Gjest Tiljanne Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Var hos tannlegen denne uka her. Jeg ser at han har fakturert for anbefalt bruk av tanntråd 60 kroner. kan jeg si på forhånd at jeg ikke ønsker rådene hans, så det blir billigere for meg? at jeg må bruke tanntråd er jo ikke akkurat oppsiktsvekkende råd. 0 Siter
Åsemor Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Wow, det hørtes helt sykt ut. Hva var den totale summen? 0 Siter
Mandolaika Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Hadde jeg aldri godtatt å betale for, nei, ærlig talt. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 du kødder nå?! Fakturert deg for å gi råd om bruk av tanntråd!!? 0 Siter
Gjest tippsiiii Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Når jeg er hos tannlegen, står det forskjellige poster på regningen som til sammen leder til sluttsummen. Det pleier alltid å stå at det er gitt råd om bruk av tanntråd, men at det koster 0 kroner. At tannlegen skal ta betalt for å si det, er virkelig horribelt! Det hadde jeg sagt ifra om tror jeg. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Wow, det hørtes helt sykt ut. Hva var den totale summen? hadde jeg vært tannlege ville jeg gitt råd om tannkrem, fluor, og munnskyll, og fakturert 180 kr til ;-) 0 Siter
meg__123! Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 jeg var hos reguleringstannlegen idag i 5 minutter, og måtte betale 500kr.. sykt.. 0 Siter
Gjest Tiljanne Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Wow, det hørtes helt sykt ut. Hva var den totale summen? alt i alt kostet det 850 kroner, hadde ingen hull. 0 Siter
fresja Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Min tannlege benytter enhver anledning til å si hvor viktig det er å bruke tanntråd hver dag. Men jeg ikke huske å ha sett det nevnt på regningen! 0 Siter
Gjest Tiljanne Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Min tannlege benytter enhver anledning til å si hvor viktig det er å bruke tanntråd hver dag. Men jeg ikke huske å ha sett det nevnt på regningen! kanskje regningen for de rådene er gjemt inni hovedregningen?. 0 Siter
Gjest Tiljanne Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Min tannlege benytter enhver anledning til å si hvor viktig det er å bruke tanntråd hver dag. Men jeg ikke huske å ha sett det nevnt på regningen! kanskje regningen for de rådene er gjemt inni hovedregningen?. 0 Siter
Åsemor Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Jeg ville ringt forbrukerombudet eller andre tannleger og spurt etter vanlig/akseptabel praksis. 0 Siter
Gjest policy Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Dette hørtes sprøtt ut. Men tannleger er ofte skumle "dyr", jeg liker de ikke :-) 0 Siter
org Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Æh - er det mulig? Jeg har fått både tanntråd og solobørste av tannlegen min, uten å betale en krone. Og hver gang barna er til tannlegen, får de en boks fluortabletter. Gratis. 0 Siter
org Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 hadde jeg vært tannlege ville jeg gitt råd om tannkrem, fluor, og munnskyll, og fakturert 180 kr til ;-) For ikke snakke om råd om å bruke tannstikker og solobørste. Og kanskje slenge på et råd om hvilken tannkrem det er lurt å bruke. Men - det er virkelig råttent gjort, å ta seg 60 kr betalt for sånn! 0 Siter
jubalong70 Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Herlighet, det hadde jeg klaget på. Helt utrolig. Jeg har fått gratis tanntråd, spesial tannpirkere, tannbørste og munnvann fra tannlegen min. 0 Siter
mrxx Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Da hadde jeg bedt han drite og dra og byttet tannlege, makan til tulling. Dette burde ha ført til at han fikk første side i VG 0 Siter
petter smart Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Det egentlige problemet her er at han spesifiserte det på regningen. Normalt står det bare "konsultasjon" eller "behandling", altså en mer generell beskrivelse. De fleste tannleger tar nok penger for "gode" råd, men de spesifiserer det ikke på regningen. Dersom tannlegen derimot har en fast pris for en behandling og dette kommer i tillegg ville jeg nektet å betale. 0 Siter
morsan Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Det egentlige problemet her er at han spesifiserte det på regningen. Normalt står det bare "konsultasjon" eller "behandling", altså en mer generell beskrivelse. De fleste tannleger tar nok penger for "gode" råd, men de spesifiserer det ikke på regningen. Dersom tannlegen derimot har en fast pris for en behandling og dette kommer i tillegg ville jeg nektet å betale. Enig med deg. "There's no such thing as a free lunch," og heller ikke hos tannlegen, så man får ikke "gratis" tannbørster og slik når man betaler en fast sum for konsultasjon. Men det ser unketelig noe knuslete ut å spesifisere en slik fillepost på regningen. Se for deg i restauranten: "Salt og pepperbøsser tilgjengelig på bordet = kr 7,50" ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Enig med deg. "There's no such thing as a free lunch," og heller ikke hos tannlegen, så man får ikke "gratis" tannbørster og slik når man betaler en fast sum for konsultasjon. Men det ser unketelig noe knuslete ut å spesifisere en slik fillepost på regningen. Se for deg i restauranten: "Salt og pepperbøsser tilgjengelig på bordet = kr 7,50" ;-) ...slurvefeil.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.