Gjest uffsåklønete Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 ... På p-piller! Den er bare plutselig blitt borte! Jeg må kjøpe et nytt brett med p-piller i morgen, blant annet på grunn av gynekologundersøkelse neste uke. Jeg vil ikke ha mensen da Jeg vet at jeg har vært på det lokale apoteket her et par ganger og fått p-piller. Har de på noen måte registrert det i systemet sitt, slik at det kan være mulig for meg å få kjøpe en pakke der som "reserveløsning" til jeg får ordnet meg en ny resept? Legen min er jo ikke tilgjengelig i morgen. Håper noen kan svare meg! 0 Siter
kamazi Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Du må nok ha resept. Hvor utilgjengelig er legen? Det burde jo funke å ringe vedkommende og be om å få faxet en resept over til apoteket. Eventuelt en annen lege om fastlegen tilhører et legesenter. Ellers må du nok antagelig bare vente. 0 Siter
hjertebarnet Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Du må nok ha resept. Hvor utilgjengelig er legen? Det burde jo funke å ringe vedkommende og be om å få faxet en resept over til apoteket. Eventuelt en annen lege om fastlegen tilhører et legesenter. Ellers må du nok antagelig bare vente. Du er nødt til å ha resept, apoteket har ikke lov å gi deg noe uten. Siden det er lørdag i morgen, må du nok dra på legevakten. Det burde anses som krise nok at du har sluppet opp for p-piller. Er du sikker på at du ikke kan finne igjen resepten, da? 0 Siter
Gjest Underskrift Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Dette er grunnen til at jeg prøver og la apoteket oppbevare mine resepter. Går ikke på p-piller, men alergipiller, epipen, migrenesprayer etc. Men da må man jo bruke samme apotek hver gang, og det er jo himla upraktisk det også innimellom. Men jeg kunne godt hatt nicket "reseptsomlebortern" Men er glad for nicket jeg har ;o) 0 Siter
Åsemor Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Jeg var en gang på apoteket uten resept, de fant i systemet at jeg var registrert med en 4-gangers resept men bare brukt 2 ganger, så de skrev ut en "krise-resept" som jeg fikk bruke de 2 siste gangene. Dette var på blå resept da, vet ikke om det blir registrert på annen måte da enn med hvite. 0 Siter
Gjest Vaskekona Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Det er litt forskjellig praksis i forhold til å gi ut medisiner uten resept, men i utgangspunktet skal det ikke være helt umulig å kunne få en pakke, evt. bare et brett, på det som heter nødekspedisjon. Mest sannsynlig ligger det i systemet at du har fått p-piller før, og kanskje også hvor mange ganger det er igjen på resepten din. Du får stikke innom, legge fram situasjonen og håpe værgudene er med deg. 0 Siter
Gjest jeppsk Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 apoteket her vet hvem jeg er, og ser inne på pc'en hvor mange ganger jeg har igjen.. her pleier de å sende med et brett.. og så får man resten når man kommer med resept 0 Siter
Gjest uffsåklønete Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Takk for svar, dere! Jeg ringte til apoteket i dag morges og forklarte situasjonen. Han jeg snakket med var kjempehyggelig og sa at det nok skulle kunne ordnes. Ga ham fødselsdatoen så han fant meg i registeret og så var det bare å komme ned og hente en pakke med p-piller:) Så det går visst an Og jeg skal aldri mer rote bort reseptene mine igjen.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.