Gjest Helledussen Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Hadde 310.000 kr i årslønn i min forrige stilling. Har fått nytt tilbud om en mer spennende og attraktiv jobb, men her gir de meg tilbud om 290.000 !! Vet jeg har et lavtlønns-yrke, men dette var kjedelig..Hva er rimelig å stille som krav? Kan jeg møte dem litt på halvveien og be om 10.000 opp? 0 Siter
KaVa Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Jeg ville bedt om samme lønn - minst! Lagt det fram sånn: Dette er en kjempespennende jobb, som jeg svært gjerne vil ha. Imidlertid er jeg nødt å ta økonomiske hensyn, og synes det er urimelig at en jobb med mere ansvar etc. skal lønnes dårliger enn den jobben jeg har i dag... 0 Siter
Speak Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 VET de at du kommer til å gå ned i lønn? Og vil de ha deg spesielt? I såfall synes jeg du kan si at du ikke er interessert i å gå ned i lønn i det hele tatt og se hva de sier. 0 Siter
Gjest pedagurk Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Det viktige er vel om du plasseres i en lønnskode, med mulighet for stigning. Hvis du tilbys 310.000 og ikke hare mulighet for å øke mer, feks ansiennitets økning, så blir du raskt tatt igjen av andre og sitter med en elendig lønn. Sørg for å bli plassert i en lønnskode som gir mulighet til å klatre opp. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.