hidi Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 tips hidi, ikke bruk ord som "idiot" ol. Få ut din frustrasjon med setninger som for eksempel: du er guggelimeienirriterendehåpløshårreisende vanskelig å diskutere med altså Jeg brukte det fordi hun kom med utestengelsen av meg midt i diskusjonen... Men skal skrive tipset ditt bak øret! Takk for at du ikke tror jeg er gal 0 Siter
hidi Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Nei, der tar du feil. Arbeidsmiljøloven har førsterett på arbeidsplassen - er det noe jeg kan noe om, så er det dette. Og, jeg sa; finn frem den linjen der det står at det er tyveri å ringe for mye i en telefon du har lov til å bruke som det ikke er 1) lagt inn sperringer på 2) ikke er lagt føringer for 3) er felles for alle som har tilgang til den Du tar feil, det er ikke oppsigelsesgrunn. Man kan få kjeft, man det er også alt, så lenge det ikke er regulert. a) arbeidsgiveren skal bevise at det foreligger gyldig grunn til oppsigelse, de kompetente organene skal ha myndighet til å trekke slutninger ut fra bevisene som partene har fremsatt. Det skal gis en rimelig oppsigelsesfrist eller erstatning, med mindre arbeidstakerne er skyld i en alvorlig forseelse. Det skal gis godtgjørelse ved fratredelse og/eller andre former for inntektsvern. Hvis oppsigelsen er usaklig, og hvis den ikke kan gjøres om, skal det utbetales en tilfredsstillende erstatning. Vil vel kalle det en alvorlig forseelse, som straffes med fengsel i inntil 6 år, om arbeidsgiver velger å anmelde forholdet. § 256. Grovt underslag straffes med fengsel inntil 6 år. Medvirkning straffes på samme måte. Ved avgjørelsen av om underslaget er grovt skal det særlig legges vekt på om verdien av det underslåtte er betydelig, om underslaget er forøvd av offentlig tjenestemann eller noen annen ved brudd på den særlige tillit som følger med hans stilling eller virksomhet, om det er bokført uriktige regnskapsopplysninger, utarbeidet uriktig regnskapsdokumentasjon eller uriktig årsregnskap, eller om den skyldige vitende har voldt velferdstap eller fare for noens liv eller helbred. Endret ved lover 11 mai 1951 nr. 2, 17 juli 1998 nr. 56 (i kraft 1 jan 1999), 21 des 2005 nr. 131 (i kraft 1 jan 2006 iflg. res. 21 des 2005 nr. 1580). 0 Siter
Gjest Pontiac Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Jeg brukte det fordi hun kom med utestengelsen av meg midt i diskusjonen... Men skal skrive tipset ditt bak øret! Takk for at du ikke tror jeg er gal Tror vel ikke du er gal, bevares *ler* Men når det er sagt så er vi vel fankenmei litt gale hele bunten Har fått med meg at du er en person som lar deg provosere litt og da kanskje skriver noe litt for kjappt i "kampens hete". Og så går det jo utover deg da (utestegning) Synd. Derfor: pust dypt ned i magen ved neste krangel/provosering og skriv heller etter et skikkelig magadrag. Nå skal jeg ut og handle julegaver 0 Siter
Lurveline Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 a) arbeidsgiveren skal bevise at det foreligger gyldig grunn til oppsigelse, de kompetente organene skal ha myndighet til å trekke slutninger ut fra bevisene som partene har fremsatt. Det skal gis en rimelig oppsigelsesfrist eller erstatning, med mindre arbeidstakerne er skyld i en alvorlig forseelse. Det skal gis godtgjørelse ved fratredelse og/eller andre former for inntektsvern. Hvis oppsigelsen er usaklig, og hvis den ikke kan gjøres om, skal det utbetales en tilfredsstillende erstatning. Vil vel kalle det en alvorlig forseelse, som straffes med fengsel i inntil 6 år, om arbeidsgiver velger å anmelde forholdet. § 256. Grovt underslag straffes med fengsel inntil 6 år. Medvirkning straffes på samme måte. Ved avgjørelsen av om underslaget er grovt skal det