smurf78 Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Har så lyst på barn, men det kommer ikke til å fungere økonomisk nå. Vi leier leilighet, begge har vikarjobb og eget firma på si som vi holder på å bygge opp. Med andre ord, ustabil inntekt og ikke eget hus. Spørsmålet er hvor lenge en skal vente? Om det noengang kommer til å passe bra å få barn. Hvordan var det med dere? 0 Siter
sheba Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 om du leter etter et perfekt tidspunkt så tror jeg du kan lete for evig:) men barn har en tendens til og komme når det passer dem, for min del har det gått fint, jeg hadde ingen "plan" og det gikk fint hele veien, selv om det ikke var helt planlagt:) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Tja, det passet vel sånn tålelig. (Vi hadde prøvd i 3 år før det klaffet, så forberedt var vi jo...) Vi hadde nettopp flyttet til min manns hjemby. Han hadde fast jobb. Vi leide leilighet, men skulle kjøpe hus. Jeg var helt på slutten av studiet, og skulle starte egen bedrift når siste eksamen var over. Hadde vikarjobb ved siden av. Vi skulle også gifte oss den sommeren. Vel, i mai tok jeg positiv gravitest. Tok testen dagen etter siste eksamen (turte ikke før, var redd jeg ikke skulle klare å konsentrere meg). Gifteplanene gikk som planlagt (litt dumt å avlyse alt 3 mnd før bryllupet). Kjolen, som jeg hadde kjøpt i november året før, klarte vi så vidt å sy ut nok til at den passet min 5 mnd store gravide mage. Vi kjøpte hus 1 mnd før bryllupet. Jeg fortsatte i vikarjobben og utsatte det å begynne for meg selv. Så kom barnet - og hele verden ble forandret... 0 Siter
kaffepiken Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Det passet ikke så godt for oss heller. Jeg var student, mannen hadde også planer om mer utdanning, vi leide leilighet, og barnet kom litt bardus på. Men vi fikk det til å passe likevel! ) 0 Siter
Glimtipper Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Det passet ikke i det hele tatt. Jeg hadde ikke jobb, vi bodde i en leilighet hvor det ikke gikk an å ha barn og måtte flytte hele to ganger under graviditeten. Men... Det gikk nå på et vis, det også 0 Siter
Ulrikke Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Det skal vel litt til at det noengang passer helt perfekt! Vi hadde prøvd i noen måneder, men så skulle vi ha en pause fordi det ikke passet jobbmessig for meg å bli gravid på en stund da... (hadde et vikariat som gikk ut). Er vel unødvendig å si at den første måneden med "pause" var den måneden jeg ble gravid??!? 0 Siter
Gjest trultemor26 Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Det passet ikke så veldig nei. Jeg hadde heldigvis akkurat fått fast jobb da, men vi leide leilighet og pappaen var lærling. Men det gikk det også. Alt går bare man vil og må. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Det er vel sjelden at man er i en situasjon at det passer perfekt? Vi bare bestemte oss. Helt perfekt passet det ikke, men vi har aldri angret på valg av tidspunkt. 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Vi ventet til vi begge hadde gode jobber, kjøpt hus og var kommet dit vi ville i livet. Men var det opp til meg så kunne det gjerne ha skjedd lenge før... Ventingen var pga mannen min. 0 Siter
cecily Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Selv hos oss passet det ikke 100%, men småen er utrolig godt planlagt likevel. Mer planlagt går det faktisk ikke an å være. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.