Gå til innhold

Oppsigelsesgrunn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei?

Nei?

"Jeg gjorde en feil ved å levere oppsigelsen hjemme hos vedkommende fremfor å sende den rekomandert. Problemet er at h*n sa til meg at h*n var syk, jeg reiste hjem der for å levere den personlig (det er lov) fikk beskjed om at h*n ikke kunne komme til døren akkurat nå, og lot den ligge igjen der (i lukket konvolutt)".

Du leverte den ikke til ham/henne, men lot den ligge igjen. Dermed har du ikke fulgt retningslinjene.

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi

30

• Mary Poppins

5

• Lurveline

3

• tzatziki1365380058

2

Gjest Persille
Skrevet

Nei?

"Jeg gjorde en feil ved å levere oppsigelsen hjemme hos vedkommende fremfor å sende den rekomandert. Problemet er at h*n sa til meg at h*n var syk, jeg reiste hjem der for å levere den personlig (det er lov) fikk beskjed om at h*n ikke kunne komme til døren akkurat nå, og lot den ligge igjen der (i lukket konvolutt)".

Du leverte den ikke til ham/henne, men lot den ligge igjen. Dermed har du ikke fulgt retningslinjene.

Det er ikke relevant i det hele tatt.

Jeg har allerede vært i retten en gang, og fikk ikke tilsnakk for noen formaliteter.

Om jeg la den igjen i postkassen, på kommoden i gangen, eller hyllen på jobben er irrelevant - poenget er at man skal være sikker på at vedkommende får den, og det var jeg.

H*n har heller aldri nektet på å ha mottatt den, så det er ikke noe problem.

Men igjen - det har ingen relevans for saken i så måte.

Takk for at du følger opp alt jeg skriver og passer på å slenge inn spydigheter innimellom da, det er jo alltid velkomment i en ellers kjedelig DOL-hverdag :)

Skrevet

Det er ikke relevant i det hele tatt.

Jeg har allerede vært i retten en gang, og fikk ikke tilsnakk for noen formaliteter.

Om jeg la den igjen i postkassen, på kommoden i gangen, eller hyllen på jobben er irrelevant - poenget er at man skal være sikker på at vedkommende får den, og det var jeg.

H*n har heller aldri nektet på å ha mottatt den, så det er ikke noe problem.

Men igjen - det har ingen relevans for saken i så måte.

Takk for at du følger opp alt jeg skriver og passer på å slenge inn spydigheter innimellom da, det er jo alltid velkomment i en ellers kjedelig DOL-hverdag :)

SELVSAGT er det relevant. Du har gjort en feil og det kan faktisk gjøre at du taper rettssaken.

Bare hyggelig forresten.

Gjest Persille
Skrevet

SELVSAGT er det relevant. Du har gjort en feil og det kan faktisk gjøre at du taper rettssaken.

Bare hyggelig forresten.

Nei - det kan det ikke :)

Det er ikke en alvorlig feil, det er ikke engang en feil retten gadd å henge seg opp i. Og motparten brukte det ikke i saken - dermed er det ingen andre enn deg som anser det som relevant.

Men for all del, hygg deg med det! Si fra om du vil komme og se på, så skal du få tid og sted...

Gjest Persille
Skrevet

Bare hyggelig forresten.

En liten ting til forresten - nå har du holdt på med dette en god stund, hvorfor bruker du ikke samme nick? Du finnes jo ikke vanskelig å kjenne igjen...

Skrevet

En liten ting til forresten - nå har du holdt på med dette en god stund, hvorfor bruker du ikke samme nick? Du finnes jo ikke vanskelig å kjenne igjen...

Har aldri kommentert saken din før, bare fulgt med.

Men uansett, lykke til. :-)

Gjest Persille
Skrevet

Har aldri kommentert saken din før, bare fulgt med.

Men uansett, lykke til. :-)

Joda - du er regelmessig ute med unødige spydigheter, og du er enkel å kjenne igjen.

Og siden du hentet frem et sitat fra et gammelt innlegg som jeg antagelig ikke hadde klart å søkre frem selv engang, så følger du litt mer enn over gjennomsnittet med.

Finn på noe morsommere å gjøre :)

Skrevet

Nei - det kan det ikke :)

Det er ikke en alvorlig feil, det er ikke engang en feil retten gadd å henge seg opp i. Og motparten brukte det ikke i saken - dermed er det ingen andre enn deg som anser det som relevant.

Men for all del, hygg deg med det! Si fra om du vil komme og se på, så skal du få tid og sted...

Er redd for at du blir taperen, i denne saken!

Din forsvarer er elendig.

Gjest Persille
Skrevet

Eh? Ok? Hvor kom det fra?

