Gå til innhold

Har du et råd for å bli kvitt småfluer på palnter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen irriterende fluer på plantene mine, hvordan bli kvitt dem?

Skrevet

Jeg har ikke planter, men masse småfluer! Er de bare rundt plantene? Stikk en fyrstikk ned i jorda med den røde toppen opp. Det er et gammelt råd...

Skrevet

Sett noen fyrstikker nedi jorda med svovelen opp.

Du kan det samme rådet, ser jeg! He, he

Gjest mandolina
Skrevet

Sett noen fyrstikker nedi jorda med svovelen opp.

Svovelen skal ned i jorden.

Hilsen

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg har ikke planter, men masse småfluer! Er de bare rundt plantene? Stikk en fyrstikk ned i jorda med den røde toppen opp. Det er et gammelt råd...

Den røde toppen skal ned i jorda.

Hilsen

Skrevet

Den røde toppen skal ned i jorda.

Hilsen

Åh, der ser du! Alt man tror man vet...

Gjest mandolina
Skrevet

Åh, der ser du! Alt man tror man vet...

Det er svovelen (eller det som er i den røde toppen) som gjør at fluene ikke trives i jorda.

Hilsen

Gjest Lydia Nalen
Skrevet

Det er svovelen (eller det som er i den røde toppen) som gjør at fluene ikke trives i jorda.

Hilsen

Når de ikke trives i jorda, hva gjør de da? Flyr de rundt omkring i huset på leting eller?

Gjest mandolina
Skrevet

Når de ikke trives i jorda, hva gjør de da? Flyr de rundt omkring i huset på leting eller?

haha

Gjest Lydia Nalen
Skrevet

haha

Jeg lurte bare.

Jeg vil nemmelig heller ha de trygt nede i jorda i en blomsterpotte, enn svevende rundt i hele huset.

Nei, skyt faenskapet.

Skrevet

Svovelen skal ned i jorden.

Hilsen

Jeg har hørt at fluene ikke tåler svovelen og derfor dør når de kommer i nærheten av svovel.

Skrevet

Hilsen

Godt noen kan det vi andre ikke kan! Det er det som er så greit med DOL, man får som regel riktig svar etterhvert.

Jeg visste det var svovelen. Kommer de der fluene fra jorda da? Jeg husker å ha hatt dem selv, den gang jeg hadde planter, og de kom gjerne frem, når planten ble vannet litt for mye...

Skrevet

Skyt dem.

Det gjorde jeg.

:o)

Kort og brutalt!

Ler meg ihjel...

Gjest mandolina
Skrevet

Hilsen

Fluene kommer fra blomsterjorden.

Derfor kan en forhindre at de formerer seg ved å stikke fyrstikker i jorden.

Hilsen

Skrevet

La planten tørke ut mellom hver vanning

Vann med 1 ss salmiakk i 1 liter vann.

:)

Skrevet

Siden folk tydeligvis er uenige om svovelen skal opp eller ned, har jeg følgende forslag:

Sett ut flere fyrstikker, halvparten med svovelen ned i jorda, og halvparten med svovelen opp!

Skrevet

Siden folk tydeligvis er uenige om svovelen skal opp eller ned, har jeg følgende forslag:

Sett ut flere fyrstikker, halvparten med svovelen ned i jorda, og halvparten med svovelen opp!

Ikke så dum du;o)

Skrevet

Drep dem.

De lar seg ikke overtale til å stikke av, da de ikke har ører.

Eller vis dem et bilde av musa til Britney.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...