Gå til innhold

Jeg er gravid!


Gemini

Anbefalte innlegg

Da jeg var gravid med førstmann telte jeg omtrent i timer og minutter, hehe. Men da tror jeg heller ikke jeg tenkte en eneste tanke som ikke hadde med graviditet å gjøre gjennom hele svangerskapet...

Denne gangen må jeg regne etter for å finne ut hvor klangt jeg er på vei, for nå går det til og med surr i ukene her:o) Så det handler nok litt om hvor fokusert man er på magen tror jeg.

Jeg skifter forresten uke på mandager, så jeg syns nesten det er lettere å vite enkeltdagene enn selve ukene jeg da *humre*

Sånn var det med meg også. Jeg talte v-e-l-d-i-g nøye med førstemann. Med nestedama ble jeg nesten flau når noen spurte hvor langt på vei jeg var, måtte stoppe og telle etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 121
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Gemini

    25

  • ShitDiddelyDo

    8

  • tonie

    6

  • Mrs. Wallace

    4

Så moro! Gratulerer!

Heisan, gyrken - det var en stund siden!

Tenk, min yngstemann er også blitt 7 år. Søsteren går i 1. på videregående og er snart voksen.

Vil egentlig ikke tenke på hva det forteller om min egen alder...

God bedring / rekonvalesens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er jo ikke helt uforståelig, jeg har jo tross alt hengt her på dette forumet i en mannsalder, og blitt en "moden dame" uten å uttrykke noen barnelengsel tidligere. Ikke har den ligget på lur så ekstremt lenge heller, men har vel utviklet seg, sakte men sikkert de siste få årene.

Og siden så mange her underholder med hver detalj om hvordan de slutter med prevensjon og bedriver vitenskapelig prøving og graviditetstesting, blir det nesten litt overraskende hver gang noen bare forteller resultatet, sånn helt uten forvarsel. Du var jo ikke helt nybefruktet heller, akkurat.

Men fra nå av skal vi følge med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok vanlig nå. Men for ikke mer enn 8 år siden, da jeg gikk gravid med yngstemann, var det bare uker som ble telt, både av legene og oss gravide i mellom. Så jeg har også stusset over at det nå regnes så detaljert at enkeltdagene tas med.

Jeg var også gravid for åtte år siden (jøje meg), og da telte vi dager. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det gikk bra med barnet ditt! Barnet til et vennepar ble født i uke 25. Og da teller hver time...

Uff ja, det var noen små på prematuravdelingen sønnen min lå på som var født i uke 25-26. Når man ser dem streve går det virkelig opp for en hvor utrolig mye en uke eller noen dager kan bety.

Det gikk veldig bra med gutten min. Han holdt seg i magen nesten til uke 33 til tross for at han hadde lite vann der inne. Han er over tre år nå og er en sunn, frisk og aktiv liten fyr:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Uff ja, det var noen små på prematuravdelingen sønnen min lå på som var født i uke 25-26. Når man ser dem streve går det virkelig opp for en hvor utrolig mye en uke eller noen dager kan bety.

Det gikk veldig bra med gutten min. Han holdt seg i magen nesten til uke 33 til tross for at han hadde lite vann der inne. Han er over tre år nå og er en sunn, frisk og aktiv liten fyr:-)

Så flott å høre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, det var noen små på prematuravdelingen sønnen min lå på som var født i uke 25-26. Når man ser dem streve går det virkelig opp for en hvor utrolig mye en uke eller noen dager kan bety.

Det gikk veldig bra med gutten min. Han holdt seg i magen nesten til uke 33 til tross for at han hadde lite vann der inne. Han er over tre år nå og er en sunn, frisk og aktiv liten fyr:-)

Uff, sånt er skremmende å høre om når man går gravid... Men så godt at det gikk bra med gutten din!

Lå du på sykehus fra vannet gikk og frem til fødsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og siden så mange her underholder med hver detalj om hvordan de slutter med prevensjon og bedriver vitenskapelig prøving og graviditetstesting, blir det nesten litt overraskende hver gang noen bare forteller resultatet, sånn helt uten forvarsel. Du var jo ikke helt nybefruktet heller, akkurat.

Men fra nå av skal vi følge med...

Hehe....

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, sånt er skremmende å høre om når man går gravid... Men så godt at det gikk bra med gutten din!

Lå du på sykehus fra vannet gikk og frem til fødsel?

Ja, jeg måtte det. Bare den siste uka fikk jeg lov å gå på do og dusje. Det var den lengste sommeren i hele mitt liv, men så gikk det jammen meg godt til slutt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg måtte det. Bare den siste uka fikk jeg lov å gå på do og dusje. Det var den lengste sommeren i hele mitt liv, men så gikk det jammen meg godt til slutt:-)

Ja, det er enda godt det!

Har jo hørt om noen andre skumle historier også, der det gikk bra til slutt. Men det er jo også noen der det ikke går så bra, ref. et program jeg så på tv nylig, med veldig premature barn som fikk store funksjonshemninger fysisk og psykisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er enda godt det!

Har jo hørt om noen andre skumle historier også, der det gikk bra til slutt. Men det er jo også noen der det ikke går så bra, ref. et program jeg så på tv nylig, med veldig premature barn som fikk store funksjonshemninger fysisk og psykisk.

Var det det med barna som ble født før uke 25? Uff, det var vondt å se hvordan det gikk med noen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med de lykkelige omstendighetene, det var jammen gode nyheter! Og du har virkelig vært flink til å holde på hemmeligheten :-)

Nå går dere jammen spennende tider og et nytt liv i vente. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillerosinen

For meg er du hun som har den gode ostekakeoppskriften som jeg aldri har fått meg til å prøve. Den ligger bare i oppskriftsboka mi og venter på den rette anledningen :-)

Kos deg med graviditeten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen anelse om hva 13+ 6 betyr, men GRATULERER!! :-)

Takk! Det ble forklart lenger ned i tråden her, men det er snakk om uker og dager. Noen synes det er latterlig å telle dager, men leger opererer bl.a. med det. Særlig når det er snakk om risiko for å føde før tiden, så teller hver dag.

Jeg var altså 13 uker og 6 dager på vei når jeg skrev det. I dag 14 uker og 4 dager. Anyway, jeg er ca 3,5 mnd på vei :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...