ShitDiddelyDo Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Det vi hadde avtalt at jeg skulle ta med. Hvis man ikke avtaler sånt ender man fort opp med et koldtbord bestående av skremmende mye røkelaks og gulost. 0 Siter
meg__123! Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Det vi hadde avtalt at jeg skulle ta med. Hvis man ikke avtaler sånt ender man fort opp med et koldtbord bestående av skremmende mye røkelaks og gulost. gulost faktisk:p pleier man å ha det på et koldtbord? 0 Siter
Gjest Spleisa Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Det vi hadde avtalt at jeg skulle ta med. Hvis man ikke avtaler sånt ender man fort opp med et koldtbord bestående av skremmende mye røkelaks og gulost. Vi sier ifra hva vi tar med. Og hvis man sier ifra tidlig, så velger man jo fritt;) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Et fat med oppskåret serranoskinke og Manchego-ost. Eller smekka sammen noen kule tapagreier hvis jeg ville imponere litt. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 gulost faktisk:p pleier man å ha det på et koldtbord? Nei, det er vel egentlig ikke spesielt vanlig. Men jeg har vært på ostekvelder hvor alle skal ta med en ost, og det stort sett har dukket opp gulost, geitost og en eller annen type stinkost. Når det er snakk om koldtbord har vel de færreste mer fantasi enn å dra til med røkelaks. 0 Siter
birdie Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Lodderogn i alle tre fargene, rømme, finhakket løk, litt røkelaks, crabsticks... for'sempel. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Krydrede kjøttboller med tomatsausdipp Pastasalat med reker Pai med spinat og fetaost Brytebrød med oliven og urter 0 Siter
Gjest Spleisa Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Krydrede kjøttboller med tomatsausdipp Pastasalat med reker Pai med spinat og fetaost Brytebrød med oliven og urter Har du en spesiell oppskrift på kjøttbollene med dip? Hørtes spennende ut! 0 Siter
meg__123! Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Nei, det er vel egentlig ikke spesielt vanlig. Men jeg har vært på ostekvelder hvor alle skal ta med en ost, og det stort sett har dukket opp gulost, geitost og en eller annen type stinkost. Når det er snakk om koldtbord har vel de færreste mer fantasi enn å dra til med røkelaks. hehe 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Har du en spesiell oppskrift på kjøttbollene med dip? Hørtes spennende ut! Ehem...de lages litt sånn på slump. Men jeg skal prøve: ca 500 g kjøttdeig/karbonadedeig 1 egg litt brødsmuler eller litt potetmel ca 1 rød chili, hakket ca 1-2 ts sambal oelek et par fedd hvitløk 1/2 veldig finhakket vanlig løk eller 2-3 sjalottløk 1-2 ts knust ingefær en sprut sitron (kanskje 1-2 ss) salt & pepper Bland godt, lag små boller med en barneskje eller liten spiseskje og stek på middels varme. Prøv med én bolle først, og smak på den, så kan du evt justere krydderet. Tomatsaus: 1 boks hakkede tomater (eller best: 1 boks hele tomater som du knuser med blender/stavmixer eller potetmoser) etpar-tre ss olivenolje etpar ss balsamicoeddik 1 terning hønsebuljong (eller grønnsaksbuljong) etpar ss sukker 1/2 revet gulrot evt litt finhakket løk 1 fedd hvitløk (frisk) basilikum, salt & pepper litt sitron La småputre i 10 minutter, smak til med evt ekstra krydder. Smaker like godt kald som varm. 0 Siter
Gjest Spleisa Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Ehem...de lages litt sånn på slump. Men jeg skal prøve: ca 500 g kjøttdeig/karbonadedeig 1 egg litt brødsmuler eller litt potetmel ca 1 rød chili, hakket ca 1-2 ts sambal oelek et par fedd hvitløk 1/2 veldig finhakket vanlig løk eller 2-3 sjalottløk 1-2 ts knust ingefær en sprut sitron (kanskje 1-2 ss) salt & pepper Bland godt, lag små boller med en barneskje eller liten spiseskje og stek på middels varme. Prøv med én bolle først, og smak på den, så kan du evt justere krydderet. Tomatsaus: 1 boks hakkede tomater (eller best: 1 boks hele tomater som du knuser med blender/stavmixer eller potetmoser) etpar-tre ss olivenolje etpar ss balsamicoeddik 1 terning hønsebuljong (eller grønnsaksbuljong) etpar ss sukker 1/2 revet gulrot evt litt finhakket løk 1 fedd hvitløk (frisk) basilikum, salt & pepper litt sitron La småputre i 10 minutter, smak til med evt ekstra krydder. Smaker like godt kald som varm. Takk. Kanskje jeg skal prøve denne. 0 Siter
Moraki Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Krydrede kjøttboller med tomatsausdipp Pastasalat med reker Pai med spinat og fetaost Brytebrød med oliven og urter Pai med spinat og fetaost?? Er du klar over hva du sier?? Spanakopita er spanakopita, og det skal jammen ikke kalles noe annet! Dessuten må du skille litt med de indigridiensene dine der.. *oppgitt* 0 Siter
Moraki Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Et fat med oppskåret serranoskinke og Manchego-ost. Eller smekka sammen noen kule tapagreier hvis jeg ville imponere litt. Smekka sammen tapas? Øh.. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Jeg ville tatt med en pastasalat med mye godt i eller en potetsalat med paprika og purre i. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Nei, det er vel egentlig ikke spesielt vanlig. Men jeg har vært på ostekvelder hvor alle skal ta med en ost, og det stort sett har dukket opp gulost, geitost og en eller annen type stinkost. Når det er snakk om koldtbord har vel de færreste mer fantasi enn å dra til med røkelaks. Eller eggerøre. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Smekka sammen tapas? Øh.. Ja. Smekka sammen tapas. 0 Siter
Speak Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Kabaret + remulade. Eller karbonader og løk. Eller eggerøre og spekeskinke.... Mye å velge mellom:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.