Gå til innhold

Hva slags utdannelse trengs for å bli revisor?

Anbefalte innlegg

Gjest kunne tenke meg å jobbe med tall
Skrevet

Er tittelen beskyttet?. Hva slags skole går man på for å bli det?. Forsøkte å søke det opp, men ble ikke så mye klokere ;)

Skrevet

studerer du økonomi, kan du bli revisor + masse annet.

Gjest kunne tenke meg å jobbe med tall
Skrevet

studerer du økonomi, kan du bli revisor + masse annet.

Kan man bli revisor med en høgskoleutdannelse?.

Og er tittelen revisor beskyttet?

Skrevet

Tittelen er svært beskyttet, du må ha en bachelor i revisjon, og det er karakterkrav.

Gjest se link nr 2 i innlegget over
Skrevet

1. JA

2. NEI, bare "registrert revisor" og "statsautorisert revisor"

Gjest ikke så mye
Skrevet

Tittelen er svært beskyttet, du må ha en bachelor i revisjon, og det er karakterkrav.

Det er kun "statsautorisert revisor" som er beskyttet. Du kan revidere hva du vil og kalle deg revisor.

Kosmo har bare videregående.

Skrevet

som de under her sier så er det vel bare statsautoisert revisor som er beskyttet. Selv ville jeg tatt en utdannelse der jeg kunne bli statsautorisert, da får du mye høyere lønn.

Skrevet

Det er kun "statsautorisert revisor" som er beskyttet. Du kan revidere hva du vil og kalle deg revisor.

Kosmo har bare videregående.

Ja, var litt for kjapp der.

Skrevet

Fylkesskattesjefen tar inn revisoraspiranter. De tar revisorutdanning mens de mottar full lønn. Lønna for fylkessatterevisorer er ikke så veldxig høy, så mange går over til det private etter noen år. De tar gjerne kurs på Handelshøyskolen, så blir det ganske greit statsautoriserte revisorer.

Åge Hareide og bror min startet sim yrkeskarriere der på slutten av 70-tallet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...