særlig legges vekt på om verdien av det underslåtte er betydelig, om underslaget er forøvd av offentlig tjenestemann eller noen annen ved brudd på den særlige tillit som følger med hans stilling eller virksomhet, om det er bokført uriktige regnskapsopplysninger, utarbeidet uriktig regnskapsdokumentasjon eller uriktig årsregnskap, eller om den skyldige vitende har voldt velferdstap eller fare for noens liv eller helbred. Endret ved lover 11 mai 1951 nr. 2, 17 juli 1998 nr. 56 (i kraft 1 jan 1999), 21 des 2005 nr. 131 (i kraft 1 jan 2006 iflg. res. 21 des 2005 nr. 1580). Jeg tror du kan ha rett hidi. Vedkommende burde forstått at det han gjorde ikke var lov/akseptert. Hadde det vært snakk om et par tusen kroner kunne han sikkert gått igjennom med at han ikke skjønte det. Staffbar handling er også oppsigelsesgrunn. 0 Siter
hidi Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Tror vel ikke du er gal, bevares *ler* Men når det er sagt så er vi vel fankenmei litt gale hele bunten Har fått med meg at du er en person som lar deg provosere litt og da kanskje skriver noe litt for kjappt i "kampens hete". Og så går det jo utover deg da (utestegning) Synd. Derfor: pust dypt ned i magen ved neste krangel/provosering og skriv heller etter et skikkelig magadrag. Nå skal jeg ut og handle julegaver Du har rett i det! Ha en fin-fin handledag! Sitter her med betennelse i en tann og halve ansiktet er hovent. Tror jeg blir hjemme i dag, for ikke å skremme vannet av noen... he, he 0 Siter
hidi Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Jeg tror du kan ha rett hidi. Vedkommende burde forstått at det han gjorde ikke var lov/akseptert. Hadde det vært snakk om et par tusen kroner kunne han sikkert gått igjennom med at han ikke skjønte det. Staffbar handling er også oppsigelsesgrunn. åh takk! Så snilt av deg å si det. 0 Siter
Gjest Pontiac Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Du har rett i det! Ha en fin-fin handledag! Sitter her med betennelse i en tann og halve ansiktet er hovent. Tror jeg blir hjemme i dag, for ikke å skremme vannet av noen... he, he Oy dhaa, god bedring! Slapp av, det er ennå en stund til jul....heldigvis God dag selv, så langt det går med tanna. 0 Siter
Lurveline Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Nei, der tar du feil. Arbeidsmiljøloven har førsterett på arbeidsplassen - er det noe jeg kan noe om, så er det dette. Og, jeg sa; finn frem den linjen der det står at det er tyveri å ringe for mye i en telefon du har lov til å bruke som det ikke er 1) lagt inn sperringer på 2) ikke er lagt føringer for 3) er felles for alle som har tilgang til den Du tar feil, det er ikke oppsigelsesgrunn. Man kan få kjeft, man det er også alt, så lenge det ikke er regulert. Jeg mener at summen han brukte burde få ham til å forstå at dette ikke var akseptert. Hadde det vært snakk om et par tusen så, men etthundre tusen blir noe annet. 0 Siter
Gjest Moderator Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Hva er tyveri Du har i denne tråden undertegnet dine kommentarer med ulike signaturer. Vennligst bruk kun en signatur/nick i hver tråd du deltar ik. 0 Siter
Gjest Moderator Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Tror ikke du er helt god! Spurte han om lov til å ringe? Nei. Kan du gjøre hva du vil på en arbeidsplass? Nei. Du bør lese loven, og ikke komme med idiotiske utsagn. Synes synd på deg i all din uvitenhet! Vennligst diskuter sak og avstå fra å komme med nedsettende kommentarer til andre. 0 Siter
