Gjest god helg Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Hvilken julefilm skal du se? Jeg har lyst til å se donald-tegnefilm julaften (om dagen). Skal du pynte til jul i morgen? Jeg skal finne fram noen ting. Har du mye å gjøre før jul? Ja! Men jeg har ikke de store bake-planene altså. Hører du på julemusikk? Ja, jeg har tenkt å sette på noe julemusikk av og til. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Hvilken julefilm skal du se? "Reisen til julestjernen" pleier jeg å få med meg. Skal du pynte til jul i morgen? Jeg har allerede pyntet med adventsstjerner i vinduene. Adventsstaken ble tatt fram isted. Ellers tar jeg nok litt og litt fram mot jul. Har du mye å gjøre før jul? Nei! Huset er nedvaska, så denne måneden skal vi bare kose oss :-) Hører du på julemusikk? Nei, men ungene gjør det:-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Jeg må også se Donald, også ser jeg "hjelp det er juleferie" årlig. Det er hyggelig. Har pynta ørbittelitt...Satt frem den store kalenderen, og hengt opp stjerna. Har litt å gjøre, men mest koselige ting, feier julaften hos mor. Jeg må dog snart handle amerikapakke, om de skal få den i tide.. Ellers skal jeg bare handle, rydde og bake pepperkakemenn. :-) 0 Siter
Gjest Pontiac Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Hvilken julefilm skal du se? Har ingen på tapetet, men hører gjerne Disney i bakgrunn mens jeg pusler rundt julaften. Skal du pynte til jul i morgen? Alt er kommet opp i løpet av gårsdagen og i dag. Jobber hver dag og orker ikke bruke så mange dagene på det. Mangler bare å pynte litt i gangen. Har du mye å gjøre før jul? Rengjøring og pynting er gjort, da gjenstår litt andre juleting. Hører du på julemusikk? Ikke gjort det ennå, men skulle gjerne hatt en god julecd å høre på når jeg pusler rundt og gjør i stand. God helg 0 Siter
ylvali1365381015 Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Pynte til jul allerde??? Jeg skiller mellom advent og jul, har adventsjerner og -staker fremme, pluss lilla adventsduk og kalender til barna. Resten skal vente til julehelgen. ventetid er også en tid...Bygger opp forventningen, og alt skjer trinnvis. Vasking og baking og andre forberedelser hører ventetiden til, men ikke julepynten, spør noen meg. Ikke stas med julemarsipan og julepynt før jula offisielt begynner! Vi spiser heller ikke ribbe og pinnekjøtt eller drikker nevneverdige mengder akevitt annet enn fra lillejulaften til og med første nyttårsdag. Sjarmen blir borte ved å forgripe begivenhetene eller dra dem utover sesong, synes jeg... 0 Siter
tula Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Pynte til jul allerde??? Jeg skiller mellom advent og jul, har adventsjerner og -staker fremme, pluss lilla adventsduk og kalender til barna. Resten skal vente til julehelgen. ventetid er også en tid...Bygger opp forventningen, og alt skjer trinnvis. Vasking og baking og andre forberedelser hører ventetiden til, men ikke julepynten, spør noen meg. Ikke stas med julemarsipan og julepynt før jula offisielt begynner! Vi spiser heller ikke ribbe og pinnekjøtt eller drikker nevneverdige mengder akevitt annet enn fra lillejulaften til og med første nyttårsdag. Sjarmen blir borte ved å forgripe begivenhetene eller dra dem utover sesong, synes jeg... Tuuusen takk:) Satt her og følte meg veldig bortkommen et øyeblikk "Er det bare meg som ikke pynter til jul......før jul?" Her er vi bare nettopp begynt på advent, og har planlagt å vente med jula ei stund til;) 0 Siter
