Gå til innhold

Fakta om c-vitaminer, dessverre ikke effekt mot forkjølelse, men bra for helsa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet forskerne sier at c-vitaminer ikke har noen effekt på forkjølselse, men jeg kjenner flere som hevder det hjelper og det skader jo ikke. :o)

Gjest Den fete på fire
Skrevet

Jeg vet forskerne sier at c-vitaminer ikke har noen effekt på forkjølselse, men jeg kjenner flere som hevder det hjelper og det skader jo ikke. :o)

Nei, det skader selvfølgelig ikke. Sunt er det i hvertfall.

Mye som kan hjelpe mot forkjølelse, så lenge en tror på det...

:o)

Gjest trultemor26
Skrevet

Jo, det funker på meg. En liten overdose c-vitaminer og jeg er som regel krute god igjen. Mulig det er placebo, men det funker nå ihvertfall!

Skrevet

Og der sørga du for at de heller ikke har noen placeboeffekt.. =p

Skrevet

Nei, det skader selvfølgelig ikke. Sunt er det i hvertfall.

Mye som kan hjelpe mot forkjølelse, så lenge en tror på det...

Det sies jo at om man går på jobb og lever som vanlig så varer forkjølesen i en uke, men om man holder sengen og pleier seg selv så tar den 7 dager. ;o)

Gjest Den fete på fire
Skrevet

Jo, det funker på meg. En liten overdose c-vitaminer og jeg er som regel krute god igjen. Mulig det er placebo, men det funker nå ihvertfall!

Ja, bra når det gjør at en blir fortere frisk. Eller, _vet_ vi egentlig om vi blir fortere frisk?

Ja, hvis en sammenligner sine forkjølelsestilfeller: De med og uten bruk av vår interne placebomedisin (c-vitaminer, conjakk, osv...)

Og om det er bare troen som gjør det, så er det fint det.

Gjest Den fete på fire
Skrevet

Det sies jo at om man går på jobb og lever som vanlig så varer forkjølesen i en uke, men om man holder sengen og pleier seg selv så tar den 7 dager. ;o)

Det er faktisk forsket på dette med placeboeffekt av konjakk og andre kjerringråd mot forkjølelse. Man blir fortere frisk med enn uten.

Gjest Den fete på fire
Skrevet

Og der sørga du for at de heller ikke har noen placeboeffekt.. =p

De trenger ikke å tro på alt de leser...

;o)

Skrevet

Det er utrolig hvordan tro kan flytte fjell. Og det jo en effekt i seg selv :-)

Tar jeg en haug c-vitminer med en gang jeg kjnner det, er jeg stort sett kvitt forkjølelsen

Gjest Den fete på fire
Skrevet

Det er utrolig hvordan tro kan flytte fjell. Og det jo en effekt i seg selv :-)

Tar jeg en haug c-vitminer med en gang jeg kjnner det, er jeg stort sett kvitt forkjølelsen

Ja, det er en fin effekt. Hos meg er det honning som er tingen.

Skrevet

Det er faktisk forsket på dette med placeboeffekt av konjakk og andre kjerringråd mot forkjølelse. Man blir fortere frisk med enn uten.

En kollega fortalte at han pleide å ta seg noen slurker brennevin når forkjølelsen holdt på å etablere seg.

Hjelper det da ?, spurte vi.

Neei,vet ikke akkurat det, men det er så mye triveligere å være forkjølt da ! svarte han

Gjest Den fete på fire
Skrevet

En kollega fortalte at han pleide å ta seg noen slurker brennevin når forkjølelsen holdt på å etablere seg.

Hjelper det da ?, spurte vi.

Neei,vet ikke akkurat det, men det er så mye triveligere å være forkjølt da ! svarte han

LOL

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...