Gå til innhold

kan jobben gi så kort varsel?

Anbefalte innlegg

Gjest fra konen
Skrevet

Telefon kl 21:15 om han kunne komme på jobb kl 3 i natt fordi en arbeider er syk. Han måtte si ja siden en må begynne kl 3, men det var da veldig kort varsel. Så får han ikke sovet stort....

Skrevet

"om han kunne komme på jobb "

Da spør de om han kan og gir et valg. De sier jo ikke at han skal.

Gjest tippsiiii
Skrevet

Kort varsel? Spurte de ikke bare om han kunne og så sa han ja? Ville trodd at det var slik de mente det, og da ville det jo være mulig å si at det ikke passer.

Hvis ikke var det veldig kort varsel ja!

Skrevet

Om han ble spurt om han kunne og har svart ja, så er det sikkert greit for ham da. Kanskje det bare er du som er bekymret for at han ikke får nok søvn?;o)

Skrevet

Hva mener du de skal gjøre da når noen blir syk? Stenge arbeidsplassen? Gikk på jobb halv fire i går ettermiddag og kom ikke hjem før halv ni idag tidlig pga sykdom.Ikke alltid folk vet de er syke flere dager i forveien,vet du. Man overlever en dag eller to uten så mye søvn.

Gjest fra konen
Skrevet

Om han ble spurt om han kunne og har svart ja, så er det sikkert greit for ham da. Kanskje det bare er du som er bekymret for at han ikke får nok søvn?;o)

Han har et visst ansvar og en person må begynne kl 3. Han irriterer seg han også....

Skrevet

Dette var da kun et spørsmål.

Han kunne sagt nei.

Gjest fra konen
Skrevet

Hva mener du de skal gjøre da når noen blir syk? Stenge arbeidsplassen? Gikk på jobb halv fire i går ettermiddag og kom ikke hjem før halv ni idag tidlig pga sykdom.Ikke alltid folk vet de er syke flere dager i forveien,vet du. Man overlever en dag eller to uten så mye søvn.

Personen som ringte sa h*n var syk i morges, så h*n kunne ringt i ettermiddag eller tidligere i kveld.

Gjest fra konen
Skrevet

Dette var da kun et spørsmål.

Han kunne sagt nei.

Han kunne ikke si nei.

Da måtte sjefen ha kommet, og han sover nå pga en annen vakt. Og sjefen trengs om dagen pga noe, så derfor måtte det bli slik. Men personen som ringte seg syk visste i morges at h*n var syk, så derfor kunne h*n ringt tidligere.

Skrevet

Personen som ringte sa h*n var syk i morges, så h*n kunne ringt i ettermiddag eller tidligere i kveld.

Men det var like fullt en anmodning, ikke et forlangende eller en ordre.

Skrevet

Han har et visst ansvar og en person må begynne kl 3. Han irriterer seg han også....

Sånn blir det vel når man velger et yrke der nattskift er inkludert. Sove kan man jo gjøre når man kommer hjem.

Selv jobber jeg et sted der jeg kan få telefon klokka 9.00 på morningen om å møte opp klokka 10.00.

Skrevet

Han kunne ikke si nei.

Da måtte sjefen ha kommet, og han sover nå pga en annen vakt. Og sjefen trengs om dagen pga noe, så derfor måtte det bli slik. Men personen som ringte seg syk visste i morges at h*n var syk, så derfor kunne h*n ringt tidligere.

Selvfølgelig kan han si nei. Det er ingen som kan tvinge en vanlig ansatt til å komme på jobb på kort varsel utenom normal arbeidstid.

Det er ikke typen din sitt ansvar å ha nok disponibelt personell tilgjengelig.

Gjest fra konen
Skrevet

Men det var like fullt en anmodning, ikke et forlangende eller en ordre.

Han kan da ikke si nei og forkludre hele arbeidet den dagen.

Gjest fra konen
Skrevet

Selvfølgelig kan han si nei. Det er ingen som kan tvinge en vanlig ansatt til å komme på jobb på kort varsel utenom normal arbeidstid.

Det er ikke typen din sitt ansvar å ha nok disponibelt personell tilgjengelig.

Hadde han sagt nei hadde det blitt kludder i arbeidet.

Jeg forstår hva dere mener altså.

Gjest fra konen
Skrevet

Sånn blir det vel når man velger et yrke der nattskift er inkludert. Sove kan man jo gjøre når man kommer hjem.

Selv jobber jeg et sted der jeg kan få telefon klokka 9.00 på morningen om å møte opp klokka 10.00.

Det kan jeg også få, men da har vi kanskje sovet om natten....

Skrevet

Han kan da ikke si nei og forkludre hele arbeidet den dagen.

Hadde han forkludret hele dagen ved å si nei, så hadde de nok ikke spurt men beordret.

Skrevet

Hadde han sagt nei hadde det blitt kludder i arbeidet.

Jeg forstår hva dere mener altså.

Men det er ikke den ansatte sitt ansvar.

Folk blir syke. Sånn er det. Og i yrker hvor man er avhengig av et visst antall folk på jobb/vakt, er det de overordnedes ansvar å ha vikarer tilgjengelig.

Skrevet

Det kan jeg også få, men da har vi kanskje sovet om natten....

Det er da ikke noe problem å holde seg våken for én natt og så sove senere neste dag?!

Skrevet

"..om han kunne...."

kunne han ikke skulle han sagt nei. Ikke værre enn det da...

Skrevet

Skal man ha jobb får man stille opp når det er nødvendig.

Trist for mannen din når fruen blir sur av en slik grunn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...