Gå til innhold

Tragisk helsevesen

Anbefalte innlegg

Gjest mandolina
Skrevet

Så NRK dagsnytt om kvinnen som døde av overforbruk av smertestillende midler.

http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/1.1420470

Tragisk at det ikke finnes noe behandlingstilbud til mennesker med sterke smerter, utover smertestillende medikamenter i store doser.

Hva mener dere?

Hilsen

Skrevet

Forferdelig tragisk! Bruker selv en del smertestillende, men kunne aldri brukt dem til å ta livet a meg.

I sterke smerteperioder kunne jeg tenkt meg å bli avlivet. Men man avliver ikke mennesker, kun dyr har den gleden...

Mit liv består i å overvinne smerten, er det et liv?

Alikevel kan jeg le!

Gjest mandolina
Skrevet

Forferdelig tragisk! Bruker selv en del smertestillende, men kunne aldri brukt dem til å ta livet a meg.

I sterke smerteperioder kunne jeg tenkt meg å bli avlivet. Men man avliver ikke mennesker, kun dyr har den gleden...

Mit liv består i å overvinne smerten, er det et liv?

Alikevel kan jeg le!

Jeg oppfattet ikke innslaget på NRK dit hen at hun tok livet av seg, men at hun døde som en følge av stort medikamentforbruk over lang tid.

Jeg lever med smertene hver dag, og må takle dette på best mulig måte og ta en dag om gangen.

Jeg tror vi har den samme lidelsen.

Hlsen

Skrevet

Jeg oppfattet ikke innslaget på NRK dit hen at hun tok livet av seg, men at hun døde som en følge av stort medikamentforbruk over lang tid.

Jeg lever med smertene hver dag, og må takle dette på best mulig måte og ta en dag om gangen.

Hlsen

Riktig. De sa at de indre organene ble ødelagt av lang tids overforbruk av smertestillende. Hun tok ikke livet av seg.

Skrevet

Hlsen

Da vet du mer om meg, enn jeg vet om deg!

Hvilken felles lidelse har vi?

Gjest mandolina
Skrevet

Da vet du mer om meg, enn jeg vet om deg!

Hvilken felles lidelse har vi?

Jeg har lest på dol lengre tid enn jeg har vært aktiv deltaker.

Jeg mener å ha lest at du har bekkenløsning og vansker med å sove pga smertene.

Hilsen

Skrevet

Jeg har lest på dol lengre tid enn jeg har vært aktiv deltaker.

Jeg mener å ha lest at du har bekkenløsning og vansker med å sove pga smertene.

Hilsen

Det er sant.

Si gjerne i fra hvis jeg kan hjelpe deg med!

Gjest mandolina
Skrevet

Det er sant.

Si gjerne i fra hvis jeg kan hjelpe deg med!

Skulle gjerne ha et nytt bekken.

Hilsen

Gjest catiki21
Skrevet

Riktig. De sa at de indre organene ble ødelagt av lang tids overforbruk av smertestillende. Hun tok ikke livet av seg.

ikke ta dette for at jeg skryter. jeg vet hva det vil si sterke smerter. hatt det i mange år. jeg prøver å ikke ta smertestillende når jeg har vondt, for da å prøve å tåle mer smerte. det er absolutt ikke bra å ta ofte og lenge smertestillende. en skulle fått oppfølging eller noe som en kunne gjøre for å takkle smerten en hadde. jeg tar innimellom, men da er det helt krise. håper at lege osv kunne kommet med et tilbud til oss som har store smerter som ofte ikke blir fulgt opp, bare blir passa på oss selv. det mener jeg ikke er godt nok!

Gjest mandolina
Skrevet

ikke ta dette for at jeg skryter. jeg vet hva det vil si sterke smerter. hatt det i mange år. jeg prøver å ikke ta smertestillende når jeg har vondt, for da å prøve å tåle mer smerte. det er absolutt ikke bra å ta ofte og lenge smertestillende. en skulle fått oppfølging eller noe som en kunne gjøre for å takkle smerten en hadde. jeg tar innimellom, men da er det helt krise. håper at lege osv kunne kommet med et tilbud til oss som har store smerter som ofte ikke blir fulgt opp, bare blir passa på oss selv. det mener jeg ikke er godt nok!

