Gå til innhold

Noen som husker "Vertshuset den Gyldne Hale"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

åh ja den husker jeg :) elsket å se det.. så på det sikkert tusen ganger. :)

ylvali1365381015
Skrevet

Huff ja, den husker jeg, men mest fordi min yngre søster fulgte med, jeg var nesten viksen da den gikk. Ikke en bra serie, spør du meg, selv om den var snill og politisk korreket og pedagogisk, hvilket er gode kriterier i seg selv.

Nei, takke meg til skomakergata (selv om den ikke kommer tilbake)... Blåfjell og jul i svingen - der har du stemning, spenning, budskap og fanastisk filming og dramaturgi.

Jeg blir direkte rørt av av det, skikkelig god tv.

Skrevet

Jeg personlig syntes det var en kjedelig serie. Men jeg skjønner absolutt verdien ved det å vise tegnspråk på vanlig barne-TV.

Jeg skal signere!!!

Skrevet

Jeg personlig syntes det var en kjedelig serie. Men jeg skjønner absolutt verdien ved det å vise tegnspråk på vanlig barne-TV.

Jeg skal signere!!!

Takk:-)

Selv syntes jeg såklart det var ekstra moro fordi jeg kjenner så mange som var med i serien. Ikke like lett å være nøytral da ;-)

Skrevet

Huff ja, den husker jeg, men mest fordi min yngre søster fulgte med, jeg var nesten viksen da den gikk. Ikke en bra serie, spør du meg, selv om den var snill og politisk korreket og pedagogisk, hvilket er gode kriterier i seg selv.

Nei, takke meg til skomakergata (selv om den ikke kommer tilbake)... Blåfjell og jul i svingen - der har du stemning, spenning, budskap og fanastisk filming og dramaturgi.

Jeg blir direkte rørt av av det, skikkelig god tv.

Skomakergata er noe helt spesielt, ja!

Jeg klarer ikke forholde meg helt nøytral i forhold til "Vertshuset den Gyldne Hale" i og med at jeg kjenner så mange som var med i den serien ;-)

Gjest Underskrift
Skrevet

Jeg husker den godt jeg da, men dessverre er jeg ikke så inmari for alt for mange repriser.

Hvorfor ikke oppfordre at di lager en ny med tegn og tale, litt mer moderne.

Men jeg skulle gjerne signert altså, om ikke det var for det at email adressen også kommer frem, det er ikke jeg så begeistra for da, har merket tidligere at jeg etter slike lister får masse spam, og det gidder jeg ikke. Nå har jeg endelig en spamfri mail, sålangt...

Mvh

candyqueen_83
Skrevet

ÅÅ, det husker jeg fra jeg var liten. Også tok pappa det opp på video, så jeg så det om og om igjen i flere år :)

Var yndlingsserien min :)

Angela1365380318
Skrevet

Den likte jeg! Var kjempe spennende med hun Marie og den lampen, nesten litt skummelt, men det var kjedelig når de leste juleevangeliet hver dag.

Jeg var barn på den tiden og lærte masse tegn til tale!

Jeg lærte også hvordan livet til døve var, feks vekkerklokken under puten for å vokne av ristingen.

Synest jul i blåfjell er skikkelig idiotisk, det lyser av folk vil tjene penger, ikke lage koslig underholdning, hvordan den nye serien er vet jeg ikke. Men en reprise med den gyldne hale hadde vært koselig, eller at den kom dvd i det minste.

Skrevet

Jeg husker godt den serien! Den var koselig. Jeg husker fortsatt tegnet for "Constanse" av en eller annen grunn.

Skrevet

Takk:-)

Selv syntes jeg såklart det var ekstra moro fordi jeg kjenner så mange som var med i serien. Ikke like lett å være nøytral da ;-)

Skjønner det kjempegodt!!!

Skrevet

Jeg husker den godt jeg da, men dessverre er jeg ikke så inmari for alt for mange repriser.

Hvorfor ikke oppfordre at di lager en ny med tegn og tale, litt mer moderne.

Men jeg skulle gjerne signert altså, om ikke det var for det at email adressen også kommer frem, det er ikke jeg så begeistra for da, har merket tidligere at jeg etter slike lister får masse spam, og det gidder jeg ikke. Nå har jeg endelig en spamfri mail, sålangt...

Mvh

En ny serie med tegn til tale (aller helst tegnspråk..men da hade det vel blitt ramaskrik ;-)) hadde vært perfekt! :-)

Skrevet

ÅÅ, det husker jeg fra jeg var liten. Også tok pappa det opp på video, så jeg så det om og om igjen i flere år :)

Var yndlingsserien min :)

Bra det var noen hørende som likte den iallefall :-)

Skrevet

Jeg husker godt den serien! Den var koselig. Jeg husker fortsatt tegnet for "Constanse" av en eller annen grunn.

Hehe, rart hva man biter seg merke i ;-)

I en periode var jeg drittlei av hørende som skulle vise meg tegnet for "Juletrefot" *ler*

Skrevet

Den likte jeg! Var kjempe spennende med hun Marie og den lampen, nesten litt skummelt, men det var kjedelig når de leste juleevangeliet hver dag.

Jeg var barn på den tiden og lærte masse tegn til tale!

Jeg lærte også hvordan livet til døve var, feks vekkerklokken under puten for å vokne av ristingen.

Synest jul i blåfjell er skikkelig idiotisk, det lyser av folk vil tjene penger, ikke lage koslig underholdning, hvordan den nye serien er vet jeg ikke. Men en reprise med den gyldne hale hadde vært koselig, eller at den kom dvd i det minste.

Flott du likte den! Begynte å lure på om jeg var helt inhabil i denne saken ;-)

Skrevet

Det hender fremdeles jeg synger på den sangen programmet startet med, veldig koselig var det :) I åresvis etter håpet jeg den ville bli vist igjen, men nei :(

Skrevet

Det hender fremdeles jeg synger på den sangen programmet startet med, veldig koselig var det :) I åresvis etter håpet jeg den ville bli vist igjen, men nei :(

Sett igang og skriv under! ;-)

Skrevet

I en periode var jeg drittlei av hørende som skulle vise meg tegnet for "Juletrefot" *ler*

Hehe, det kan jeg godt skjønne at du ble lei av :o)

Derfor skal jeg ikke nevne at jeg også husker tegnet for pølse.. ;o)

candyqueen_83
Skrevet

Og jeg tror jeg husker tegnet for "kakelinna" :P

Gjest Underskrift
Skrevet

En ny serie med tegn til tale (aller helst tegnspråk..men da hade det vel blitt ramaskrik ;-)) hadde vært perfekt! :-)

Bare tegnspråk hadde nok ikke falt i så god jord nei ;o)

Jeg hadde i alle fall måtte tatt frem gamlekunster. Og jeg var nok aldri så god i tegnspråk som jeg trodde når vi hadde en døv fostersøster til meg når vi var liten.

Jeg var nok ca. 4 år, og husker knapt noe i dag.

Men mamman min er en reser da.

Jeg stemmer mer for teng OG TALE jeg da :-D

Ha en flott søndags kveld.

MVH

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...