Gjest Moderator Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Nå er du like påståelig som i den abortsaken, og du har ikke begreper om hva du snakker om. Du kan ikke miste jobben selv om du slår ned noen i fylla på julebordet på jobben? Nei, vold er ikke lov, og det krever reprimander - men det er ikke oppsigelsesgrunn. POenget er; vedkommende har ikke gjort noe ulovlig? Det er ikke ulovlig å bruke telefonen? Om du spør om å få bruke telefonen min, og jeg låner deg den, så kan jeg ikke etterpå kjefte for at du brukte for lang tid. See? Vennligst diskuter sak og avstå fra å komme med nedsettende kommentarer til eller om andre brukere. 0 Siter
Gjest Moderator Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Jeg lure på om hidi lider av alvorlig personlighetsforstyrrelse. I det ene øyeblikket virker hun veldig hyggelig, og i neste øyeblikk klikker det helt for henne. Slike kommentarer er langt over grensen for hva vi anser som akseptabelt. 0 Siter
Gjest Nuwier Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 *ler* Tell til ti nå - jeg argumenterer på at dette IKKE står i loven, dermed kan jeg ikke vise til et sted det IKKE står. Du derimot pårober deg å vite at dette står i en lov, men nekter å dokumentere det. Du mister ikke jobben for å bruke kopimaskinen til private ting, eller ta med penner hjem, eller laste ned ting fra nettet - dersom det ikke er regulert i en tekst de ansatte er pålagt å følge det øyeblikket de signerer ansettelesavtalen. Heh, jeg skjønner ikke dette helt. Du er helt klar på at det skal MYE til for å kunne si noen opp. Men du presterte jo å gjøre det fordi en ansatt hos deg forsov seg noen ganger og ikke likte barn? Og du lurer på hvorfor det ble rettssak av det? Hadde du vært like "flink" å holde orden i egne rekker, som du tilsynelatende er her, hadde du ikke hatt de problemene du har. 0 Siter
Gjest julefrøkna Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 No mercy et spark bak er alt han fortjener 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Idiot! Tenk å bruke utestengselen mot meg, hvor ille kan du bli! Regner med at du har lovteksten for deg! Ikke? Faller du ikke da på egen urimelighet...? Hva _du_ mener om meg, er personlig, og din utskjelling blir derfor dum. Jeg tok min straff. Hehe, det var da voldsomt! 0 Siter
hidi Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Hehe, det var da voldsomt! Ja, det ble det. Skal bli flinkere til ikke å la meg provosere... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Ja, det ble det. Skal bli flinkere til ikke å la meg provosere... Hehe, neida. Ingen grunn til å gå varsomt i svingene. Selv om jeg ikke helt forstår hvordan det er mulig å ta på vei i en diskusjon om et så harmløst tema. Med mindre webbis har sletta noe i tråden, forstår jeg ikke helt hva han tok på vei for. Dette er jo nesten en kosemosepjattetråd sammenlignet med en del andre debatter her inne. 0 Siter
hidi Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Hehe, neida. Ingen grunn til å gå varsomt i svingene. Selv om jeg ikke helt forstår hvordan det er mulig å ta på vei i en diskusjon om et så harmløst tema. Med mindre webbis har sletta noe i tråden, forstår jeg ikke helt hva han tok på vei for. Dette er jo nesten en kosemosepjattetråd sammenlignet med en del andre debatter her inne. Ingenting er blitt sletta! Det er godt enn kan smile av det i etterkant... Webmaster ble jo gjort oppmerksom på tråden av den fete på fire, og den tråden er slettet... 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Slike kommentarer er langt over grensen for hva vi anser som akseptabelt. Det er greit, jeg skjønner den. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 He, he, nei jeg er ikke gal, ble bare litt overgitt, når de drar utestengelsen av meg inn i debatten. Jeg var utestengt èn uke og respekterte det. Skrev ikke noen innlegg da. Jeg trekker tilbake det jeg sa, jeg tror ikke du er gal. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.