Gå til innhold

Ungarnsk er et merkelig språk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katta ligger med ræva til meg. Følte bare for å informere.

Gjest Aviaana
Skrevet

Det er jeg helt enig i. Det er helt finsk for meg!

Det høres ikke ut som finsk heller. Det er ikke noe språk jeg klarer å relatere det til.

Gjest mandolina
Skrevet

Det er jeg helt enig i. Det er helt finsk for meg!

Ungarsk er et finsk-ugrisk språk iflg. wikipedia.

Hilsen

Skrevet

Katta ligger med ræva til meg. Følte bare for å informere.

Det var da hyggelig. Ikke er det ulovig heller. Har du vært i Danmark i det siste?

Skrevet

Det var da hyggelig. Ikke er det ulovig heller. Har du vært i Danmark i det siste?

Det er helt for jævlig! Asfalten er våt ute. Nei, men det er mulig jeg ikke får sove i natt.

Skrevet

Kanskje du har agglutin-intoleranse?

Fra wikipedia: "Ungarsk er et "agglutinerende" språk - der bøynings- og avledningsendene blir lagt til ordstammen både foran, bak og begge samtidig. Svært få ord er lånt fra andre språk - "telefon", "bank" og "posta" er eksempel. Ord som datamaskin - "számítógép" og kamera - "fényképezõgép" viser at ungarsk står i mot lån av ord fra andre språk."

Gjest Aviaana
Skrevet

Kanskje du har agglutin-intoleranse?

Fra wikipedia: "Ungarsk er et "agglutinerende" språk - der bøynings- og avledningsendene blir lagt til ordstammen både foran, bak og begge samtidig. Svært få ord er lånt fra andre språk - "telefon", "bank" og "posta" er eksempel. Ord som datamaskin - "számítógép" og kamera - "fényképezõgép" viser at ungarsk står i mot lån av ord fra andre språk."

Det er ikke det at jeg misliker det. Jeg synes bare at det er merkelig ;).

Skrevet

Det er ikke det at jeg misliker det. Jeg synes bare at det er merkelig ;).

Det var en spøk. ;)

Skrevet

Helt enig!!! Vi har veldig nære venner som er ungarske, og jeg slutter aldri å undre meg over det språket.

Også jeg som egentlig har et godt språkøre sliter med å uttale ungarsk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...