Gå til innhold

Noen rettigheter når man bruker Visa?

Anbefalte innlegg

Gjest Angrende kjøper
Skrevet

Har tidligere skrevet inn om at jeg ved en feil bestilte sko på et netsted (trodde de kostet mye mindre enn de faktisk gjorde). Oppdaget feilen rett etterpå og avbestilte to minutter etterpå.

Dagen etter fikk jeg mail av dem at de ikke kunne avbestille fordi ordren allerede var sendt til lageret. Javel...

Regnet med jeg kunne hente pakken når den kom, sende den tilbake og få pengene igjen. Men i dag fikk jeg et brev fra tollvesenet om at jeg må betale 700 kr. i toll! Og det har jeg, som student, absolutt ikke råd til. Men hva skjer da? Blir pakken sendt tilbake til avsender?

Og hvilke rettigheter har jeg? Betalte med Visa. Synes jeg tidligere har lest at man da har visse rettigheter, men mulig jeg tar feil?

Argh, jævla drittbutikk!

Skrevet

Det er vel ikke butikkens feil at du har bestilt sko som var dyrere enn du trodde? Og at det er toll på varer fra utlandet kom vel heller ikke som noen bombe?

Ta kontakt med forbrukerrådet ang. rettigheter ved bruk av Visa, evt. med banken din.

Gjest Angrende kjøper
Skrevet

Det er vel ikke butikkens feil at du har bestilt sko som var dyrere enn du trodde? Og at det er toll på varer fra utlandet kom vel heller ikke som noen bombe?

Ta kontakt med forbrukerrådet ang. rettigheter ved bruk av Visa, evt. med banken din.

Nei, det er ikke butikkens feil, og det har jeg heller ikk sagt.

Men når jeg avbestiller varen to minutter etterpå, bør de da kunne stoppe forsendelsen.

Skrevet

Nei, det er ikke butikkens feil, og det har jeg heller ikk sagt.

Men når jeg avbestiller varen to minutter etterpå, bør de da kunne stoppe forsendelsen.

Jeg husker du skrev det. Håper inderlig at noen kan hjelpe deg, så ergelig å gjøre slike feil!

Lykke til!

Gjest Angrende kjøper
Skrevet

Jeg husker du skrev det. Håper inderlig at noen kan hjelpe deg, så ergelig å gjøre slike feil!

Lykke til!

Tusen takk. :-) Ordner seg vel på et vis. Om pakken blir returnert til dem om jeg ikke betaler toll, kan de jo ikke beholde både skoene OG pengene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...