Gjest Vil gjerne ha et barn jeg :) Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Jeg veit at dette ikke passer best på Åpent Forum, men det virker som om det er størst trafikk her og jeg trenger svar fort Min mens har kommet samme dagen hver måned nå lenge, men denne uken har jeg ikke sett snurten av tanta. Jeg skulle fått den mandag. Så jeg kjøpte en graviditets-test igår, som viste Ikke gravid. Jeg var så sikker, så dette finner jeg meget underlig. Er det "normalt" at testene kan vise feil? Har i tillegg hatt ømme bryst i en uke + ...... Takker for alle svar som evt. måtte komme. 0 Siter
KaVa Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Hvilken test brukte du? Dersom du er gravid, burde testen slå ut nå, flere dager etter forventet mens. Men kroppen kan være lunefull, så det kan være at du ennå ikke produserer nok HCG til at det slår ut. Dersom mensen ikke er kommet innen tre-fire dager, ta en ny test. Ømme bryster er i alle fall noe jeg har hatt i to av mine tre svangerskap. Kroppen kan også være lunefull i så måte at mensen kan komme på andre tider enn "normalt", så det kan være kroppen som spiller deg et puss. 0 Siter
Gjest Vil gjerne ha et barn jeg :) Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Hvilken test brukte du? Dersom du er gravid, burde testen slå ut nå, flere dager etter forventet mens. Men kroppen kan være lunefull, så det kan være at du ennå ikke produserer nok HCG til at det slår ut. Dersom mensen ikke er kommet innen tre-fire dager, ta en ny test. Ømme bryster er i alle fall noe jeg har hatt i to av mine tre svangerskap. Kroppen kan også være lunefull i så måte at mensen kan komme på andre tider enn "normalt", så det kan være kroppen som spiller deg et puss. Takk for svar Jeg brukte ClearBlue... Er den ikke til å stole på? 0 Siter
KaVa Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Takk for svar Jeg brukte ClearBlue... Er den ikke til å stole på? Clearblue har rykte på seg på å være en av de beste testene. Men du KAN ha testet for tidlig, dersom syklusen din er litt ute å kjøre for tida. Glemte å spørre: Har du nylig sluttet med hormonell prevensjon eller lignende? I Så fall kan syklusene bli litt rare i begynnelsen. 0 Siter
Gjest Vil gjerne ha et barn jeg :) Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Clearblue har rykte på seg på å være en av de beste testene. Men du KAN ha testet for tidlig, dersom syklusen din er litt ute å kjøre for tida. Glemte å spørre: Har du nylig sluttet med hormonell prevensjon eller lignende? I Så fall kan syklusene bli litt rare i begynnelsen. Jeg har ikke brukt p-piller på rundt 1 år. Så om det ikkje skjer noe snart begynner jeg å lure på om det er noe galt med meg Har samboer, bare så det er sagt ;p 0 Siter
KaVa Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Jeg har ikke brukt p-piller på rundt 1 år. Så om det ikkje skjer noe snart begynner jeg å lure på om det er noe galt med meg Har samboer, bare så det er sagt ;p Da burde syklusen ha stabilisert seg, ja. Dersom du har forsøkt å bli gravid i ett år, ville jeg tatt kontakt med lege med tanke på utredning. mvh 0 Siter
kamazi Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Generelt kan en negativ test være gal, mens en positiv test er riktig i noe sånt som 99,9% av tilfellene. Så teoretisk sett kan du være gravid. Men vanligvis vil man få positivt utslag første dag etter forventet menstruasjon. 0 Siter
Gjest Vil gjerne ha et barn jeg :) Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Da burde syklusen ha stabilisert seg, ja. Dersom du har forsøkt å bli gravid i ett år, ville jeg tatt kontakt med lege med tanke på utredning. mvh Utredning, hva er det? Er ikke så inne på alt det der... 0 Siter
KaVa Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Utredning, hva er det? Er ikke så inne på alt det der... Utredning på hvorfor du ikke er gravid ennå, om det er noe fysisk som er til hinder for graviditet, om man bør behandle dette etc. Jeg er ikke så godt inne på dette, men dersom du går på "vil bli gravid" forumet, tror jeg det er en del med erfaringer innen området. 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Utredning, hva er det? Er ikke så inne på alt det der... Hvis dere har prøvd rundt eggløsning hver mnd i ett år så er det på tide med en tur til legen. Han må ta en sædtest (fort gjort) og du vil utredes for tette eggledere og om du i det hele tatt har eggløsning osv. 0 Siter
Gjest bare sånn til info Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Hvis du tenker veldig på det å få barn, så klarer kroppen din fint å lure deg trill rundt med å utsette mensen + å gi deg "alle" graviditetstegn. 0 Siter
Åsemor Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Det kan godt hende at du trenger noen dager før kroppen produserer nok hormoner til å slå ut på testen. Du får vente noen dager og så teste igjen. Jeg ville nok heller testet med new generation eller quick response, liker ikke clear blue... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.