Gå til innhold

Nok et mobil spm - kjøpe mobil på ebay

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe mobil på ebay, er det noen andre som har gjort det? Er dette veldig dumt? Er selv litt skeptisk men jeg sparer halve prisen på å gjøre det så jeg er veldig dristet.

Kjøper masse annet på ebay og har bestandig vært fornøyd.. men med mobil er jeg litt usikker..

Caloni Makaroni
Skrevet

Selv om de fleste mobiltelefoner nå fungerer i alle verdensdeler hvor det er mobilnett, så bør du dobbeltsjekke at den du skal kjøpe fungerer i Norge. Du må også være helt sikker på om den er låst til en type abonnement, og ikke ditt sim-kort vil fungere i den. Og så må du huske på sånt som at du antakelig ikke kommer til å få norsk meny/ordbok på den om den kjøpes fra utlandet.

Jeg har ingen personlig erfaring med å kjøpe noe som helst på ebay, så jeg kan ikke uttale med spesifikt. Men de punktene jeg listet opp der gjelder jo generelt om man kjøper mobiltelefon i utlandet.

Skrevet

Selv om de fleste mobiltelefoner nå fungerer i alle verdensdeler hvor det er mobilnett, så bør du dobbeltsjekke at den du skal kjøpe fungerer i Norge. Du må også være helt sikker på om den er låst til en type abonnement, og ikke ditt sim-kort vil fungere i den. Og så må du huske på sånt som at du antakelig ikke kommer til å få norsk meny/ordbok på den om den kjøpes fra utlandet.

Jeg har ingen personlig erfaring med å kjøpe noe som helst på ebay, så jeg kan ikke uttale med spesifikt. Men de punktene jeg listet opp der gjelder jo generelt om man kjøper mobiltelefon i utlandet.

Det med språket er jeg klar over. Mobilen har quad-band så sånn sett funker den overalt. Teknologien den bruker er GSM, og GSM bruker vi i Norge også, så da burde den vel funke greit her?

Caloni Makaroni
Skrevet

Det med språket er jeg klar over. Mobilen har quad-band så sånn sett funker den overalt. Teknologien den bruker er GSM, og GSM bruker vi i Norge også, så da burde den vel funke greit her?

Sorry, så ikke svaret ditt før nå. Det tekniske med mobilen bør vel være i boks da, ja. Så er det bare om den er låst til noe abonnement, og om det er mulig å sette ditt simkort i den. Det er ting du bare må ta selgers ord for, så se på antall pluss i karakterboka, og vurder om det ser greit ut :)

Skrevet

Sorry, så ikke svaret ditt før nå. Det tekniske med mobilen bør vel være i boks da, ja. Så er det bare om den er låst til noe abonnement, og om det er mulig å sette ditt simkort i den. Det er ting du bare må ta selgers ord for, så se på antall pluss i karakterboka, og vurder om det ser greit ut :)

Jeg tror jeg dropper det og kjøper heller i norge, det er så pes hvis noe skulle gå galt med mobilen, da er det tryggere å kjøpe i butikken her hjemme :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...