Gå til innhold

Hjelp, skjønner lite!

Anbefalte innlegg

Gjest Aldri mer Ebay?
Skrevet

jeg har endelig dristet meg til å handle på nett, og handlet fra Ebay for en liten stund siden.

Varen har ikke kommet, men fikk et brev fre tolldirektoratet der overskriften er "Tilbakeholdelse av varer i medhold av midlertidig forføyning- saksøker (og et firmanavn).

Hva betyr dette, er varen "fake"?

Trodde jeg handlet fra USA men varen er sendt fra Kina står det.

Jeg står som varemottager, men det står også noe om en frist til å saksøke vareeier, er det også meg, eller er det selgeren?

Blir redd jeg nå, det sto at varen var ekte, men det er vel ikke mye å stole på!

Noen som vet noe om dette?

Skrevet

Du kan ikke bli saksøkt som privat handler. Bare om du importerer for å selge videre. Vet og burde vite osv. Men du vet jo ikke noe om det.

Har du handlet med kredittkort, så er kredittselskapet ansvarlig hvis du ikke får varen din. Du skal ha pengene tilbake.

Skrevet

Trikset er nok å ringe tolldirektoratet og spørre. Jeg har aldri mottatt et brev fra dem som var noe i nærheten av begripelig - de må storkose seg med å skrive kryptiske beskjeder til postmottagere.

Skrevet

Dersom det ikke står noen pris på pakken eller at det ikke medfølger noen kvittering, så stopper de så og si alltid pakken. Det kan være jeg som har vært uheldig, men det har alltid skjed meg.

Det ordner seg heldigvis alltid ved å ta en telefon. Er de ekstra sære, må du vise kontoutskrift for å bevise handelen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...