Babette Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Det er bare å innrømme det. Jeg pakker ned altfor mye klær. Dette er greit når jeg/vi reiser med bil, da er det jo bare å laste inn. Men med fly er det straks verre, og jeg synes det er litt pinlig å ende opp med kjempekoffert som blir merket med "Heavy" på flyplassen når jeg kun skal være borte en utvidet weekend. For ikke å snakke om en lettere oppgitt kjæreste som ikke kan skjønne at det er nødvendig. Særlig når jeg handler klær underveis og knapt nok får igjen kofferten når vi skal hjem. En ren sydentur er helt greit. Da er klærne lette og lite plasskrevende, og været er forutsigbart. Verre blir det hvis jeg er usikker på været og helgarderer med ymse ytterjakker og sko, for ikke å snakke om gensere, skjørt og bukser av ulik tykkelse. Den største utfordringen er sammensatte turer, der det f. eks innngår et jobbkurs et par dager, en byweekend med besøk i teater og den slags, samt mine ufravikelige løpeturer. Kanskje også fotturer i marka. Da sprenger jeg alle rammer. Og vasking på hotellet går ikke, så i verste fall blir det 2-3 sett med treningstøy som må med. Så nå lurer jeg om noen har noen gode tips å komme med. Jeg pakker også altfor mye av toalettsaker og den slags. Den tålmodige sier lite rett ut, men jeg synes jeg har hørt et svakt KJERRING når han løfter som verst inn på flytoget. 0 Siter
amber sun Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Vel, jeg kan bare si at jeg vet alt om å pakke med for mye. Av klær, og sko ikke minst... Eneste rådet jeg har å komme med er det jeg gjør selv: sett deg oppå kofferten for å få lukket den igjen. Det går når du sitter lenge nok, evt. hopper litt på den og presser hjørnene nedi mens du samtidig presser låsen i så kofferten lukkes. Den står i spenn, men den er ihvertfall lukket . Med mindre den eksploderer underveis, av trykket, så får du med deg alt. ;-) 0 Siter
hidi Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Ler så jeg griner, synes jeg ser den stakkars mannen din, som mumler bannord og kjerring på vei ut til bilen, med armer såå lange! Og tollere som tror du er på flyttefot, men du er tilbake fortere enn svint, så de måper av overraskelse. *LOL* 0 Siter
Gjest juleNek Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Kanskje du skulle la mannen din pakke? ;-) En gang var vi på sykketur og da var det ganske begrenset hva som gikk nedi sykkelveska. For 2 uker hadde jeg med: -4 sett undertøy (og biotex) -1 bukse -1 shorts -4 t-shorter -1 genser -regntøy JEG OVERLEVDE! 0 Siter
keinstein Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Når du finner ut at du kan tørke klær på nattbordlampa, da går alt så meget bedre. Noen nattbordlamper har store, fine skjermer/tørkestativ. Når du oppdager at klær er billige i utlandet, og du kan legge igjen de gamle, da går det enda bedre. Timing av klesinnkjøp. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Kjenner meg igjen, når vi skal hjem har jeg ikke brukt halvparten av det vi tok med. Har kjøpt spennseler til å ta utenpå kofferten, for at den ikke skal sprekke. Tips er å tørke treningstøy på håndklætørkeren på badet. God tur! 0 Siter
Babette Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Skrevet 2. desember 2006 Ler så jeg griner, synes jeg ser den stakkars mannen din, som mumler bannord og kjerring på vei ut til bilen, med armer såå lange! Og tollere som tror du er på flyttefot, men du er tilbake fortere enn svint, så de måper av overraskelse. *LOL* For ikke å snakke om konferansedeltakere som gjør store øyne når jeg kommer trillende med storkoffert til en todagers: - Hvor mange uker skal du være her, da? Jeg synes jo jeg har slengt med bare det aller nødvendigste, men man må jo nesten skifte til middag, og det går da ikke an å gå i samme antrekk begge konferansedagene? Og hvis jeg skal løpe en tur mellom slagene, kan det jo hende det regner eller snør? Og hvis jeg tar tidlig kveld og slanger meg på senga med bok eller TV, er jeg jo nødt til å ha med joggebukse og stor T-skjorte eller collegegenser? Hvis det er sentralfyring kan det jo også være kaldt på rommet, så pysj eler nattkjole og ullsokker er jo et must? Kort sagt. 0 Siter
