Gå til innhold

Hva slags folk bor bofelleskap?

Anbefalte innlegg

Angela1365380318
Skrevet

Jeg er student innen helse og trenger mer penger, ser komunen søker hvilende nattevakt til bofelleskap for psykisk syke, er veldig intressert i temaet, men er alikevel litt usikker. Hva slags sykdommer kan det her være snakk om?

Jeg forestiller meg at det kan være personlighetsforstyrrelser av ulik grad og typer og at seksuelle forbytere eller suisidale er lagt inn på avdeling og ikke bor i bofelleskap? Kan dette stemme?

Så vil min jobb da være i gå rundt et par ganger om natten og se at de har det bra, kontakte lege/hjelp ved behov og ha ansvar i tilfelle brann ol?

Jeg har ingen fordommer mot psykisk syke, det høres spennenes ut, men vil passe på at jeg ikke tar meg vann over hodet eller utsatter meg selv for store farer.

Skrevet

Som du sier, kan det være mye, men de som bor slik er ikke voldelige...

Har venninner som finner denne type jobb særdeles givende! og hvis dine interesser går denne veien, får du en jobb full av spenning, sorg, glede og annerledeshet...

Ønsker deg lykke til!

Gjest Aviaana
Skrevet

Uten at jeg selv har jobbet i bofelleskap så tror jeg ikke at du har noe å frykte.

Som oftest er det mennesker som har store angstproblemer og/eller vansker med å takle livet og som trenger støtte, som bor der. Din rolle kan da være å være våken på natta, se/høre om noen står opp. Eventuelt ta en prat med noen som ikke får sove. Jeg kjenner en som har en slik jobb, og det er ikke så mye å gjøre om natta.

Folk som utgjør en fare for seg selv eller andre skal normalt sett ikke bo i et bofelleskap. Heller ikke seksualforbrytere. Om du er usikker å hva slags type mennesker som bor der, og hva slags bakgrunn de har er det nok best å ringe å spørre:).

Gjest Aviaana
Skrevet

Som du sier, kan det være mye, men de som bor slik er ikke voldelige...