Gjest Persille Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Jeg mistet konsentrasjonen måtte ta to Pinex Forte, har så inderlig tannverk/betennelse i en tann...Halve ansiktet mitt er så hovent. Ble litt sløv av de hersens pillene... Håper selvfølgelig du vinner, og jeg vet stort sett ingenting om saken din heller. Hvordan tror du selv det går? Jeg tror vi bare legger diskusjonen død - jeg gidder ikke bruke tid på å diskutere når det blir så lite seriøst. 0 Siter
Gjest nåde eller? Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Joda, det går helt fint, dessverre. Dersom man ikke har brutt skrevne regler, så er det lite arbeidsgiver kan gjøre. Hva med Norges lover? Det er jo tyveri. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Hva med Norges lover? Det er jo tyveri. Det er vel det som kalles bedrageri. Hilsen 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Hva med Norges lover? Det er jo tyveri. Det er ikke tyveri å benytte seg av en telefon som ikke er sperret, eller bruksregulert. Det blir jo som å si at det er tyveri å drikke _for_ mange kopper kaffe på jobben, eller å spise _for_ mye av fruktkurven. Så lenge bruken av en tjeneste/vare ikke er regulert, så kan man heller ikke klandres for å overbruke den. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Det er ikke tyveri å benytte seg av en telefon som ikke er sperret, eller bruksregulert. Det blir jo som å si at det er tyveri å drikke _for_ mange kopper kaffe på jobben, eller å spise _for_ mye av fruktkurven. Så lenge bruken av en tjeneste/vare ikke er regulert, så kan man heller ikke klandres for å overbruke den. Telefon på jobben er i utgangspunktet ikke for privat bruk, derfor kan en si at det blir bedrageri å bruge for 100000 kr i private telefonsamtaler. En regnskapsmedarbeider som hver dag har tilgang til firmaets bankkonti, kan da ikke heve 100000 kroner og bruke det privat og si at det ikke er regulert i ansettelsesvikaårene. Det blir bedrageri, uansett om det står i papirene eller ikke, det bygger på tillit i ansettelsesforholdet. Hilsen 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Telefon på jobben er i utgangspunktet ikke for privat bruk, derfor kan en si at det blir bedrageri å bruge for 100000 kr i private telefonsamtaler. En regnskapsmedarbeider som hver dag har tilgang til firmaets bankkonti, kan da ikke heve 100000 kroner og bruke det privat og si at det ikke er regulert i ansettelsesvikaårene. Det blir bedrageri, uansett om det står i papirene eller ikke, det bygger på tillit i ansettelsesforholdet. Hilsen Men bedrageri og tyveri er ikke det samme for det første. For det andre, å fyrsyne seg direkte av firmaets penger (som ikke er til disposisjon for de ansatte) er tyveri, å drikke kaffe som er satt frem, eller bruke en telefon som ikke er regulert kan forsvares med idioti og uvitenhet. Jeg sier ikke at _jeg_ mener det er riktig, jeg sier bare at oppsigelse ikke er et virkemiddel i en sånn sak. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.