Caloni Makaroni Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Problemet gjelder den messengeren som kommer med XP, altså ikke Windows Live Messenger, men Windows Messenger. Når jeg åpner Outlook Ekspress, så hender det at den finner det for godt å logge seg på. Det er bare dersom jeg ikke har den vanlige MSN'en pålogget, men det er ikke alltid uansett. På alternativer i Windows Messenger kan man krysse av for at man vil den skal logge på av seg selv, men jeg har selvsagt ikke krysset av der. En gang i tiden kom jeg borti "Logg på automatisk", hvilket betyr at hver gang Windows Messenger startes opp begynner den å logge på, så det forklarer vel en del. (Men ikke det faktum at den en gang i blant starter opp av seg selv, og andre ganger ikke.) Men hvordan i all verden får jeg den til å slutte med det...? 0 Siter
Gjest DudeUlf Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Finnes et tilsvarende valg i oppsettet av Outlook Express som starter Win Messenger automatisk mener jeg å huske. 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 29. november 2006 Forfatter Skrevet 29. november 2006 Finnes et tilsvarende valg i oppsettet av Outlook Express som starter Win Messenger automatisk mener jeg å huske. Jepp, har ikke krysset av der heller....:/ 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Jepp, har ikke krysset av der heller....:/ slet med det samme før jeg og..før jeg la inn samboern på den alternative messengern,hehehe ;D 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 29. november 2006 Forfatter Skrevet 29. november 2006 slet med det samme før jeg og..før jeg la inn samboern på den alternative messengern,hehehe ;D *lol* 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Har du vært på startmenyen og "Angi programtilgang og standardprogrammer.? Der går du til "Egendefinert" og ser lenger nede at du må hake ut "Bruk gjeldende. Da bør du ha på Msn Live. Dette funket hos meg, hvis det ikke fungerer er det en annen måte. Gi beskjed om det ikke funker, så skal jeg se om jeg klarer å huske den andre framgangsmåten. 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 *lol* jupp! mohahaha nå slipper jeg til og med at han stikker av med live-messengern 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 29. november 2006 Forfatter Skrevet 29. november 2006 Har du vært på startmenyen og "Angi programtilgang og standardprogrammer.? Der går du til "Egendefinert" og ser lenger nede at du må hake ut "Bruk gjeldende. Da bør du ha på Msn Live. Dette funket hos meg, hvis det ikke fungerer er det en annen måte. Gi beskjed om det ikke funker, så skal jeg se om jeg klarer å huske den andre framgangsmåten. Det er en overskrift med "velg et standard direktemeldingsprogram:". Under der er det valg mellom "Bruk gjeldende direktemeldingsprogram", og "windows messenger". Den første er valgt. Til høyre står det "Aktiver tilgang til dette programmet", det er en boks som kan hakes ut, og det er den. Men det sa meg egentlig veldig lite...aktiver tilgang til hvilket program? Windows Messenger? Windows Live Messenger står ikke oppført noe sted.. 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Det er en overskrift med "velg et standard direktemeldingsprogram:". Under der er det valg mellom "Bruk gjeldende direktemeldingsprogram", og "windows messenger". Den første er valgt. Til høyre står det "Aktiver tilgang til dette programmet", det er en boks som kan hakes ut, og det er den. Men det sa meg egentlig veldig lite...aktiver tilgang til hvilket program? Windows Messenger? Windows Live Messenger står ikke oppført noe sted.. Det ser ut til at du har innstillingene der i orden. Da tar vi plan 2. Når du har en nettside åpen går du til "verktøy". Velg "Administrer tillegg". Marker "Windows messenger" og trykk "deaktiver" og "bruk" eller "ok". 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 29. november 2006 Forfatter Skrevet 29. november 2006 Det ser ut til at du har innstillingene der i orden. Da tar vi plan 2. Når du har en nettside åpen går du til "verktøy". Velg "Administrer tillegg". Marker "Windows messenger" og trykk "deaktiver" og "bruk" eller "ok". Først: Det du forklarte først, skulle jeg hake av for "Aktiver tilgang til dette programmet"? Haken sto der allerede, jeg har ikke rørt den. Nå har jeg gjort det andre du sa. Kan jeg vite sikkert om det fungerer, eller må jeg bare vente noen dager og se om problemet dukker opp igjen? Det hender nemlig at det kan gå dager uten at den logger seg på automatisk. Er det noen enkel måte jeg bare kan få den til å la være å logge seg på øyeblikkelig med en gang programmet åpnes? Mye av problemet hadde vært eliminert da, nemlig...Jeg kom borti der hvor det sto "logg meg på automatisk" en gang, og da var det gjort... Tusen takk for at du orker å bruke tiden din på dette! 0 Siter
