Gjest ViewSonic Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Jeg sliter skikkelig med meg selv og jobben for tiden. Har en klump i magen hver gang jeg går på jobb. Tror at en av grunnene er at arbeidsmengden er stor. Jeg har snakket med ledelsen om det, de sier de er klar over problemet og prøver å gjøre noe med det. Men det har vært slik i over et år nå... Jeg er så utslitt hele tiden. Har problem med å sove og når jeg sover så våkner jeg lett. Jeg har mareritt. Jeg tar lett til tårene. Føler meg skikkelig deppa. Jeg er sur og grinete hele tiden. Jeg har konstant hodepine. Har vurdert å gå til legen og kanskje få meg en sykmelding på en uke eller to. Men jeg VET at da blir jobben vanskeligere for de som blir igjen. Men skal jeg heller tenke på meg selv, ta litt fri og få ny energi? Er jeg litt utbrent? Jeg er foresten jente på 28 år... (og nei, jeg er ikke gravid) 0 Siter
Gjest MiaMariaa Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Tror ikke sykemelding er løsningen. Da havner du lett i en ond sirkel, for du vil grue deg til å gå tilbake på jobb. Ta heller tak i det virkelige problemet, nemlig jobben. Sykemelder du deg, vil jo ingenting være annerledes når du sykemeldingen er over? Det vil fremdeles være like mye å gjøre på jobb, og du vil igjen ende opp med å bli sliten og lei etter noen uker. 0 Siter
Gjest ViewSonic Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Tror ikke sykemelding er løsningen. Da havner du lett i en ond sirkel, for du vil grue deg til å gå tilbake på jobb. Ta heller tak i det virkelige problemet, nemlig jobben. Sykemelder du deg, vil jo ingenting være annerledes når du sykemeldingen er over? Det vil fremdeles være like mye å gjøre på jobb, og du vil igjen ende opp med å bli sliten og lei etter noen uker. Det er et godt poeng. Grunnen til at jeg vurderer sykmelding er at jeg er så sliten. Jeg rekker ikke å hente meg inn igjen før neste arbeidsdag... Er klar over at jeg må tilbake til jobben og ta tak i problemene, men kanskje med litt mer energi? 0 Siter
Gjest de har opplegg Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Tror ikke sykemelding er løsningen. Da havner du lett i en ond sirkel, for du vil grue deg til å gå tilbake på jobb. Ta heller tak i det virkelige problemet, nemlig jobben. Sykemelder du deg, vil jo ingenting være annerledes når du sykemeldingen er over? Det vil fremdeles være like mye å gjøre på jobb, og du vil igjen ende opp med å bli sliten og lei etter noen uker. Er du utbrent og drar til legen, så er det vel han som vet best om sykemeldinger o.l. ...... Har ei venninne nå som er sykemeldt nettopp pga utbrenthet, men legen følger henne opp, leger som tar jobben sin alvorlig vet hva de skal gjøre når det kommer en utbrent person ..... hun er med i et opplegg som skal hjelpe henne "opp igjen". Er enig i at det ikke hjelper bare å sykemelde en person for så å tro at det hjelper, men legen vet nok hva h*n skal gjøre. 0 Siter
Gjest ikke sutre sånn Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Dette kan jeg ikke forstå, er du bare 28, og ikke har barn som krever deg - for en luksus spør du meg!!! Jeg jobber full stilling og har to skolebarn, en får være glad en har en jobb å gå til! 0 Siter
Gjest Makan! Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Dette kan jeg ikke forstå, er du bare 28, og ikke har barn som krever deg - for en luksus spør du meg!!! Jeg jobber full stilling og har to skolebarn, en får være glad en har en jobb å gå til! Sa hu som ikke eier empati eller forståelse for andre! 0 Siter
pekkaline Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Du trenger en tur til legen. Mulig du har blitt deprimert? Da føles alt galt. Ta sjekk hos legen for å utelukke andre ting. Finner han ikke noe så ville jeg prøvet lysterapi. Disse mørke dagene gjør noe med oss. Ta også en prat med tillitsvalgt om dine jobb problemer. Prøv å finn en løsning sammen. Og for å si som en lærer sa, "utbrent er et feil ord , man er bare utbrent når man er kremert..." 0 Siter
Gjest togli Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Dette kan jeg ikke forstå, er du bare 28, og ikke har barn som krever deg - for en luksus spør du meg!!! Jeg jobber full stilling og har to skolebarn, en får være glad en har en jobb å gå til! Ja, har man psykiske problemer er det bare å skjerpe seg!! 0 Siter
Gjest ViewSonic Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Dette kan jeg ikke forstå, er du bare 28, og ikke har barn som krever deg - for en luksus spør du meg!!! Jeg jobber full stilling og har to skolebarn, en får være glad en har en jobb å gå til! Vel, selv om jeg ikke har barn så har jeg familieforpliktelser utenom jobben. Selvfølgelig er jeg glad for at jeg har jobb, og jeg har jobbet der i 6 år uten problemer. Det er bare det at nå topper det seg helt for meg... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.