Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter med avslutningen på en (forsknings.)rapport. Skal ha et kapittel med "recommendations" og et med "conclusions". Det er riktig å ha det i den rekkefølgen, ikke sant - altså anbefalinger før konklusjon?

takk!

Skrevet

Jeg oppfatter helt klart konklusjonen som en avslutning. Er altså enig med deg.

Gjest prex plutos
Skrevet

Du skal konkludere med hva du har funnet ut i din forskning, og så skrive hva som du anbefaler andre kan gjøre videre.

Med andre ord, konklusjonen først og så rekomandasjonen. Helt tilslutt skal du skrive ned referansene/bibliografien

Skrevet

Du skal konkludere med hva du har funnet ut i din forskning, og så skrive hva som du anbefaler andre kan gjøre videre.

Med andre ord, konklusjonen først og så rekomandasjonen. Helt tilslutt skal du skrive ned referansene/bibliografien

Enig! :)

Skrevet

Hvis poenget er å anbefale hva som evt. kan gjøres videre av andre, er jeg enig med dere.

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg har lest en million (omtrent) forskningsrapporter denne høsten, og alle har først en form for recommendations og deretter conclusion for hele artikkelen. Men før recommendations, har de et kapittel om konklusjon av egen forskning, men det pleier ikke hete konklusjon, heller "resultater" eller "discussion".

I ett eneste tilfellet har jeg sett at de har konkludert på hele forskningen sin, og deretter kommet med "recommandations" og til slutt konkludert på nytt ang det.

Jeg mener at enhver artikkel/ paper skal avsluttes med en form for konklusjon. Synes ikke du kan slutte etter recommaendations. I alle fall ser det ikke sånn ut på det materialet jeg har lest det siste året.

Skrevet

Jeg har lest en million (omtrent) forskningsrapporter denne høsten, og alle har først en form for recommendations og deretter conclusion for hele artikkelen. Men før recommendations, har de et kapittel om konklusjon av egen forskning, men det pleier ikke hete konklusjon, heller "resultater" eller "discussion".

I ett eneste tilfellet har jeg sett at de har konkludert på hele forskningen sin, og deretter kommet med "recommandations" og til slutt konkludert på nytt ang det.

Jeg mener at enhver artikkel/ paper skal avsluttes med en form for konklusjon. Synes ikke du kan slutte etter recommaendations. I alle fall ser det ikke sånn ut på det materialet jeg har lest det siste året.

http://www.julekalendere.com/

Skrevet

Tusen takk, men hvorfor får jeg denne :)?

Den havnet på feil tråd. Beklager.

tzatziki1365380058
Skrevet

Den havnet på feil tråd. Beklager.

Ingenting å beklage :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...