Gjest cashew Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Jeg har siden slutten av september hatt et vikariat i en privat barnehage. Ble akutt syk og lagt inn på sykehus og måtte ha to ukers sykemelding. Nå sier arbeidsgiver at han ikke er sikker, men tror at jeg ikke har krav på sykepenger etter å ha jobbet så kort tid. Er det noen som vet hvordan reglene er for dette, eller eventuelt vet hvor jeg skal lete for å finne ut av dette? Lurer også på om det er lov å bare ha to ansatte på en barnegruppe på 12 der tre av barna er over tre år. På forhånd takk. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Du har rett på sykepenger. Det er ikke lov å ha så mange barn på to voksne. 0 Siter
citygirl Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Man må ha arbeidet i minst 4 uker før man har krav på sykepenger. Du har med andre ord helt klart krav på det. Les mer; http://www.lovdata.no/all/tl-19970228-019-020.html 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Det kommer litt an på tror jeg? Dersom du jobber fra uke til uke f.eks og ikke er fastansatt - så tror jeg ikke at jeg hadde villet betale sykepenger både til ansatt, vikar og lønn til ennå en vikar. Men du får jo uansett av trygdekontoret. Dersom barna blir tre år i år, så er de å regne som over tre år og to voksne på tre barn er greit. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.