Gå til innhold

Begynnende forkjølelse - hvordan kurere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er gode råd dyre, folkens! Våknet i dag med begynnende sår hals og tett nese.

Jeg _kan_ikke_bli_syk_nå; har eksamen om nøyaktig ei uke!

Hjelp, noen? Hva gjør jeg?!

*litt småfortvilt*

orgemann og orgebarn er småsyke allerede, går og hangler. Men akkurat nå kan ikke jeg bli syk!

Skrevet

C-vitaminer, gjerne 1 gram om dagen. Curamed? Solhatt? Holde seg varm og tørr, særlig på beina? Skjerf i halsen? Te med honning?

Skrevet

Det som ofte har hjulpet meg (selv om "vitenskapen" sier jeg tar feil) er å hive innpå massevis av C-vitaminer.

Jeg bruker C-vitaminer fra Pharma-Nord på 750 mg. Tar 3 stk til frokost, 2 til lunsj og 3 til kvelds.

I tillegg drikker jeg massevis av vann.

Prøver å ta det så mye med ro som mulig.

Kler meg godt så jeg ikke fryser.

Spiser masse grønnsaker og frukt.

Skrevet

C-vitaminer, gjerne 1 gram om dagen. Curamed? Solhatt? Holde seg varm og tørr, særlig på beina? Skjerf i halsen? Te med honning?

1 gram om dagen vil ikke hjelpe. Det trengs mer enn det.

Skrevet

Det som ofte har hjulpet meg (selv om "vitenskapen" sier jeg tar feil) er å hive innpå massevis av C-vitaminer.

Jeg bruker C-vitaminer fra Pharma-Nord på 750 mg. Tar 3 stk til frokost, 2 til lunsj og 3 til kvelds.

I tillegg drikker jeg massevis av vann.

Prøver å ta det så mye med ro som mulig.

Kler meg godt så jeg ikke fryser.

Spiser masse grønnsaker og frukt.

6 gram om dagen!? På min pakke som inneholder 750 mgs tabletter står det at de kun skal tas ved påvist c-vitaminmangel. Nå har ikke jeg det, men tar en om dagen alikevel (skal visstnok hjelpe mot vorter), men å åttedoble dagsdosen høres litt voldsomt ut.

Skrevet

6 gram om dagen!? På min pakke som inneholder 750 mgs tabletter står det at de kun skal tas ved påvist c-vitaminmangel. Nå har ikke jeg det, men tar en om dagen alikevel (skal visstnok hjelpe mot vorter), men å åttedoble dagsdosen høres litt voldsomt ut.

Det gjør ingenting det, skjønner du. Myndighetene plikter forhandlere av det ufarlige vitaminet C å skrive slikt. Anbefalt dagsdose i Norge har omsider gått opp fra 60 mg til 200 mg. 60 mg er det man trenger for å unngå skjørbuk.

I en vanlig hverdag forbruker vi utrolig mye C-vitamin pga kosthold, forurensing, røyking osv.

Å ta 750 mg daglig gjør overhodet ingenting.

Dosen jeg nevnte er det jeg tar når jeg kjenner en forkjølelse er på vei. Til daglig tar jeg 1 stk. 750 mg morgen og 1 på kvelden.

Også må du huske at C-vitamin er vannløselig. Det verste som kan skje er at man får diare hvis man har spist for mye. Og den diareen slutter når man kutter ned på inntaket.

Skrevet

Det gjør ingenting det, skjønner du. Myndighetene plikter forhandlere av det ufarlige vitaminet C å skrive slikt. Anbefalt dagsdose i Norge har omsider gått opp fra 60 mg til 200 mg. 60 mg er det man trenger for å unngå skjørbuk.

I en vanlig hverdag forbruker vi utrolig mye C-vitamin pga kosthold, forurensing, røyking osv.

Å ta 750 mg daglig gjør overhodet ingenting.

Dosen jeg nevnte er det jeg tar når jeg kjenner en forkjølelse er på vei. Til daglig tar jeg 1 stk. 750 mg morgen og 1 på kvelden.

Også må du huske at C-vitamin er vannløselig. Det verste som kan skje er at man får diare hvis man har spist for mye. Og den diareen slutter når man kutter ned på inntaket.

Jada, jeg vet at c-vitamin er vannløselig og at overskuddet pisses ut igjen. :o)

Gjest c-vitamin er tingen!!
Skrevet

Jeg henger meg på de andre som anbefaler c-vitamin, det virker!!

I butikkene får du nå kjøpt 1000 mg. tabletter med c-vitamin (de har de i kassen).

Et par av de om dagen så blir ihvertfall jeg kvitt påbegynt forkjølelse.

God bedring

Skrevet

Jada, jeg vet at c-vitamin er vannløselig og at overskuddet pisses ut igjen. :o)

Måtte bare skrive det da vet du ;)

Skrevet

Svarthyll mikstur som du får kjøpt på apotek "Sambocol Antivirin". Kjempeeffektivt. Tas som kur over 3 - 4 dager. Dokumentert effekt på virusinfeksjoner

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...