Hei, kroniske smertepasineter blir oppfordret til å bruke medikamenter på en slik måte at det ikke kommer store "smertetopper" for da er det vanskeligere å dempe smertene.

All smertebehandling er individuell for hver enkelt pasient, for det er sjeldent at to pasienter opplever smertene på samme måte og ei heller at de har samme årsak til smertene fordi de ofte lider av ulike sykdommer.

Jeg har lest en del om smertelindring og det hjelper å ha kunnskaper om smertebehandling, når en lever med kroniske smertetilstander.

Poenget er at smertelindring et nedprioritert tilbud i det norske helsevesen og det var det faktum Kjersti i NRK innslaget ville henlede oppmerksomheten på.

Hilsen.

Skrevet

Skulle gjerne ha et nytt bekken.

Hilsen

Mitt møte med helsevesenet, er ikke bra, selv har jeg en diagnose, skjevt bekken, men for trygden er det ikke nok. Sliter konstant med smerter, og får medisinsk hjelp fra legen min.

Hadde jeg ikke hatt en forståelsesfull lege, hadde jeg ikke vært her.

Hester får en mer human avlivning, enn mennesker som lider. Jeg ønsker ikke å leve lenge...

Gjest mandolina
Skrevet

Mitt møte med helsevesenet, er ikke bra, selv har jeg en diagnose, skjevt bekken, men for trygden er det ikke nok. Sliter konstant med smerter, og får medisinsk hjelp fra legen min.

Hester får en mer human avlivning, enn mennesker som lider. Jeg ønsker ikke å leve lenge...

Jeg forstår, jeg har levd med et bekken som er løst i 25 år og greier ikke å se for meg at jeg skal leve i 20 - 30 år til.

Men, men den ene dagen går med den andre, en må bare ikke ha for store forhåpninger og så må en kunne glede seg over de små ting i livet.

Et gammelt kinisisk ordspråk har jeg endret til følgende livsvisdom:

"Du har det ikke bedre enn du tillater deg selv å ha det."

Hvis jeg greier å leve etter det så går dagene på et vis.

Medikamentene er med meg hver dag.

Hilsen og god bedring til alle smertepasienter.

Skrevet

Jeg forstår, jeg har levd med et bekken som er løst i 25 år og greier ikke å se for meg at jeg skal leve i 20 - 30 år til.

Men, men den ene dagen går med den andre, en må bare ikke ha for store forhåpninger og så må en kunne glede seg over de små ting i livet.

Et gammelt kinisisk ordspråk har jeg endret til følgende livsvisdom:

"Du har det ikke bedre enn du tillater deg selv å ha det."

Hvis jeg greier å leve etter det så går dagene på et vis.

Medikamentene er med meg hver dag.

Hilsen og god bedring til alle smertepasienter.

Så skjønn du er!

Vi kan alle leve litt bedre på de ordene.

Gjest rokkering
Skrevet

Jeg har også skjevt bekken etter en hesteulykke i yngre dager, har også sterke smerter innimellom. Føles som sprengninger, helt forferdelig.

Lurer på om dere har de samme smertene som meg, om dere gidder å beskrive litt nærmere?

Har generelt masse skjelettplager.

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg har også skjevt bekken etter en hesteulykke i yngre dager, har også sterke smerter innimellom. Føles som sprengninger, helt forferdelig.

Lurer på om dere har de samme smertene som meg, om dere gidder å beskrive litt nærmere?

Har generelt masse skjelettplager.

Hei!

Jeg har levd med konstante smerter i bekkenet i 25 år og forsøker å fortrenge smertene.

Jeg har en link til deg, hvor du selv kan lese om bekkenløsning.

http://www.lkb.no/

Trykk på "hva er bekkenløsning?"

og du vil få opp faglige opplysninger.

God bedring.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...