Gå til innhold

Jeg er gravid!


Gemini

Anbefalte innlegg

Samme tenkte jeg, men det var før jeg selv ble gravid og vannet gikk i uke 28. Da ble hver dag ungen holdt seg i magen avgjørende for hva slags liv han ville få.

Tviler sterkt på at jeg hadde holdt telling på dagene hvis jeg hadde hatt et normalt svangerskap, da. Det blir liksom litt i overkant. Litt mye i overkant;-)

Å telle dager går jo helt automatisk når en skal holde styr på hvilken ukedag en skifter uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 121
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Gemini

    25

  • ShitDiddelyDo

    8

  • tonie

    6

  • DarkPink

    4

Å telle dager går jo helt automatisk når en skal holde styr på hvilken ukedag en skifter uke.

Fram til vannet gikk holdt jeg kun styr på det ved å følge med på hva som stod i mappa jeg hadde for jordmorkontrollene. Mulig det er jeg som er litt sløv, men sånn ble det ettehvert...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Samme tenkte jeg, men det var før jeg selv ble gravid og vannet gikk i uke 28. Da ble hver dag ungen holdt seg i magen avgjørende for hva slags liv han ville få.

Tviler sterkt på at jeg hadde holdt telling på dagene hvis jeg hadde hatt et normalt svangerskap, da. Det blir liksom litt i overkant. Litt mye i overkant;-)

Håper det gikk bra med barnet ditt! Barnet til et vennepar ble født i uke 25. Og da teller hver time...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok vanlig nå. Men for ikke mer enn 8 år siden, da jeg gikk gravid med yngstemann, var det bare uker som ble telt, både av legene og oss gravide i mellom. Så jeg har også stusset over at det nå regnes så detaljert at enkeltdagene tas med.

Da jeg var gravid med førstmann telte jeg omtrent i timer og minutter, hehe. Men da tror jeg heller ikke jeg tenkte en eneste tanke som ikke hadde med graviditet å gjøre gjennom hele svangerskapet...

Denne gangen må jeg regne etter for å finne ut hvor klangt jeg er på vei, for nå går det til og med surr i ukene her:o) Så det handler nok litt om hvor fokusert man er på magen tror jeg.

Jeg skifter forresten uke på mandager, så jeg syns nesten det er lettere å vite enkeltdagene enn selve ukene jeg da *humre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Særlig til gratulasjoner som har kommet etter forrige takke-innlegg.

Men jeg merker meg at mange skriver oi og/eller at dette var en overraskelse... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Særlig til gratulasjoner som har kommet etter forrige takke-innlegg.

Men jeg merker meg at mange skriver oi og/eller at dette var en overraskelse... hehe

Vet ikke hvorfor, men jeg ble i allefall overrasket. Såpass at jeg fortalte gubben at hun med verdens beste ostekake skal bli mor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så moro! Gratulerer!

Takk takk!

Long time, no see! Visste ikke at du lusket rundt her ;-)

Hvordan går det med deg og dine to (?) gutter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvorfor, men jeg ble i allefall overrasket. Såpass at jeg fortalte gubben at hun med verdens beste ostekake skal bli mor :)

Joda, det er jo ikke helt uforståelig, jeg har jo tross alt hengt her på dette forumet i en mannsalder, og blitt en "moden dame" uten å uttrykke noen barnelengsel tidligere. Ikke har den ligget på lur så ekstremt lenge heller, men har vel utviklet seg, sakte men sikkert de siste få årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk!

Long time, no see! Visste ikke at du lusket rundt her ;-)

Hvordan går det med deg og dine to (?) gutter?

Jeg lusker egentlig ikke rundt her. Det er sikkert et halvt år siden sist. Men nå er jeg syk og sitter oppe alene og kjeder meg. Hyggelig å ta en tur til gamle tomter, da.

Med mine to gutter går det fint. De er 5 & 7 år nå, og om under et år har jeg to skolegutter. Tenk det!

Dette er ditt første barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lusker egentlig ikke rundt her. Det er sikkert et halvt år siden sist. Men nå er jeg syk og sitter oppe alene og kjeder meg. Hyggelig å ta en tur til gamle tomter, da.

Med mine to gutter går det fint. De er 5 & 7 år nå, og om under et år har jeg to skolegutter. Tenk det!

Dette er ditt første barn?

Ja, det er det. Litt sein på avtrekker'n her... ;-)

Så spennende med så store gutter da! Har en venninne som har en herlig snart-6-åring, men ellers kjenner jeg ikke så mye til barn i den alderen. Vi har igrunnen veldig få barn i vennekretsen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lusker egentlig ikke rundt her. Det er sikkert et halvt år siden sist. Men nå er jeg syk og sitter oppe alene og kjeder meg. Hyggelig å ta en tur til gamle tomter, da.

Med mine to gutter går det fint. De er 5 & 7 år nå, og om under et år har jeg to skolegutter. Tenk det!

Dette er ditt første barn?

Kjipt at du er syk forresten. Håper det ikke er noe alvorlig, men at du snart blir frisk og rask igjen!

Hyggelig å "se" deg igjen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det. Litt sein på avtrekker'n her... ;-)

Så spennende med så store gutter da! Har en venninne som har en herlig snart-6-åring, men ellers kjenner jeg ikke så mye til barn i den alderen. Vi har igrunnen veldig få barn i vennekretsen også.

De er veldig morsomme i den alderen. Og man begynner å få igjen litt av friheten. Den du snart skal til å miste.. ;-)

Neida, jeg er ikke alvorlig syk, men har operert ut en eggstokk og en cyste. Ikke noe farlig, men litt vondt gjør det jo etterpå da. Så jeg sitter hjemme og kjeder meg snart ihjel! Men tenkte jeg skulle klare å dra på jobb igjen fra mandag av.

Nå har jeg snoket nok her for i kveld. Lykke til videre med svangerskap og alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...