ylvali1365381015 Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Tuuusen takk:) Satt her og følte meg veldig bortkommen et øyeblikk "Er det bare meg som ikke pynter til jul......før jul?" Her er vi bare nettopp begynt på advent, og har planlagt å vente med jula ei stund til;) Advent er advent, jul er noe annet. Men noen kan ikke vente, vet du! De må ta julemarsipanen i oktober og julebrusen og ribba i november... Og siden de er så godt i gang, starter de jula i adventstiden... Ikke bra!!! ;-) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Hvilken julefilm skal du se? Skal prøve å få med meg Donald jeg også. Og 3 nøtter for Askepott er obligatorisk. Må ha med meg Grevinnen og Hovmesteren lille-juleaften også. Da skal huset være ferdigpyntet til jul og alt være rolig!!! Gleder meg!!! Skal du pynte til jul i morgen? Nei. SKal finne den 4-armede adventsstaken og tenne lys. Pynter ikke til jul før lille juleaften. Har du mye å gjøre før jul? Tja, det kommer jo an på hvor man legger lista. Vi satser på bare vanlig rengjøring - ikke rundvask. Skal ikke bake så mye heller. Velger å være sammen med barna i stedet! Men må ordne med julekort og julebrev. Må kjøpe de siste julegavene. Og ikke minst, må få sendt de mange julegavene som skal sendes. Hører du på julemusikk? Å ja. Julemusikken kommer frem samtidig med adventsstjernene. Og jeg storkoser meg med julemusikken! 0 Siter
Gjest Underskrift Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Vi skal i tradisjonens tråd, lage oss en adventstake i dag, og tenne denne. Ellers er det bare adventskalenderen til Poden som er fremme, og adventstake, det holder for meg. Men bittelille julaften eller lillejulaften blir det full jul:o)) Jeg skal forresten også lage meg en krans i dag og henge på døra. Julaften skal jeg i kirken, Poden og jeg, Underskriftmann skal være hjemme og passe på ribba. Kræsjer Kirkebesøket med tre nøtter til askepott, kan det hende vi blir hjemme også, og går i kirken førstedag i stedenfor. Vi bakte litt pepperkaker i går, men 3åringen har ikke så veldig tollmodighet, men kusina på 8 laget kjempemange. Jeg tenkte jeg skulle bake noen pepperkaker en kveld, så kan poden pynte di med nonstop. (tips til melkealergikere, i år er peppekakedeigen på Ikea uten melk, og nonstop er det heller ikke melk, så nå får vi lettvindt jul vi også). Jeg baker ikken noe mer, untatt en ostekake i julestjerneformen til cacas til julaften. Så skal jeg se om jeg får tigget noen julekaker fra mamma, søster og svigerinner i steden for. Jeg har ikke julemusikk, men skal prøve og huske og gå til innkjøp av noen cder. Ha en flott adventstid. 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Hvilken julefilm skal du se? På julaften blir det neppe sett noe særlig på tv, men før jul skal jeg se Santa Claus. ) Skal du pynte til jul i morgen? Har tatt frem adventspynten og kommer til å ta frem noe julepynt over helga tenker jeg. Ungene er hos meg bare halve tiden så skal vi få kost oss med juletingene så må de tidlig frem. Har du mye å gjøre før jul? Nei og det er deilig å tenke på! ) Hører du på julemusikk? Ja, det gjør jeg, innimellom så. 0 Siter
tonie Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Julaften pleier jeg å se de vanlige, dvs Donald og Askepott og de andre. Jeg håper en eller annen kanal viser A Christmas Carol. Helst den gamle versjonen. Da er det jul for meg:-) 0 Siter
keinstein Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Juleforberedelsen består i å ta fram to julenisser fra esken sin, sette en på skrivebordet og en i vinduet mellom to nyinnkjøpte planter; sånne røde i potte som ligner på røsslyng? Kanskje det er røsslyng? 0 Siter
Snorkfrøken Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Hvilken julefilm skal du se? Jeg har lyst til å se donald-tegnefilm julaften (om dagen). -Jeg skal se tre nøtter til askepott. Skal du pynte til jul i morgen? Jeg skal finne fram noen ting. --Jeg pynter til advent. Har også et fiberoptisk tre som kommer fram og en nisse eller to. Har du mye å gjøre før jul? Ja! Men jeg har ikke de store bake-planene altså. --Tja.. tror ikke det er såå mye. Litt baking og vasking bare. Hører du på julemusikk? Ja, jeg har tenkt å sette på noe julemusikk av og til. --Jeg også. Det er kooos! 0 Siter
org Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Jeg har eksamenstid. Derfor utsettes julevask og julebakst til etter siste eksamen. Derfor skal jeg ikke gjøre så mye, nei. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.