Babette Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Skrevet 2. desember 2006 Kanskje du skulle la mannen din pakke? ;-) En gang var vi på sykketur og da var det ganske begrenset hva som gikk nedi sykkelveska. For 2 uker hadde jeg med: -4 sett undertøy (og biotex) -1 bukse -1 shorts -4 t-shorter -1 genser -regntøy JEG OVERLEVDE! Det er sånn jeg skulle ønske jeg kunne pakke også. Men det spørs om kjæresten vil pakke for meg, han holder seg langt unna klesskapene mine. Ja, for det er jo også en side av historien: Hjemme okkuperer jeg tre store klesskap alene, han presser sine klær inn på ett. Skjortene hans henger så tett at han godt kunne ta ut kleshengerne uten at de detter ned. 0 Siter
Babette Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Skrevet 2. desember 2006 Når du finner ut at du kan tørke klær på nattbordlampa, da går alt så meget bedre. Noen nattbordlamper har store, fine skjermer/tørkestativ. Når du oppdager at klær er billige i utlandet, og du kan legge igjen de gamle, da går det enda bedre. Timing av klesinnkjøp. Ja, jeg jobber med saken. Men å basere seg på shopping blir litt risikabelt. Det er ikke alltid jeg finner noe jeg liker. 0 Siter
keinstein Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Ja, jeg jobber med saken. Men å basere seg på shopping blir litt risikabelt. Det er ikke alltid jeg finner noe jeg liker. Vi gutta kjøpte 5 akkurat like t-skjorter. Ikke vanskelige i smaken. 0 Siter
hidi Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 For ikke å snakke om konferansedeltakere som gjør store øyne når jeg kommer trillende med storkoffert til en todagers: - Hvor mange uker skal du være her, da? Jeg synes jo jeg har slengt med bare det aller nødvendigste, men man må jo nesten skifte til middag, og det går da ikke an å gå i samme antrekk begge konferansedagene? Og hvis jeg skal løpe en tur mellom slagene, kan det jo hende det regner eller snør? Og hvis jeg tar tidlig kveld og slanger meg på senga med bok eller TV, er jeg jo nødt til å ha med joggebukse og stor T-skjorte eller collegegenser? Hvis det er sentralfyring kan det jo også være kaldt på rommet, så pysj eler nattkjole og ullsokker er jo et must? Kort sagt. Ler enda av deg og din koffert... Har selv vært mye ute og reist, men på weekendtur har jeg alltid en weekendkoffert... Du kan vel bruke samme joggedress til turene dine, svett blir du jo uansett. Ja, du må ha to antrekk med, men behøver de å ta så mye plass...? En god varm kåpe/jakke kan du ha på deg. Støvelettene går du med og et finpar i koffereten. Toalettsaker, kan du minimere ved å ta det du trenger over i mindre bokser. Og som du sier, en kjøper alltids noe på tur, og det kan jo brukes... *skrevet i dyp medfølelse for din mann og tollere* 0 Siter
Lurveline Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Send koffertene i forveien som poste restante :oP 0 Siter
Angela1365380318 Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Kjenner meg godt igjen! Men det holder jo med en treningsbukse/jakke for noen dager også tar du ren t-skjorte på deg hver gang du skal ut å løpe. 0 Siter
Angela1365380318 Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Ler enda av deg og din koffert... Har selv vært mye ute og reist, men på weekendtur har jeg alltid en weekendkoffert... Du kan vel bruke samme joggedress til turene dine, svett blir du jo uansett. Ja, du må ha to antrekk med, men behøver de å ta så mye plass...? En god varm kåpe/jakke kan du ha på deg. Støvelettene går du med og et finpar i koffereten. Toalettsaker, kan du minimere ved å ta det du trenger over i mindre bokser. Og som du sier, en kjøper alltids noe på tur, og det kan jo brukes... *skrevet i dyp medfølelse for din mann og tollere* På en todagers konferanse kan du gå med samme skjørt/bukse og bytte bluse/topp hver dag. Du kan ha samme sko begge dagene. De fleste er så opptatt med sitt og alt det nye som skal læres eller ting man vil få gjennom at man ikke følger med på om samme person har samme klær i to dager. 0 Siter
