Gå til innhold

Lønn

Gjest takker alle for hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan jeg finne ut timelønnen hvis jeg har 300 000 i årslønn? Og omvendt: hvordan finne ut hvordan årslønn jeg har hvis jeg har 150 kr/timen?

Lurer også på hvor mye jeg kan forventei lønn hvis jeg får jobben jeg har søkt på. Det er et vikariat innen kundeservice. Har en bachelorgrad i markedsføring og erfaringen min er kun deltidsjobbing fem år i klesbutikk.

Skrevet

52 uker minus 5 feriuker = 47 uker. Minus helligdager også (husker ikke i farten hvor mange, men det sjekker du lett på en kalender).

37,5 arbeidstimer pr. uke

Da klarer du å regne det ut selv.

Gjest Pontiac
Skrevet

Jeg mener det regnes ut på 1950 t arbeid pr. år.

300.000.- bør da bli litt i overkant av kr. 153.- pr. time.

150.- kr timen gir en årslønn på kr. 292.500.-

Gjest Persille
Skrevet

300.000 delt på 12 (måneder) delt på 21 (snitt arbeidsdager) delt på 7,5 (timer per dag).

Ca 159 i timen...

Motsatt vei dersom du har timelønnen.

Gjest Persille
Skrevet

52 uker minus 5 feriuker = 47 uker. Minus helligdager også (husker ikke i farten hvor mange, men det sjekker du lett på en kalender).

37,5 arbeidstimer pr. uke

Da klarer du å regne det ut selv.

Det blir feil, for årslønn regnes ut fra 12 arbeidede måneder.

Årslønn er inkl. feriepenger på et vis.

Skrevet

300.000 delt på 12 (måneder) delt på 21 (snitt arbeidsdager) delt på 7,5 (timer per dag).

Ca 159 i timen...

Takk for hjelpen men tror jeg holder meg til Pontiac sin måte.. Var enklere og trenger jo ikke vite eksakt på krona :)

Skrevet

Jeg mener det regnes ut på 1950 t arbeid pr. år.

300.000.- bør da bli litt i overkant av kr. 153.- pr. time.

150.- kr timen gir en årslønn på kr. 292.500.-

Takk! Det var en lettvin måte :)

Gjest Pontiac
Skrevet

Takk! Det var en lettvin måte :)

Tror det er riktig også, iallefall så var det 1950 timer jeg hørte lønningssjefen brukte da hun skulle prøve å regne ut noe :)

Gjest mandolina
Skrevet

Tror det er riktig også, iallefall så var det 1950 timer jeg hørte lønningssjefen brukte da hun skulle prøve å regne ut noe :)

Det er 52 uker i året og 37,5 arbeidstimer i uken.

52 x 37,5 er 1.950 timer i løpet av ett år.

Hilsen

Skrevet

Ca 159 i timen...

Man skal dele på 21,67 for å finne gjennomsnttlig dagslønn. *pirker*

Gjest Persille
Skrevet

Man skal dele på 21,67 for å finne gjennomsnttlig dagslønn. *pirker*

Er det en skreven regel? For i så fall skal jeg begynne med det, jeg trodde det var litt sånn tilfeldig om man brukte 21 eller 22 nemlig :)

Skrevet

Er det en skreven regel? For i så fall skal jeg begynne med det, jeg trodde det var litt sånn tilfeldig om man brukte 21 eller 22 nemlig :)

Jeg veit ikke om det er en skreven regel, men jeg bruker det alltid i jobbern min, og lærte det av min avdelingsleder som har jobba med regnskap og lønn i 25 år. :) Dessuten blei det brukt på et kurs jeg var på i høst.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg veit ikke om det er en skreven regel, men jeg bruker det alltid i jobbern min, og lærte det av min avdelingsleder som har jobba med regnskap og lønn i 25 år. :) Dessuten blei det brukt på et kurs jeg var på i høst.

For all del, tror deg, jeg :)

Men snittet i år er faktisk 21 dager (har regnet det ut), og det er derfor jeg bruker det. Men om 21,67 er en regel - så er det jo langt enklere å bruke det hvert år.

Skrevet

For all del, tror deg, jeg :)

Men snittet i år er faktisk 21 dager (har regnet det ut), og det er derfor jeg bruker det. Men om 21,67 er en regel - så er det jo langt enklere å bruke det hvert år.

Vi bruker det ihvertfall alltid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...