Gjest Lånefest Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Det snakkes om at nordmenn har mye penger. Jeg tror heller det er mange som tar opp lån og gir andre inntrykk av at de har mange penger. Folk flest har jo normale lønninger. Hva tror du? 0 Siter
amber sun Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 I og med at det omtrent er umulig å kjøpe seg hus uten å ta opp stort lån, så er det vel ikke så rart at folk tar opp store lån. Nå skal det være sagt, at en bør jo ikke ta større lån enn at en kan betjene det - og i tillegg tåle litt renteøkning. Det er dyrt å bo! (med mindre en bosetter seg langt utpå landet) 0 Siter
fineline Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Nordmenn har mye penger. De har høye lønn og har mulighet for å ta opp høye lån. Det er ikke mange andre samfunn som kan. Det er dyrt å leve i Norge også, men det er en stor velstand. Utviklingen er veldig materialistisk og jeg kan ikke si at jeg liker det hele tiden. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Jeg kan ikke skjønne at man kan låne seg tilsynelatende "rikere" for lånet skal jo betales tilbake, og det med renter! 0 Siter
kosen Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Amber sun har litt rett, men det er store forskjeller på land og by i Norge. Hva er en normal lønn? En lærer tjener jo det samme i Nord Norge som i Oslo. Her alene kan det jo bli store forskjeller på rik og fattig. Jeg opplever ikke at våre venner låner til det daglige, men de aller fleste har de siste årene brukt mere penger på ferie og dyrere biler. Dette pga. lav rente og moderate huslån. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.