Gå til innhold

Hva feiler meg, er syk og ligger på sofa....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var forkjølt for et par uker siden og ble frisk. Nå har jeg de siste dagene hatt en merkelig hoste. Det gjør vondt i brystet når jeg trekker pusten dypt inn. Det surkler også litt. I går kjente jeg meg slapp. Gikk på jobb i dag og begynte å fryse og følte meg dårlig form, ble litt kvalm også. Dro hjem og nå har jeg feber. Jeg er ikke forkjølt. Er det influensa jeg har eller? Er ikke kjempesyk heller....

Skrevet

Lungebetennelse? Eksen gikk og hanglet leeeenge i fjor vinter på den måten, da han omsider krekte seg til legen hadde han lungebetennelse.

Skrevet

Lungebetennelse? Eksen gikk og hanglet leeeenge i fjor vinter på den måten, da han omsider krekte seg til legen hadde han lungebetennelse.

Ja jeg har tenkt tanken selv, men jeg trodde man ble kjempesyk. Liksom ikke klarte komme opp av sengen. Farmor hadde det i fjor og hun var virkelig sprekksyk, og klarte ikke stå opp av senga. Kanskje jeg bør få sjekka det opp.

Skrevet

Ja jeg har tenkt tanken selv, men jeg trodde man ble kjempesyk. Liksom ikke klarte komme opp av sengen. Farmor hadde det i fjor og hun var virkelig sprekksyk, og klarte ikke stå opp av senga. Kanskje jeg bør få sjekka det opp.

Man må ikke bli kjempesyk av lungebetennelse, og det er også mulig å få såkalt atypisk lungebetennelse (mycoplasma pneumonia) hvor lungene er like herja, men man ikke får like høy feber og nedsatt allmenntilstand som ved "ordinær" lungebetennelse. Antibiotika er i så fall tingen.

Skrevet

Høres ut som meg for et par uker siden. Det var lungebetennelse.

Skrevet

Tipper det er lungebetennelse. Jeg hadde det for første gang ifjor høst. Gikk og hangla lenge og hadde feber nå og da. Ikke hadde jeg vondt i brystet heller, men jeg hosta kraftig.

Skrevet

Du trenger ikke være "kjempesyk" for å ha lungebetennelse. Tempen kan ligge under 38,5 grader... God bedring!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...