mener, jeg fikk litt noia i dag sjøl da jeg innså at det er 1. desember om to dager, og jeg ikke hadde en eneste kalendergave i hus til unga. Jogga ut i lunsjen i dag og fikk fiksa mesteparten, heldigvis. Jeg har også en maraton-desember: To dager bortreist på seminar i neste uke, 7 julekonserter, en dag på kurs og en planleggingsdag med jobben, juleavslutning på skolen til Lillemann i uke 50 (ææææhhh - hvordan i all verden skal detta gå, da??), styremøte i borettslaget, 3 lønnskjøringer som må gjøres på jobb før jul, også er det visst lagt opp til en medarbeidersamtale eller to - gudene veit når de skal presses inn. Ja - også har jeg selvfølgelig ikke kjøpt inn en eneste julegave ennå. Jaja, det ordner seg vel... God bedring til deg, forresten! Håper førjulstida di blir roligere enn du tror. 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Et tips til julegaver er jo at du kan handle dem på nett. Stort sett er det slik at du kan velge en mottakeradresse som er annen enn fakturaadresse (altså din egen adresse), og da er det jo bare å skrive inn navnet på venner og bekjente som skal ha julegaver På http://www.gadgets.no så kan du også velge å få den gaveinnpakket om du betaler 20 kroner ekstra, og porto er inkludert, såvidt jeg forsto. Http://www.måhadet.no har også masse fint, jeg bestilte derfra på søndag, og varen kom til postkontoret i går. Litt mer kronglete å skrive inn en annen mottakeradresse der, men det gikk bra det også. Eksamenene går bra. Jeg har 5 eksamener på 10 dager nå, men jeg tar det som det kommer. Det er ikke nødvendigvis så mye som skal til for å stå (håper bare du ikke er avhengig av gode karakterer!). Julekort kan kanskje erstattes av julebrev på mail? Det er koseligere med julekort, men du kan skrive en mail og si at siden du har vært så mye dårlig nå før jul, så gjør du det på denne måten i år. Det går nok bra, det er utrolig hvor raskt man kan få gjort unna ting når det haster som mest! 0 Siter
Gjest catiki21 Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Jeg skjønner hva du mener, jeg fikk litt noia i dag sjøl da jeg innså at det er 1. desember om to dager, og jeg ikke hadde en eneste kalendergave i hus til unga. Jogga ut i lunsjen i dag og fikk fiksa mesteparten, heldigvis. Jeg har også en maraton-desember: To dager bortreist på seminar i neste uke, 7 julekonserter, en dag på kurs og en planleggingsdag med jobben, juleavslutning på skolen til Lillemann i uke 50 (ææææhhh - hvordan i all verden skal detta gå, da??), styremøte i borettslaget, 3 lønnskjøringer som må gjøres på jobb før jul, også er det visst lagt opp til en medarbeidersamtale eller to - gudene veit når de skal presses inn. Ja - også har jeg selvfølgelig ikke kjøpt inn en eneste julegave ennå. Jaja, det ordner seg vel... God bedring til deg, forresten! Håper førjulstida di blir roligere enn du tror. Tusen takk for ditt svar til meg, mariaflyfly. Håper din førjulstid også går bra. Jeg har ikke den store troen nå at jeg rekker det jeg bør gjøre, håper det går bedre enn jeg tror etterhvert! Men skal prøve i år å gjøre ting litt lettere enn jeg pleier å gjøre. Tusen takk for svaret:-) og at folk bryr seg og gir meg gode svar her inne! Alltid godt å skrive inn her når en trenger råd! 0 Siter
Gjest catiki21 Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Et tips til julegaver er jo at du kan handle dem på nett. Stort sett er det slik at du kan velge en mottakeradresse som er annen enn fakturaadresse (altså din egen adresse), og da er det jo bare å skrive inn navnet på venner og bekjente som skal ha julegaver På http://www.gadgets.no så kan du også velge å få den gaveinnpakket om du betaler 20 kroner ekstra, og porto er inkludert, såvidt jeg forsto. Http://www.måhadet.no har også masse fint, jeg bestilte derfra på søndag, og varen kom til postkontoret i