Gjest Persille
Skrevet

Du er så rar? Først skriver du "Hjelper deg gjerne, hvis det er snakk om lille mann, mot store mann!" Og etterpå dette?

For det første vet du lite/ingenting om saken om du ikke har fulgt meg en stund, for det andre vet du ikke hvem jeg bruker...

Gjest Persille
Skrevet

Du er så rar? Først skriver du "Hjelper deg gjerne, hvis det er snakk om lille mann, mot store mann!" Og etterpå dette?

For det første vet du lite/ingenting om saken om du ikke har fulgt meg en stund, for det andre vet du ikke hvem jeg bruker...

Skrevet

Joda - du er regelmessig ute med unødige spydigheter, og du er enkel å kjenne igjen.

Og siden du hentet frem et sitat fra et gammelt innlegg som jeg antagelig ikke hadde klart å søkre frem selv engang, så følger du litt mer enn over gjennomsnittet med.

Finn på noe morsommere å gjøre :)

Tro hva du vil.

Men ja, jeg har fulgt nøye med på denne saken fordi jeg kjenner til den.

Men som sagt: Tro hva du vil.

Gjest Persille
Skrevet

Tro hva du vil.

*ler*

Særlig du gjør...

Hadde du kjent til den hadde du visst at det der ikke ble nevnt med ett ord i retten :)

Gjest Persille
Skrevet

Tro hva du vil.

Åh, kom på en ting til - om du kjenner saken som du sier, så må jo det være fra motparten.

Og i så fall kan du kanskje stille vedkommende et spørsmål for meg? Er h*n informert om at h*n må betale saksomkostningene om h*n taper? Det har jeg nemlig lurt på, for den regningen er ikke pen... :)

Skrevet

Åh, kom på en ting til - om du kjenner saken som du sier, så må jo det være fra motparten.

Og i så fall kan du kanskje stille vedkommende et spørsmål for meg? Er h*n informert om at h*n må betale saksomkostningene om h*n taper? Det har jeg nemlig lurt på, for den regningen er ikke pen... :)

Jeg kjenner hverken deg eller motparten. Men jeg kan da kjenne andre som har noe med saken å gjøre?

Men regner med h*n vet det, for det er vel vanlig om man taper en sak?

Bare så det er sagt, så er jeg absoutt ikke ute etter å ta deg og jeg håper ting går din vei i forbindelse med dette.

Skrevet

Tro hva du vil.

Du kjenner ikke godt til saken når du tror det var avgjørende at oppsigelsen ikke ble levert i hånden på den ansatte.

Forøvrig skjønner jeg ikke hvor du vil henn med disse innleggene til Persille.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg kjenner hverken deg eller motparten. Men jeg kan da kjenne andre som har noe med saken å gjøre?

Men regner med h*n vet det, for det er vel vanlig om man taper en sak?

Bare så det er sagt, så er jeg absoutt ikke ute etter å ta deg og jeg håper ting går din vei i forbindelse med dette.

Det er jo ingen andre enn meg og motparten som har noe med dette å gjøre?

Om du ikke kjenner advokatene da, som har taushetsplikt, og i så fall har de tråkket skikkelig i salaten ved å fortelle deg om ting.

På den andre siden; du trodde jo at det var en stor feil å levere oppsigelsen på adressen, så du kan ikke vite så mye...

Bekymrer meg lite uansett :)

Jeg hadde gjort det samme igjen, barnas ve og vel vil alltid være det viktigste for meg, alt annet er underordnet.

Gjest nåde eller?
Skrevet

Nei, ikke dersom det ikke står spesifisert at det ikke er lov, og telefonene er åpne for det.

Mot bedre viten, ja - men ikke oppsigelsesgrunn.

Mot bedre vitende, så hvis de ansatte på et sykehjem spiser av maten til pasientene er det også OK - "mot bedre vitende"?

Man kan da ikke ustraffet påføre arbeidsgiver så store utgifter og i tillegg bruke arbeidstiden til det?

Skrevet

Jeg mistet konsentrasjonen måtte ta to Pinex Forte, har så inderlig tannverk/betennelse i en tann...Halve ansiktet mitt er så hovent. Ble litt sløv av de hersens pillene...

Håper selvfølgelig du vinner, og jeg vet stort sett ingenting om saken din heller. Hvordan tror du selv det går?

Gjest Persille
Skrevet

Mot bedre vitende, så hvis de ansatte på et sykehjem spiser av maten til pasientene er det også OK - "mot bedre vitende"?

Man kan da ikke ustraffet påføre arbeidsgiver så store utgifter og i tillegg bruke arbeidstiden til det?

Joda, det går helt fint, dessverre.

Dersom man ikke har brutt skrevne regler, så er det lite arbeidsgiver kan gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...