McLoud Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Først: Det du forklarte først, skulle jeg hake av for "Aktiver tilgang til dette programmet"? Haken sto der allerede, jeg har ikke rørt den. Nå har jeg gjort det andre du sa. Kan jeg vite sikkert om det fungerer, eller må jeg bare vente noen dager og se om problemet dukker opp igjen? Det hender nemlig at det kan gå dager uten at den logger seg på automatisk. Er det noen enkel måte jeg bare kan få den til å la være å logge seg på øyeblikkelig med en gang programmet åpnes? Mye av problemet hadde vært eliminert da, nemlig...Jeg kom borti der hvor det sto "logg meg på automatisk" en gang, og da var det gjort... Tusen takk for at du orker å bruke tiden din på dette! Ta en titt på denne tråden: http://www.doktoronline.no/section/nosection/?action=forum&urlForum=25 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Først: Det du forklarte først, skulle jeg hake av for "Aktiver tilgang til dette programmet"? Haken sto der allerede, jeg har ikke rørt den. Nå har jeg gjort det andre du sa. Kan jeg vite sikkert om det fungerer, eller må jeg bare vente noen dager og se om problemet dukker opp igjen? Det hender nemlig at det kan gå dager uten at den logger seg på automatisk. Er det noen enkel måte jeg bare kan få den til å la være å logge seg på øyeblikkelig med en gang programmet åpnes? Mye av problemet hadde vært eliminert da, nemlig...Jeg kom borti der hvor det sto "logg meg på automatisk" en gang, og da var det gjort... Tusen takk for at du orker å bruke tiden din på dette! Det var riktige innstillinger der du var først, så helt greit at du ikke haket ut noe. Det som er viktig er at den messenger du foretrekker er pålogget når du f eks velger den til standardprogram. Altså der det sto "Bruk gjeldende". Jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke vet om det funker permanent det du gjorde nå sist. Det var noen andre her på DOL som hadde samme problemer som deg for noen måneder siden. De var plaget av at Windows messenger logget seg på automatisk, og at de da ble logget av Live messenger. Irriterende, ja! De svarte etterpå at problemene forsvant, men om de har vært plaget i ettertid vet jeg ikke. Det siste spørsmålet kan jeg ikke svare på. Hadde jo selv problemer med Windows messenger som logget seg på i tide og utide, men her hos meg fungerte plan 1 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 29. november 2006 Forfatter Skrevet 29. november 2006 Det var riktige innstillinger der du var først, så helt greit at du ikke haket ut noe. Det som er viktig er at den messenger du foretrekker er pålogget når du f eks velger den til standardprogram. Altså der det sto "Bruk gjeldende". Jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke vet om det funker permanent det du gjorde nå sist. Det var noen andre her på DOL som hadde samme problemer som deg for noen måneder siden. De var plaget av at Windows messenger logget seg på automatisk, og at de da ble logget av Live messenger. Irriterende, ja! De svarte etterpå at problemene forsvant, men om de har vært plaget i ettertid vet jeg ikke. Det siste spørsmålet kan jeg ikke svare på. Hadde jo selv problemer med Windows messenger som logget seg på i tide og utide, men her hos meg fungerte plan 1 "Det var riktige innstillinger der du var først, så helt greit at du ikke haket ut noe. Det som er viktig er at den messenger du foretrekker er pålogget når du f eks velger den til standardprogram. Altså der det sto "Bruk gjeldende"." Sorry, men jeg må visst ha det her inn med teskje Det ER altså en grønn hake i den boksen i trinn 1 nå. Skal det være det? Og Windows Live Messenger får aldri muligheten til å velges som standardprogram, for det kommer ikke opp på den listen.. 0 Siter
