Gå til innhold

Denne person er ekstremt grisete!

Anbefalte innlegg

Gjest hvordan komme meg unna
Skrevet

Hør bare på dette eksempelet.

Jeg kjenner ei fra barndommen som fremdeles kontakter meg av og til. Eller dvs, forholdsvis ofte.

Her er eksempel på hva hun gjør:

*klør seg i hodebunnen og snuser på fingrene etterpå

*raper høyt med vilje innimellom

*fiser og lukter etter om det blir vond lukt. Jeg hører det suser i nesen når hun innhalerer for å sjekke lukt.

Jeg vil ikke såre henne, men fy søren så grisete!! Jeg ler ikke av det en gang fordi det er så ekkelt.

Dette er ikke et kødde innlegg altså. Jeg plages av denne personen.

Skrevet

Giiiiid! Klør hun seg i hodet og lukter på hendene!?? ÆÆÆSJ!

Herregud, ta deg sammen.

"hvordan komme meg unna" *riste på hodet*

Skrevet

Giiiiid! Klør hun seg i hodet og lukter på hendene!?? ÆÆÆSJ!

Herregud, ta deg sammen.

"hvordan komme meg unna" *riste på hodet*

Mulig slik oppførsel er vanlig i din krets, men ikke i min.

Jeg blir rett og slett plagd vettet av denne personen. Kommer på besøk selv om hun ikke er velkommen. Og ja, jeg ønsket tips om hvordan komme meg unna uten å såre denne personen.

Men det ville du ikke svare på tydeligvis

Skrevet

Jeg blir rett og slett plagd vettet av denne personen. Kommer på besøk selv om hun ikke er velkommen. Og ja, jeg ønsket tips om hvordan komme meg unna uten å såre denne personen.

Du får legge fokus over på deg selv og ikke henne. "Du forstår, jeg er så fryktelig prippen og fintfølende, at jeg kan ikke være i samme rom som mennesker som ikke er helt sterile. Det er nok en slags allergi, jeg kan ikke for det. Derfor kan vi nok dessverre ikke møtes lenger"

Skrevet

Du får legge fokus over på deg selv og ikke henne. "Du forstår, jeg er så fryktelig prippen og fintfølende, at jeg kan ikke være i samme rom som mennesker som ikke er helt sterile. Det er nok en slags allergi, jeg kan ikke for det. Derfor kan vi nok dessverre ikke møtes lenger"

Det er ikke noe i veien med det! Det er bare at hun gjør det hele tiden. Er bare grisete og udelikat. Det handler ikke om at at hun raper litt eller andre ting. Men at hun gjør det helt åpenlyst og som en del av noe sm hun tydelgvis digger.

Er det ikke grisete å fise og så gå å snuse etter sin egen lukt kanskje?

Det handler ikke om at jeg skal sitte i et sterilt rom. Folkeskikk er kanskje noe som er ute av dato.

fuji1365380447
Skrevet

Ikke så lekkert, men ikke akkurat noen krise heller!

Liker du å være sammen med henne ellers? Hvis ikke er det jo bare å trekke seg unna, men dersom du liker henne ellers, så får du faktisk klare å leve med at folk er forskjellige....

Makan..

Skrevet

Kan du ikke bare si fra hvis hun raper f.eks. Æsj! eller om hun fiser, unnskyld meg men det der synes jeg du kan gjøre i private rom. Kanskje hun trenger litt påvirkning utenfra? Dersom man ikke ønsker kontakt med folk, er det kanskje enklest å si fra om at du føler at dere er for forskjelllig, så du føler ikke at dette vennskapet er noe for deg.

Skrevet

Det er ikke noe i veien med det! Det er bare at hun gjør det hele tiden. Er bare grisete og udelikat. Det handler ikke om at at hun raper litt eller andre ting. Men at hun gjør det helt åpenlyst og som en del av noe sm hun tydelgvis digger.

Er det ikke grisete å fise og så gå å snuse etter sin egen lukt kanskje?

Det handler ikke om at jeg skal sitte i et sterilt rom. Folkeskikk er kanskje noe som er ute av dato.

Jeg tror de fleste hadde reagert bare på fisen, med mindre det var bare et uhell, og ikke desto mindre dersom man i tillegg lukter på den.

Skrevet

Jeg tror de fleste hadde reagert bare på fisen, med mindre det var bare et uhell, og ikke desto mindre dersom man i tillegg lukter på den.

Ja jeg vet jo egentlig det der. At en bør si fra at en er forskjellige.

