Gå til innhold

Magen blir dobbelt så stor etter hvert måltid! VONDT!

Anbefalte innlegg

Gjest Bobbobsowopp
Skrevet

Dette er ikke bare plagsomt, men det er direkte vondt! Det er smerter i hele magen, og hele magen vokser opp til en gigantisk størrelse.

Får slike stikkende smerter som ikke gir seg før etter en god stund, og jeg kan ikke gå oppreist.

Jeg snakket med legen min om det, men ettersom jeg ikke var allergisk mot noe kunne hun ikke gjøre annet enn å henvise meg til ultralyd/røntgen hvis det ikke ga seg.

Det har nå vært slik siden jeg fødte (ett år siden)

Noen som har noe idè?

Fortsetter under...

Skrevet

Får spørre det alle tenker jeg da.

Spiser du for mye kanskje?

Gjest bobbobsowopp
Skrevet

Får spørre det alle tenker jeg da.

Spiser du for mye kanskje?

Jeg er 160 høy, og veier 55 kg.

Jeg spiser alltid små måltider, og blir mett veldig fort. Så problemet kan ikke være det at jeg 'overspiser' heller..

Er forresten 21 år gammel.

Gjest Aviaana
Skrevet

Kan det være luftsmerter etter måltidene?. Da får gjerne magen form som en ballong. Minfom før hvert måltid kan hjelpe. Det må brukes en stund før det gir effekt.

Spiser du mye fiber?. Veldig grovt brød, som rug etc kan gi oppblåsthet.

Hva med å konsultere en ernæringsfysiolog hvis røntgen ikke viser noe galt?.

Skrevet

Jeg er 160 høy, og veier 55 kg.

Jeg spiser alltid små måltider, og blir mett veldig fort. Så problemet kan ikke være det at jeg 'overspiser' heller..

Er forresten 21 år gammel.

Da har du helt normal BMI!

Du trenger overhodett ikke slanking, bare litt trening!

Gjest matintoleranse
Skrevet

Det er helt sikkert noe i maten du reagerer på. Ei venninne av meg hadde det sånn. Hun kuttet ut brød (gjær) og gikk over til knekkebrød, og kuttet ut en del andre matvarer som kål, erter osv.

Da forsvant problemet.

Når det gjelder matintoleranse, er ikke legene så flinke dessverre. Ofte har de ikke peil, men bare tror det. Det beste du kan gjøre er å prøve ut selv systematisk, hva du tåler og ikke.

Annonse

Baby Lemonade
Skrevet

Da har du helt normal BMI!

Du trenger overhodett ikke slanking, bare litt trening!

Hva vet du om at denne personen trenger trening?

Skrevet

Jeg ble slik av p-piller. Det holder seg noenlunde borte nå når jeg bruker p-plaster i stedet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...