Gå til innhold

Julegave til venninne i Belgia

Anbefalte innlegg

Meg1365380063
Skrevet

Jeg må snart sende avgårde julegave til ei venninne i Belgia. Jeg er usikker på hva jeg skal gi - postgang fordrer jo at det verken er tungt, skjørt eller for stort. Jeg har pleid å gi noe "typisk norsk" - i fjor ble det en Kaizers-cd. I år er jeg litt blank. Skal kjøpe julemarsipan, men det er jo ingen gave, det er jo bare en kos ved siden av... Så forslag taes imot med stor takk!

Pris cirka 150 kroner.

Skrevet

Selbuvotter, ei bok om et eller annet fra norge, kalender, freia,

Angela1365380318
Skrevet

Ved mindre hun er særdeles intressert i norge er typisk norsk ting bare støvsamlere, på samme måte som typisk finsk og tyrkisk er for deg.

Meg1365380063
Skrevet

Ved mindre hun er særdeles intressert i norge er typisk norsk ting bare støvsamlere, på samme måte som typisk finsk og tyrkisk er for deg.

Joda, det er nettopp derfor jeg ber om forslag her. Jeg kunne lett funnet noe suveniraktig, men jeg vil gi en gave hun kan bruke. Derfor falt valget på cd med Kaizers i fjor, fordi en rekke andre artister kan hun kjøpe selv i Belgia. Jeg tenker derfor ikke Se&Hør-genseren, men en engelskspråklig bok av norsk forfatter, norsk musikk og slike ting. Men er litt blank akkurat nå...

Meg1365380063
Skrevet

Selbuvotter, ei bok om et eller annet fra norge, kalender, freia,

Takk for forslag! Jeg vil unngå de typiske suvenirtingene, men selbuvotter kan jo også brukes og være nyttige! Den skal jeg tenke seriøst på.

Meg1365380063
Skrevet

Et lite bilde med motiv fra Norge.

Hilsen

Takk for forslag, men vi utveksler stadig vekk både egentatte bilder og postkort i brev, så det blir ikke det ekstra jeg ønsker en julegave skal være... Men jeg kan ha det i bakhodet, i fall jeg snubler over noe ekstraordinært på min shoppingtur til uka!

Gjest mandolina
Skrevet

Takk for forslag, men vi utveksler stadig vekk både egentatte bilder og postkort i brev, så det blir ikke det ekstra jeg ønsker en julegave skal være... Men jeg kan ha det i bakhodet, i fall jeg snubler over noe ekstraordinært på min shoppingtur til uka!

Jeg tenkte på et bilde i fin innramning.

Bildet kan byttes ut hvis det ikke faller i smak.

Hilsen

Caloni Makaroni
Skrevet

Takk for forslag! Jeg vil unngå de typiske suvenirtingene, men selbuvotter kan jo også brukes og være nyttige! Den skal jeg tenke seriøst på.

Og det veier ikke like mye som et leksikon på norsk :)

Meg1365380063
Skrevet

Og det veier ikke like mye som et leksikon på norsk :)

Det blir jo ikke bare leksikon, men også norsk-belgisk ordbok! Altså enda tyngre. Enda en grunn til å forkaste forslaget... :-)

Meg1365380063
Skrevet

Jeg tenkte på et bilde i fin innramning.

Bildet kan byttes ut hvis det ikke faller i smak.

Hilsen

Jeg har det i bakhodet, men akkurat nå heller jeg mot selbuvotter. Men jeg aner jo ikke hvor jeg finner det, så jeg trenger backupløsninger! :-)

Caloni Makaroni
Skrevet

Det blir jo ikke bare leksikon, men også norsk-belgisk ordbok! Altså enda tyngre. Enda en grunn til å forkaste forslaget... :-)

Du får brenne en CD med et oversettingsprogram til henne ;) Skriv med rød og grønn tusj, sett sløyfe på, og voila, julegave ferdig ;)

Meg1365380063
Skrevet

Du får brenne en CD med et oversettingsprogram til henne ;) Skriv med rød og grønn tusj, sett sløyfe på, og voila, julegave ferdig ;)

Også kan jeg bare scanne inn leksikonet og brenne ut på CD, så blir det ikke noe tyngre enn fjorårets gave. Nå tenker jeg hun skal bli overrasket!

Skrevet

Jeg har en venninne i utlandet, som for noen år siden fikk et glass-smykke laget av en lokal kunstner (ikke dyrt; 2-300 kr). Hun ble kjempeglad for det, og da hun mistet det for et halvt år siden spurte hun om jeg ikke kunne kjøpe et nytt et...det var norsk på den måten at det ikke var mulig å finne noe lignende i landet hun bor i.

Meg1365380063
Skrevet

Jeg har en venninne i utlandet, som for noen år siden fikk et glass-smykke laget av en lokal kunstner (ikke dyrt; 2-300 kr). Hun ble kjempeglad for det, og da hun mistet det for et halvt år siden spurte hun om jeg ikke kunne kjøpe et nytt et...det var norsk på den måten at det ikke var mulig å finne noe lignende i landet hun bor i.

Takk for forslag! Et unikt smykke er jo alltid uansett en fin og spesiell gave.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...