Håper de som leser innlegget mit forstår at det er ikke bare snakk om bare å slippe en fis. Det er snakk om å gjøre en greie ut av det. Le og lukte på den. Det er helt tåpelig.

Må manne meg opp og si fra til denne personen. Men hun tar liksom ikke et hint heller. Har brukt så mange unnskyldninger at jeg kunne ha skrevet en bok.

Skrevet

Det er du som har det største problemet, ikke hun.

Hvis du vil kutte kontakten med et menneske fordi hun klør seg i hodet og fiser så er du ekstremt prippen.

Nei, det er ikke normalt å gå rundt å fise i offentlighet, men hvis det plager deg så voldsomt, hvorfor sier du ikke ifra? Tror du det sårer henne mer om du sier ifra enn om du løper inn på et forum for å få hjelp til å "komme deg unna" fordi hun fiser!?

Det er ikke normalt å fise foran hvem som helst, men det er faen ikke mye normalt å bli så hysterisk at man søker hjelp for å komme seg unna et menneske som fiser heller...

Skrevet

Ikke så lekkert, men ikke akkurat noen krise heller!

Liker du å være sammen med henne ellers? Hvis ikke er det jo bare å trekke seg unna, men dersom du liker henne ellers, så får du faktisk klare å leve med at folk er forskjellige....

Makan..

Nei jeg liker ikke å være sammen med henne. Jeg baer tar henne i mot for å være høflig og for ikke å såre henne.

Som jeg skrev til Elis31 så tar ikke denne personen et hint heller. Har brukt utrolig mange unnskyldninger for å ikke få henne på besøk.

Og nei jeg er faktisk ikke en snerpe når det gjelder ting som dette. Men hun gjør en stor greie ut av å slippe en. Og så bøyer seg for å sjekke om det ble lukt. Det er bare så tåpelig.

Får bare manne meg opp og si fra på en litt tydelig måte. Gruer meg. For det er ikke noe direkte vondt i denne personen.

Skrevet

Det er du som har det største problemet, ikke hun.

Hvis du vil kutte kontakten med et menneske fordi hun klør seg i hodet og fiser så er du ekstremt prippen.

Nei, det er ikke normalt å gå rundt å fise i offentlighet, men hvis det plager deg så voldsomt, hvorfor sier du ikke ifra? Tror du det sårer henne mer om du sier ifra enn om du løper inn på et forum for å få hjelp til å "komme deg unna" fordi hun fiser!?

Det er ikke normalt å fise foran hvem som helst, men det er faen ikke mye normalt å bli så hysterisk at man søker hjelp for å komme seg unna et menneske som fiser heller...

Har du dårlig syn eller! Det handler ikke om at hun fiser. ALLE gjør jo det. Det handler om at hun er totalt grisete og mangler folkeskikk. Bøyer seg for å lukte og kommenterer det i hytt og pine.

Jeg skrev inn her for å få tips til å sno meg unna uten å såre henne for jeg selv er tom for ideer.

Hvis du ikke svarer på en normalt høflig måte så kan du jo bare la være å svare meg

Skrevet

Jeg er veldig, veldig "fisefin" på sånne ting også, så jeg tenkte jeg bare skulle gi deg litt støtte. Det med hodebunnen syntes jeg faktisk var ekkelt.

Har blant annet en venninne som ofte biter negler, og sitter og spytter ut små biter når hun er hjemme hos meg, og jeg greier så vidt å høre etter hva hun snakker om, jeg bare ser i sofaen og grøsser =/ Og en kompis av faren min bruker å veksle mellom å klø seg i ørene med og bite på kanten av brillene sine.

Men folk er utrolig forskjellig på det området. Spesielt ang. raping, der tror jeg folk er helt jevnt fordelt innenfor alle punkter fra fullstendig greit til veldig ekkelt.

Hvis hun er så ekkel at du ikke orker henne, så ville jeg bare ha glidd langsomt vekk, treffes mindre og mindre til dere bare ikke kjenner hverandre så godt lenger. Hvis du liker henne veldig godt ellers, så ville jeg slengt ut ved en annen anledning noe sånt som at "det er så rart hvordan folk er forskjellige, ang. hva de synes er ekkelt og sånt.Jeg får f.eks helt noia når folk promper høyt og sånn"

Skrevet

Jeg er veldig, veldig "fisefin" på sånne ting også, så jeg tenkte jeg bare skulle gi deg litt støtte. Det med hodebunnen syntes jeg faktisk var ekkelt.

