Gjest nåde eller? Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 En ansatt ringer til teletorg fra bedriftens telefon og svir av ca. 100000 på disse telefonene. Er det oppsigelsesgrunn? 0 Siter
hidi Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Tyveri er oppsigelesgrunn, ja. Vedkommende kan riskikere fengselstraff i tillegg. 0 Siter
Gjest sjef for nokså stor avdeling Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 JA, uten tvil! 0 Siter
keinstein Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Ansatte har ikke rett til å ringe privat fra bedriftens telefoner i utgangspunktet, så.... 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Nei, ikke dersom det ikke står spesifisert at det ikke er lov, og telefonene er åpne for det. Mot bedre viten, ja - men ikke oppsigelsesgrunn. 0 Siter
hidi Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Nei, ikke dersom det ikke står spesifisert at det ikke er lov, og telefonene er åpne for det. Mot bedre viten, ja - men ikke oppsigelsesgrunn. Hallo! Det er reinspikka tyveri! Uansett hvor du jobber... 0 Siter
org Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 En som jobbet på samme plass som meg før, drev og ringte hjemlandet sitt fra bedriftens telefon, i arbeidstiden. Dette ble ikke populært, men han mistet ikke jobben. Men det er jo tyveri, så jeg vil tro det er oppsigelsesgrunn. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Rent juridisk vet jeg ikke, men spør du om min mening, så må det sitte litt lite under topplokket på en person som gjør noen slikt. Sorry, men det mener jeg altså. Så jeg mener det er oppsigelsesgrunn ja! 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Hallo! Det er reinspikka tyveri! Uansett hvor du jobber... Nei, det er ikke tyveri å bruke telefonen. 0 Siter
hidi Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Nei, det er ikke tyveri å bruke telefonen. Les loven! Det er tyveri og kan straffes... 0 Siter
Gjest Lurer jeg på akkurat nå Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Les loven! Det er tyveri og kan straffes... Hvor finner du den loven? 0 Siter
Gjest Lurte jeg på for noen sekunder siden Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Hallo! Det er reinspikka tyveri! Uansett hvor du jobber... Hva er tyveri 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Les loven! Det er tyveri og kan straffes... Kjære deg, er det noe jeg kjenner godt så er det arbeidsmiljøloven. Det står ikke ett eneste sted at det er tyveri å bruke telefonen. Dersom telefonbruk ikke regulert i f.eks en personalhåndbok, så kan man alltid påberope seg å ikke vite bedre. Litt kjeft, ja - men ikke oppsigelse. Bla frem loven der det står at det er tyveri å bruke telefonen mer enn snittet, så skal jeg ikke argumentere mer. 0 Siter
hidi Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Kjære deg, er det noe jeg kjenner godt så er det arbeidsmiljøloven. Det står ikke ett eneste sted at det er tyveri å bruke telefonen. Dersom telefonbruk ikke regulert i f.eks en personalhåndbok, så kan man alltid påberope seg å ikke vite bedre. Litt kjeft, ja - men ikke oppsigelse. Bla frem loven der det står at det er tyveri å bruke telefonen mer enn snittet, så skal jeg ikke argumentere mer. Kjære deg! Bla frem til loven om tyveri, og herunder grovt tyveri... Vedkommende er ikke skjermet fra noen lov på arbeidsstedet, så lenge det kommer innunder streffeloven. Straffeloven har førstehevd... 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Kjære deg! Bla frem til loven om tyveri, og herunder grovt tyveri... Vedkommende er ikke skjermet fra noen lov på arbeidsstedet, så lenge det kommer innunder streffeloven. Straffeloven har førstehevd... Nei, der tar du feil. Arbeidsmiljøloven har førsterett på arbeidsplassen - er det noe jeg kan noe om, så er det dette. Og, jeg sa; finn frem den linjen der det står at det er tyveri å ringe for mye i en telefon du har lov til å bruke som det ikke er 1) lagt inn sperringer på 2) ikke er lagt føringer for 3) er felles for alle som har tilgang til den Du tar feil, det er ikke oppsigelsesgrunn. Man kan få kjeft, man det er også alt, så lenge det ikke er regulert. 0 Siter
Gjest DET er bare NOE av det jeg lurer på i natt Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Kjære deg! Bla frem til loven om tyveri, og herunder grovt tyveri... Vedkommende er ikke skjermet fra noen lov på arbeidsstedet, så lenge det kommer innunder streffeloven. Straffeloven har førstehevd... Hvilket straffebud er overtrådt da, og hvilken skyldgrad krever dette straffebudet subjektivt? Er det begått en forsettlig handling, eller er den uaktsom. Er det dekkende for aktuell problemstilling? Finnes det rettspraksis på området? 0 Siter
Gjest Dette er Nittedølinger enige om i natt Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Nei, der tar du feil. Arbeidsmiljøloven har førsterett på arbeidsplassen - er det noe jeg kan noe om, så er det dette. Og, jeg sa; finn frem den linjen der det står at det er tyveri å ringe for mye i en telefon du har lov til å bruke som det ikke er 1) lagt inn sperringer på 2) ikke er lagt føringer for 3) er felles for alle som har tilgang til den Du tar feil, det er ikke oppsigelsesgrunn. Man kan få kjeft, man det er også alt, så lenge det ikke er regulert. Det du sier nå er helt feil. Straffeloven går selvsagt foran arbeidsmiljøloven. Det skulle tatt seg ut om det hadde vært annerledes. Man kunne da begått drap eller all verdens handlinger i arbeidsmiljøets navn. 0 Siter
hidi Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Nei, der tar du feil. Arbeidsmiljøloven har førsterett på arbeidsplassen - er det noe jeg kan noe om, så er det dette. Og, jeg sa; finn frem den linjen der det står at det er tyveri å ringe for mye i en telefon du har lov til å bruke som det ikke er 1) lagt inn sperringer på 2) ikke er lagt føringer for 3) er felles for alle som har tilgang til den Du tar feil, det er ikke oppsigelsesgrunn. Man kan få kjeft, man det er også alt, så lenge det ikke er regulert. Dummeste jeg har hørt! Vedkommende har begått grovt tyveri og kan straffes deretter. Ingen har hevd over straffeloven.... Absolutt ingen! 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Det du sier nå er helt feil. Straffeloven går selvsagt foran arbeidsmiljøloven. Det skulle tatt seg ut om det hadde vært annerledes. Man kunne da begått drap eller all verdens handlinger i arbeidsmiljøets navn. Nei, det kan man ikke. Man kan drepe noen, og straffes for det - men det kvalifiserer ikke nødvendigvis til oppsigelse av den grunn. Det kommer selvfølgelig litt an på omstendighetene da... Men det er ikke oppsigelsesgrunn å begå underslag heller? Man skal gis en mulighet til å gjøre opp for seg i første omgang. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.