Babette Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Skrevet 2. desember 2006 Send koffertene i forveien som poste restante :oP Ha ha, nå må jeg tenke på en av bøkene i shopoholik-serien. Hovedpersonen der, Rebecca, skulle på hotellweekend med kjæresten, og de skulle kjøre i en sportsbil med minimal bagasjeplass. Så hun sendte koffertene sine med noe a la Linjegods. Hun ville heller ikke være bekjent av hvor mye bagasje hun egentlig hadde, og ønsket å holde den skjult for kjæresten. Planen var at koffertene skulle ankomme samtidig med dem omtrent, og så skulle hun lure klærne inn i skapene mens han var på badet eller noe. Men koffertene var sterkt forsinket og hadde ikke kommet fram! Så hun hadde bare det antrekket hun kom i, pluss en weekendkoffert med kun sminke -og toalettsaker. Og det verste var at neste morgen hadde kjæresten sendt klærne hennes til vask sammen med sine egne, før hun våknet! Så hun hadde altså ingenting å ha på seg, bokstavelig talt. Men knabbet en lang T-skjorte fra skapet hans som illuderte som minikjole. Den dro hun på sightseeing i et kloster i! Jeg synes altså de bøkene er fornøyelige. Det er fire av dem. I siste bok er hun på brullypsreise og handler så mye at det fyller opp en svær trailer. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Ha ha, nå må jeg tenke på en av bøkene i shopoholik-serien. Hovedpersonen der, Rebecca, skulle på hotellweekend med kjæresten, og de skulle kjøre i en sportsbil med minimal bagasjeplass. Så hun sendte koffertene sine med noe a la Linjegods. Hun ville heller ikke være bekjent av hvor mye bagasje hun egentlig hadde, og ønsket å holde den skjult for kjæresten. Planen var at koffertene skulle ankomme samtidig med dem omtrent, og så skulle hun lure klærne inn i skapene mens han var på badet eller noe. Men koffertene var sterkt forsinket og hadde ikke kommet fram! Så hun hadde bare det antrekket hun kom i, pluss en weekendkoffert med kun sminke -og toalettsaker. Og det verste var at neste morgen hadde kjæresten sendt klærne hennes til vask sammen med sine egne, før hun våknet! Så hun hadde altså ingenting å ha på seg, bokstavelig talt. Men knabbet en lang T-skjorte fra skapet hans som illuderte som minikjole. Den dro hun på sightseeing i et kloster i! Jeg synes altså de bøkene er fornøyelige. Det er fire av dem. I siste bok er hun på brullypsreise og handler så mye at det fyller opp en svær trailer. Huff, for noen irriterende bøker (eller bok da, jeg har bare lest den du siterer fra). 0 Siter
Lurveline Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Ha ha, nå må jeg tenke på en av bøkene i shopoholik-serien. Hovedpersonen der, Rebecca, skulle på hotellweekend med kjæresten, og de skulle kjøre i en sportsbil med minimal bagasjeplass. Så hun sendte koffertene sine med noe a la Linjegods. Hun ville heller ikke være bekjent av hvor mye bagasje hun egentlig hadde, og ønsket å holde den skjult for kjæresten. Planen var at koffertene skulle ankomme samtidig med dem omtrent, og så skulle hun lure klærne inn i skapene mens han var på badet eller noe. Men koffertene var sterkt forsinket og hadde ikke kommet fram! Så hun hadde bare det antrekket hun kom i, pluss en weekendkoffert med kun sminke -og toalettsaker. Og det verste var at neste morgen hadde kjæresten sendt klærne hennes til vask sammen med sine egne, før hun våknet! Så hun hadde altså ingenting å ha på seg, bokstavelig talt. Men knabbet en lang T-skjorte fra skapet hans som illuderte som minikjole. Den dro hun på sightseeing i et kloster i! Jeg synes altså de bøkene er fornøyelige. Det er fire av dem. I siste bok er hun på brullypsreise og handler så mye at det fyller opp en svær trailer. *LOL* 0 Siter
Babette Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Skrevet 2. desember 2006 Kjenner meg godt igjen! Men det holder jo med en treningsbukse/jakke for noen dager også tar du ren t-skjorte på deg hver gang du skal ut å løpe. Det er en mulighet, med mindre det regner. Hvis treningsklær blir både svette og våte, tørker de ikke før de er vasket. Men til vanlig er det riktig det du sier. Men så er problemet at temperaturen kan svinge mye både sommer og vinter. Fra shorts til tights om sommeren, fra brytertrøye til langermet T-skjorte, og fra bare T-skjorte til fleecegenser under jakka om vinteren. 0 Siter
Babette Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Skrevet 2. desember 2006 Huff, for noen irriterende bøker (eller bok da, jeg har bare lest den du siterer fra). Jeg synes altså de er fornøyelige. Hun er en mester til å rote seg opp i problemer. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Jeg synes altså de er fornøyelige. Hun er en mester til å rote seg opp i problemer. Synes hun er fjollete og teit. Men jeg skal jo ikke si noe, jeg som har investert i Marian Keyes' samlede verker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.