Har blant annet en venninne som ofte biter negler, og sitter og spytter ut små biter når hun er hjemme hos meg, og jeg greier så vidt å høre etter hva hun snakker om, jeg bare ser i sofaen og grøsser =/ Og en kompis av faren min bruker å veksle mellom å klø seg i ørene med og bite på kanten av brillene sine.

Men folk er utrolig forskjellig på det området. Spesielt ang. raping, der tror jeg folk er helt jevnt fordelt innenfor alle punkter fra fullstendig greit til veldig ekkelt.

Hvis hun er så ekkel at du ikke orker henne, så ville jeg bare ha glidd langsomt vekk, treffes mindre og mindre til dere bare ikke kjenner hverandre så godt lenger. Hvis du liker henne veldig godt ellers, så ville jeg slengt ut ved en annen anledning noe sånt som at "det er så rart hvordan folk er forskjellige, ang. hva de synes er ekkelt og sånt.Jeg får f.eks helt noia når folk promper høyt og sånn"

Godt å høre jeg ikke er alene da.

jeg takler bare ikke folk som gjør en greie ut av at de gjør slike ting. Og ja det er ekkelt at hun lukter seg på fingrene etter hun klør seg. Eller under neglene rettere sagt.

Ja jeg får prøve å trekke meg gradvis vekk. Hun er bare så utrolig vanskelig å komme seg unna. Skikkelig blodigle til tider. Takker for svaret ditt;)

Skrevet

Har du dårlig syn eller! Det handler ikke om at hun fiser. ALLE gjør jo det. Det handler om at hun er totalt grisete og mangler folkeskikk. Bøyer seg for å lukte og kommenterer det i hytt og pine.

Jeg skrev inn her for å få tips til å sno meg unna uten å såre henne for jeg selv er tom for ideer.

Hvis du ikke svarer på en normalt høflig måte så kan du jo bare la være å svare meg

"Det handler om at hun er totalt grisete og mangler folkeskikk. Bøyer seg for å lukte og kommenterer det i hytt og pine."

Det var ikke hva du skrev i hovedinnlegget ditt.

Skrevet

"Det handler om at hun er totalt grisete og mangler folkeskikk. Bøyer seg for å lukte og kommenterer det i hytt og pine."

Det var ikke hva du skrev i hovedinnlegget ditt.

Jeg trodde det var tilstrekkelig å skrive det jeg allerede skrev i aller første innlegget. Jeg skrev jo at hun brukte å åpenlyst lukte på fisen.

Hvis du ikke fikk med deg det i første innlegget mitt forstår jeg godt at du syns jeg var snerpete. For det er normalt det der, men ikke å snuse og herje i vei som annen gris

jajah. Ikke akkurat et verdensproblem jeg har akkurat

Skrevet

*ler* da tror jeg at jeg hadde begynt å lure litt .. hehe :)

Skrevet

Ja jeg vet jo egentlig det der. At en bør si fra at en er forskjellige.

Håper de som leser innlegget mit forstår at det er ikke bare snakk om bare å slippe en fis. Det er snakk om å gjøre en greie ut av det. Le og lukte på den. Det er helt tåpelig.

Må manne meg opp og si fra til denne personen. Men hun tar liksom ikke et hint heller. Har brukt så mange unnskyldninger at jeg kunne ha skrevet en bok.

Jeg synes egentlig at det er ærligst å si fra, fremfor å trekke seg unna.

Et forslag:

Du xxxx jeg må si noe til deg som ikke er så lett. Jeg ønsker å avslutte bekjentskapet vårt, da vi er veldig forskjellig. Også kan du jo tilføye hvsi hun spør om hun har gjort noe galt. At du kan gi henne det tipset at fising, og raping ikke akkurat er normen i sosialt samvær, men at du synes dere er for forskjellige uansett.

Det er sikkert ikke lett. Men kanskje det er det som må til med en Igle, også er det litt mer realt.

Men hvis du bare skal trekke deg vekk og hun kommer på besøk uansett, må du jo bare stoppe henne i døren og si " Du nå passer det ikke med besøk".

Lykke til!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg syns ikke akkurat "grisete" er riktig beskrivelse. Men denne personen mangler oppdragelse og sosiale antenner.

Om du orker, så hadde du gjort henne en kjempetjeneste ved å plukke av henne disse uvanene.

Hva du skal gjøre for å slippe henne, er ikke så godt å svare på, uten å vite mer. Om hun ringer før hun kommer, så får du begynne å si at det ikke passer. Etter nok avvisninger kan det være at hun skjønner tegninga.

Dukker hun opp uanmeldt, så må du bare gjøre deg tøff og avvise henne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...