Gå til innhold

Hva er rimelig å stille som lønnskrav?

Anbefalte innlegg

Gjest Helledussen
Skrevet

Hadde 310.000 kr i årslønn i min forrige stilling. Har fått nytt tilbud om en mer spennende og attraktiv jobb, men her gir de meg tilbud om 290.000 !! Vet jeg har et lavtlønns-yrke, men dette var kjedelig..Hva er rimelig å stille som krav? Kan jeg møte dem litt på halvveien og be om 10.000 opp?

Skrevet

Jeg ville bedt om samme lønn - minst!

Lagt det fram sånn: Dette er en kjempespennende jobb, som jeg svært gjerne vil ha. Imidlertid er jeg nødt å ta økonomiske hensyn, og synes det er urimelig at en jobb med mere ansvar etc. skal lønnes dårliger enn den jobben jeg har i dag...

Skrevet

VET de at du kommer til å gå ned i lønn? Og vil de ha deg spesielt? I såfall synes jeg du kan si at du ikke er interessert i å gå ned i lønn i det hele tatt og se hva de sier.

Gjest pedagurk
Skrevet

Det viktige er vel om du plasseres i en lønnskode, med mulighet for stigning.

Hvis du tilbys 310.000 og ikke hare mulighet for å øke mer, feks ansiennitets økning, så blir du raskt tatt igjen av andre og sitter med en elendig lønn.

Sørg for å bli plassert i en lønnskode som gir mulighet til å klatre opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...