går. Litt mer kronglete å skrive inn en annen mottakeradresse der, men det gikk bra det også. Eksamenene går bra. Jeg har 5 eksamener på 10 dager nå, men jeg tar det som det kommer. Det er ikke nødvendigvis så mye som skal til for å stå (håper bare du ikke er avhengig av gode karakterer!). Julekort kan kanskje erstattes av julebrev på mail? Det er koseligere med julekort, men du kan skrive en mail og si at siden du har vært så mye dårlig nå før jul, så gjør du det på denne måten i år. Det går nok bra, det er utrolig hvor raskt man kan få gjort unna ting når det haster som mest! Tusen takk for sikkelig bra svar til meg! Takk for nettadressene, må sjekke de ut:-)! De virket bra etter hva du skrev her. Ja, jeg må skrive en felles mail til de som har mail adresse sånn at jeg ikke må skrive sider opp og ned i år, siden jeg er syk! Får vel gå å sove litt nå, så kommer jeg å doler litt senere idag:-) når jeg har fått slappet litt av. Tusen takk for all hjelpen, tipsene og rådene jeg får her! Godt å ha gode dolere:-)! 0 Siter
Gjest catiki21 Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Et tips til julegaver er jo at du kan handle dem på nett. Stort sett er det slik at du kan velge en mottakeradresse som er annen enn fakturaadresse (altså din egen adresse), og da er det jo bare å skrive inn navnet på venner og bekjente som skal ha julegaver På http://www.gadgets.no så kan du også velge å få den gaveinnpakket om du betaler 20 kroner ekstra, og porto er inkludert, såvidt jeg forsto. Http://www.måhadet.no har også masse fint, jeg bestilte derfra på søndag, og varen kom til postkontoret i går. Litt mer kronglete å skrive inn en annen mottakeradresse der, men det gikk bra det også. Eksamenene går bra. Jeg har 5 eksamener på 10 dager nå, men jeg tar det som det kommer. Det er ikke nødvendigvis så mye som skal til for å stå (håper bare du ikke er avhengig av gode karakterer!). Julekort kan kanskje erstattes av julebrev på mail? Det er koseligere med julekort, men du kan skrive en mail og si at siden du har vært så mye dårlig nå før jul, så gjør du det på denne måten i år. Det går nok bra, det er utrolig hvor raskt man kan få gjort unna ting når det haster som mest! Tusen takk for sikkelig bra svar til meg! Takk for nettadressene, må sjekke de ut:-)! De virket bra etter hva du skrev her. Ja, jeg må skrive en felles mail til de som har mail adresse sånn at jeg ikke må skrive sider opp og ned i år, siden jeg er syk! Får vel gå å sove litt nå, så kommer jeg å doler litt senere idag:-) når jeg har fått slappet litt av. Tusen takk for all hjelpen, tipsene og rådene jeg får her! Godt å ha gode dolere:-)! 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Tusen takk for sikkelig bra svar til meg! Takk for nettadressene, må sjekke de ut:-)! De virket bra etter hva du skrev her. Ja, jeg må skrive en felles mail til de som har mail adresse sånn at jeg ikke må skrive sider opp og ned i år, siden jeg er syk! Får vel gå å sove litt nå, så kommer jeg å doler litt senere idag:-) når jeg har fått slappet litt av. Tusen takk for all hjelpen, tipsene og rådene jeg får her! Godt å ha gode dolere:-)! Bare hyggelig! Jeg kjøpte en gave på hver av de sidene på søndag. Vanskelig å velge, for de hadde så utrolig mye artige saker! Ellers går det an å bestille forskjellige steder som cdon.com, play.com, amazon.co.uk etc., men man må jo opprette brukerkontoer hver plass, og om du ikke har så mye energi så er det jo greit å forholde seg til bare ett eller to nettsteder 0 Siter