McLoud Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Det var riktige innstillinger der du var først, så helt greit at du ikke haket ut noe. Det som er viktig er at den messenger du foretrekker er pålogget når du f eks velger den til standardprogram. Altså der det sto "Bruk gjeldende". Jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke vet om det funker permanent det du gjorde nå sist. Det var noen andre her på DOL som hadde samme problemer som deg for noen måneder siden. De var plaget av at Windows messenger logget seg på automatisk, og at de da ble logget av Live messenger. Irriterende, ja! De svarte etterpå at problemene forsvant, men om de har vært plaget i ettertid vet jeg ikke. Det siste spørsmålet kan jeg ikke svare på. Hadde jo selv problemer med Windows messenger som logget seg på i tide og utide, men her hos meg fungerte plan 1 Hva skal man med win messenger i det hele tatt? Her er framgangsmåten: Gjør følgende: 1. Trykk Windows tasten og R eller velg run / kjør fra startmenyen. 2. Lim inn denne teksten i boksen som kommer opp og trykk enter: RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove Du vil nå få opp en boks som sier ifra at du må slå av Messenger. Etter en restart er da Windows Messenger fjernet. Så kan du installere nye versjon av MSN Live. 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 29. november 2006 Forfatter Skrevet 29. november 2006 Ta en titt på denne tråden: http://www.doktoronline.no/section/nosection/?action=forum&urlForum=25 Hm...det der var link til dataforumet, ikke til noen konkret tråd...får du til å linke til tråden direkte, tror du? (Høyreklikk på innlegget og velg "åpne i nytt vindu", og bruk URL'en derifra) 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 29. november 2006 Forfatter Skrevet 29. november 2006 Hva skal man med win messenger i det hele tatt? Her er framgangsmåten: Gjør følgende: 1. Trykk Windows tasten og R eller velg run / kjør fra startmenyen. 2. Lim inn denne teksten i boksen som kommer opp og trykk enter: RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove Du vil nå få opp en boks som sier ifra at du må slå av Messenger. Etter en restart er da Windows Messenger fjernet. Så kan du installere nye versjon av MSN Live. Hm...godt tips, men jeg vil gjerne ha Windows Messenger tilgjengelig, det er bare det at jeg vil bestemme selv når den skal logge seg på Det hender iblant at det er praktisk at to msn-kontoer er logget på på samme PC, serru. 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 "Det var riktige innstillinger der du var først, så helt greit at du ikke haket ut noe. Det som er viktig er at den messenger du foretrekker er pålogget når du f eks velger den til standardprogram. Altså der det sto "Bruk gjeldende"." Sorry, men jeg må visst ha det her inn med teskje Det ER altså en grønn hake i den boksen i trinn 1 nå. Skal det være det? Og Windows Live Messenger får aldri muligheten til å velges som standardprogram, for det kommer ikke opp på den listen.. Helt riktig Det skal være to haker på de tre stedene du kan velge å hake ut. Windows messenger skal ikke hakes ut, men "bruk gjeldende" og "Aktiver tilgang til dette programmet". Denne "gjeldende" er den andre versjonen msn, i ditt tilfelle Live messenger. Håper problemet ditt ordner seg nå 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 29. november 2006 Forfatter Skrevet 29. november 2006 Helt riktig Det skal være to haker på de tre stedene du kan velge å hake ut. Windows messenger skal ikke hakes ut, men "bruk gjeldende" og "Aktiver tilgang til dette programmet". Denne "gjeldende" er den andre versjonen msn, i ditt tilfelle Live messenger. Håper problemet ditt ordner seg nå Ah! Nå fikk til og med Calonien det inn i toppen! Tusen takk for hjelpen AveM, håper det gir seg nå! 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Hva skal man med win messenger i det hele tatt? Her er framgangsmåten: Gjør følgende: 1. Trykk Windows tasten og R eller velg run / kjør fra startmenyen. 2. Lim inn denne teksten i boksen som kommer opp og trykk enter: RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove Du vil nå få opp en boks som sier ifra at du må slå av Messenger. Etter en restart er da Windows Messenger fjernet. Så kan du installere nye versjon av MSN Live. Dette var jo greit å vite, men jeg lurer på en ting før jeg sletter Windows messenger.. Jeg har Live messenger nå. Må jeg installere den på nytt etter oppskriften du her viste? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.