Gå til innhold

full fyr i panna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jadda, hadde akkurat stekt ferdig kotelettene, fått dem ut av pannen, så sto flammen høyt og tydelig. Fy for en opplevelse. Jeg stod med "fett-sprut-lokk" i den ene hånden og panna i den andre. Skreik etter min mann (har aldri sett han *løpe så fort*), men så sloknet flammene, heldigvis!

Jeg tror kjøkkenvifta bidro litt til flammehavet, for da jeg trakk meg bakover (med panna), da sloknet den.

Fy flate som jeg skalv etterpå.

Kan krydderet være årsaken? Krydret begge sider av kotelettene.

Har brannteppe til sånne farer, men det sloknet heldigvis. Følte meg litt lammet med noe i begge hender, derfor rop om hjelp da ;)

Hva slags brannsikringer har dere i huset?

Vi har et pulverapparat, røykvarslere i alle soverom og stue + gang.

Tid for å tenke på det i disse juletider...

Skrevet

http://www.norsk-brannvern-forening.no/ontime.asp?doc_id=15

Her finner du tips.

Et stort lokk er også fint å ha innen rekkevidde, hvis uhellet skulle være ute.

Etter overskriften din å dømme, trodde jeg at du hadde vært utsatt for et helt annet uhell...LOL

He he, det trodde jeg også. At det var snakk om høy feber, det er så mange sjuke her for tida.

*LOL*

Skrevet

http://www.norsk-brannvern-forening.no/ontime.asp?doc_id=15

Her finner du tips.

Et stort lokk er også fint å ha innen rekkevidde, hvis uhellet skulle være ute.

Etter overskriften din å dømme, trodde jeg at du hadde vært utsatt for et helt annet uhell...LOL

:) Mange rare overskrifter gjør det litt spennende. Jeg kunne skrevet -stekepannen- hehe

Gjest Den fete på fire
Skrevet

He he, det trodde jeg også. At det var snakk om høy feber, det er så mange sjuke her for tida.

*LOL*

Å, ja. Jeg tenkte mer på at det var en full fyr som hadde gått seg på henne...

;o)

Skrevet

*LOL*

Er frisk som en fisk :)

Skrevet

Å, ja. Jeg tenkte mer på at det var en full fyr som hadde gått seg på henne...

;o)

*haha, nå ler jeg høyt!*

Skrevet

Jeg trodde også først at du var syk, eller hadde brent deg, i panna ;o)

Brannsikring er viktig ja. Vi har røykvarslere i alle soverom, pluss ganger og stue. De er seriekoblet, så brenner det en plass, uler alle.

Brannslokkingsapparat i alle etasjer.

Har slike klistremerker som er merket soverom, men har ikke somlet meg til og klistre de på. Kanskje jeg burde det.

Skrevet

Jeg trodde også først at du var syk, eller hadde brent deg, i panna ;o)

Brannsikring er viktig ja. Vi har røykvarslere i alle soverom, pluss ganger og stue. De er seriekoblet, så brenner det en plass, uler alle.

Brannslokkingsapparat i alle etasjer.

Har slike klistremerker som er merket soverom, men har ikke somlet meg til og klistre de på. Kanskje jeg burde det.

Det høres ut til at du har alt på G. Jeg må få meg et brannslokningsapparat til, har ingen i andre etasje. Visste du at pulverapparat må vendes et par ganger i året? Pulveret kan klumpe seg... Fort å glemme. Klistremerker er ikke dumt nei.

Skrevet

Jeg opplevde det samme en gang, husker ikke hva jeg stekte, men plutselig slo flammene opp rundt stekepanna! Jeg tror nok det skyldtes fett som hadde rendt ned på utsiden av panna og blitt antent på kokeplata.

Skrevet

Jeg opplevde det samme en gang, husker ikke hva jeg stekte, men plutselig slo flammene opp rundt stekepanna! Jeg tror nok det skyldtes fett som hadde rendt ned på utsiden av panna og blitt antent på kokeplata.

Grusom opplevelse. Tror nok fett er grunnen ja. Jeg hadde nettop tatt ut kotelettene... Mer forsiktig med søl fremover ja..

Skrevet

Det høres ut til at du har alt på G. Jeg må få meg et brannslokningsapparat til, har ingen i andre etasje. Visste du at pulverapparat må vendes et par ganger i året? Pulveret kan klumpe seg... Fort å glemme. Klistremerker er ikke dumt nei.

Sambo driver og vender på apparatene, for jeg bare glemmer det.

Vi har 3 etasjer i huset, og jeg vil vite at jeg våkner oppe, om det skulle brenne i kjelleren.

Skrevet

Oi - skremmende!

Bra du fikk trimma gubben, da.

Men brannteppe hadde neimen ikke vært så dumt å ha! *notere*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...