Gjest ho mor Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Ikke noe problem? Som mange andre her sier så er internett en fin ting. Bestill julekort på fotoknudsen.no, her kan du også ta ditt fineste bilde og lage kopper, vesker,kalendere,sjokolade-esker, t-skjorter osv.Supre gaver til familie og venner.Rett hjem i postkassa og julekortene får du med god jul på slik at du kun skriver hilsen med navnet ditt og hopper over den lange brevskrivingen. Pepperkaker som man kjøper til 10 kroner i butikken er mye bedre enn hjemmelagede. Så ta like godt å kjøp andre sorter også, og hopp over bakingen. Selv vasker jeg aldri ned huset før jul, det gjør jeg når våren kommer og sola skinner så hardt på vinduene mine at jeg ikke ser så godt gjennom dem lengre..he..he.. Du har jo også fått andre lenker til julegaver, og ellos, sparkjøp,kid osv. har det meste til hele familien på nett. Et par julenisser frem på bokhylla og masse lys i lysestaker på bordet er nok pynt til jul. Hos oss så er det også en butikk som bringer ut matvarer til folk som ringer dem. Undersøk om det finnes noen slike butikker i nærområdet ditt. Ordne en enkel julemiddag med frosne grønnsaker til og ferdigkjøpt frossen riskrem til dessert holder masse. Jula er hva vi gjør den til..og det er altfor mye hysteri om den. Vi må huske på å kose oss og glemme alle forberedelsene som våre foreldre drev med! Da blir man utslitt da. Håper du blir frisk snart. 0 Siter
pekkaline Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Du har det stritt ser jeg, men det rare er at jula kommer og går uansett. Det ordner seg for snille jenter! God bedring og lykke til! 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Du kan bestille noen julegaver på nettet? 0 Siter
Gjest catiki21 Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Du kan bestille noen julegaver på nettet? Da var jeg tilbake etter å ha slappet av litt. Det går absolutt ikke bra nå. Sikkelig forskjøla og infeksjon fra før. Håper absolutt jeg blir bedre før jula trår til sikkelig. Heldigvis noen uker igjen. Men jeg blir litt sprø når jeg har hatt infeksjonen min 1 måned nå og tilegg så brøt forskjølsen sikkelig ut idag. Men tusen takk for alle som har skrevet til meg under denne tråden og gitt meg tips/råd sånn at mine juleforbredelser skal gå litt bedre. Så nå tenkte jeg å surfe litt rundt på nettet etter julegaver til nær og fjærn:-), Må jo hvertfall begynne å leite nå. Glad for all hjelpen jeg har fått:-) 0 Siter
Mañana Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Et tips til julegaver er jo at du kan handle dem på nett. Stort sett er det slik at du kan velge en mottakeradresse som er annen enn fakturaadresse (altså din egen adresse), og da er det jo bare å skrive inn navnet på venner og bekjente som skal ha julegaver På http://www.gadgets.no så kan du også velge å få den gaveinnpakket om du betaler 20 kroner ekstra, og porto er inkludert, såvidt jeg forsto. Http://www.måhadet.no har også masse fint, jeg bestilte derfra på søndag, og varen kom til postkontoret i går. Litt mer kronglete å skrive inn en annen mottakeradresse der, men det gikk bra det også. Eksamenene går bra. Jeg har 5 eksamener på 10 dager nå, men jeg tar det som det kommer. Det er ikke nødvendigvis så mye som skal til for å stå (håper bare du ikke er avhengig av gode karakterer!). Julekort kan kanskje erstattes av julebrev på mail? Det er koseligere med julekort, men du kan skrive en mail og si at siden du har vært så mye dårlig nå før jul, så gjør du det på denne måten i år. Det går nok bra, det er utrolig hvor raskt man kan få gjort unna ting når det haster som mest! Gadgets har en del morsomme greier, men off så mange skrivefeil de har i produktomtalene...:/ http://www.gadgets.no/product_info.php?products_id=554 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Gadgets har en del morsomme greier, men off så mange skrivefeil de har i produktomtalene...:/ http://www.gadgets.no/product_info.php?products_id=554 Ja, jeg la merke til det da jeg var inne der. Jeg irriterer meg egentlig grønn over sånt, men jeg prøvde å overse det 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.