Gå til innhold

Boikott lekebutikkene

Anbefalte innlegg

Petrine Eiffel
Skrevet

Lekebutikkene får nå forbud mot å selge leker med ftalater fordi disse er giftige. Likevel skal de selge ut de lekene de har på lager, ellers vil dette få en økonomisk konsekvens for dem. Hva med giften barna får i seg? Er ikke det litt viktigere enn store kjeders økonomiske forhold? Jeg bli helt oppgitt over slik kynisme!

Gjest er oppgitt ja!
Skrevet

Det er dessverre penga som rår i denne verden nå til dags, uansett.

Vi lever i en tid der leger blir bestukket av legemiddelfirma, der alle gjør alt for penger. Pengejaget vil ingen ende ta, og kynisme og egoisme er helt naturlig og godtatt.

Hvordan skal det ende?

Skrevet

Er grønn sikkert, men hva er ftalater? Hvilke leker har det?

Skrevet

Er grønn sikkert, men hva er ftalater? Hvilke leker har det?

Ftalater er et stoff som er tilsatt leker av plast for å gjøre dem mykere,

F,eks Dukkehoder, badebøker, badeender o.l figurer.

Ftalater er giftig ved større inntak. Så det kan være ganske farlig dersom barnet spiser lekene sine. Ikke så bra for miljøet heller.

Skrevet

Hvis man blir steril av ftalater så skal jeg jaggu gå og tygge på en My Little Pony right away.

Skrevet

Ftalater er et stoff som er tilsatt leker av plast for å gjøre dem mykere,

F,eks Dukkehoder, badebøker, badeender o.l figurer.

Ftalater er giftig ved større inntak. Så det kan være ganske farlig dersom barnet spiser lekene sine. Ikke så bra for miljøet heller.

Ok. Dette er kanskje noe av det samme de snakket om for 10-15 år siden? Da var det biteringer som var farlig. Trist at det lages leker med gift... Men hva er ikke giftig da...maten vi spiser også..

I gamle dager så var det tre-leker, de var nok trygge. Men jeg er redd at tre-leker i dag kan være giftige..Hva tror du? Det sprøytes jo med alskens ting og tang. Stakkars våre små nurk.

Håper de trekker alt tilbake, ikke selge ut lageret....

Takk for svar forresten.

Skrevet

Jeg trodde da vitterlig at lekebutikkene fikk dette forbudet for flere år siden?

Og de har ikke gitt seg på det enda?

Skrevet

Jeg trodde da vitterlig at lekebutikkene fikk dette forbudet for flere år siden?

Og de har ikke gitt seg på det enda?

Det var for barn under 3 år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...