Gå til innhold

FU: lengden på julen?

Anbefalte innlegg

Gjest Pontiac
Skrevet

Ser at mange her inne "steiler" over at noen pynter til jul "allerede nå".

Jeg er en av dem, som pynter nå altså.

Har så mye julestæsj at jeg nok ikke ville blitt ferdig om jeg skulle ventet til lille julaften. Dessuten så forsvinner alt etter første januar, da er julen over for meg og jeg har begynt på et nytt år.

Har altså stæsj fremme fra begg. av desember til førsten i januar, ca en måned.

Dere som pynter "sent", hvor lenge har dere julen i hus da?

Skrevet

Pynter lille julaften og pælmer ut juletreet o.l. noen dager etter nyttår.

Skrevet

Her kommer som regel julen inn i huset siste helgen før julaften (i år sikkert på fredagen før jul) og blir kastet ut første helgen etter nyttår.

Å julepynte allerede nå hadde ikke passet oss iallefall. Må jo ikke slite ut jula. ;-)

Gjest Pontiac
Skrevet

Pynter lille julaften og pælmer ut juletreet o.l. noen dager etter nyttår.

Det blir jo bare litt over en uke det da.

Du synes ikke det er kort?

Hva er "grunnen" til det?

Liker du julen sånn generellt?

Tenker på at jeg synes det er så vakkert med alle små lysene over alt, det er vakkert pyntet og hele julen oser av harmoni og ro, trist for min del om dette hadde vart så kort tid.

En måned av et år er likseom "ingen ting" om du skjønner :)

Skrevet

Det blir jo bare litt over en uke det da.

Du synes ikke det er kort?

Hva er "grunnen" til det?

Liker du julen sånn generellt?

Tenker på at jeg synes det er så vakkert med alle små lysene over alt, det er vakkert pyntet og hele julen oser av harmoni og ro, trist for min del om dette hadde vart så kort tid.

En måned av et år er likseom "ingen ting" om du skjønner :)

Nei, jeg synes ikke det er for kort, jeg liker ikke jula i det hele tatt.

Gjest Pontiac
Skrevet

Her kommer som regel julen inn i huset siste helgen før julaften (i år sikkert på fredagen før jul) og blir kastet ut første helgen etter nyttår.

Å julepynte allerede nå hadde ikke passet oss iallefall. Må jo ikke slite ut jula. ;-)

He he, neida, alle må jo få ha "sin måte å gjøre ting på". Det som passer den ene....osv.

Men jeg synes det virker så kort jeg da, det er jo så nydelig inne med alle lysene og den vakre pynten, det er så koselig, ro og harmoni over julepyntet hus.

:)

Gjest Pontiac
Skrevet

Nei, jeg synes ikke det er for kort, jeg liker ikke jula i det hele tatt.

Om du ikke liker julen så er jo kort jul en selvfølgelig forklaring om en kan si det sånn.

Men det er jo bra at folk får gjøre som de ønsker, for det er virkelig mange forskjellige måter å "gjøre julen på".

Noen har den jo tilogmed til slutten av januar :)

Skrevet

For meg betyr jula å ha fri fra jobb, så jeg pynter etter siste arbeidsdagen før jul, og kaster ut tre og legger vekk pynt før jeg begynner å jobbe igjen på nyåret.

Gjest Pontiac
Skrevet

For meg betyr jula å ha fri fra jobb, så jeg pynter etter siste arbeidsdagen før jul, og kaster ut tre og legger vekk pynt før jeg begynner å jobbe igjen på nyåret.

Så kort det virker. Blir det ikke mye mas med ting opp og så ting ned på så kort tid?

Du har kanskje ikke så mye stæsj?

Det kommer vel kanskje noen i tråden etterhvert som styrer med julen som meg? :)

Skrevet

Lille-julaften setter jeg på lyset i adventstjerner og staker og setter på alle nissene luene sine igjen. Dermed går det veldig fort å pynte til jul for min del.

Nei da, fra spøk til alvor, jeg gjør som deg jeg;o)

Gjest Pontiac
Skrevet

Lille-julaften setter jeg på lyset i adventstjerner og staker og setter på alle nissene luene sine igjen. Dermed går det veldig fort å pynte til jul for min del.

Nei da, fra spøk til alvor, jeg gjør som deg jeg;o)

Ahhhh, takker for den. Greit å høre at det ikke bare er meg som digger julestemning i musehuset :)

Skrevet

Hos oss varer jula til 13.dag jul. Dvs til 6. januar.

Så pynten kommer fram 23. desember og blir tatt ned 6. januar.

Skrevet

Hos oss setter vi inn juletreet og pynter huset til jul lillejulaften;)

Pakker som regel bort første hverdag etter nyttår.

Holder lenge for min del;)

Gjest heffalumpen
Skrevet

He he, neida, alle må jo få ha "sin måte å gjøre ting på". Det som passer den ene....osv.

Men jeg synes det virker så kort jeg da, det er jo så nydelig inne med alle lysene og den vakre pynten, det er så koselig, ro og harmoni over julepyntet hus.

:)

Fint at du har det koselig, det høres bra ut.

Men når det er sagt, er det fryktlig mye stygg julepynt, da, iallfall feridgkjøpt.

Hos meg har det blitt mindre jul etterhvert. Det var mest for ungene, ikke for meg selv liksom. Så nå tillater jeg meg å trappe ned, iallfall hvis julaften ikke er hos meg.

Gjest girl with no name
Skrevet

Tar fram litt og litt pynt fra i dag. Har masse! Så forsvinner alt påå på loftet igjen første nyttårsdag. Desember er julemåneden. Hele desember.

Skrevet

Hos oss varer jula til 13.dag jul. Dvs til 6. januar.

Så pynten kommer fram 23. desember og blir tatt ned 6. januar.

Samme her. Deilig når jula kommer, og deilig når den er ute av huset igjen.

candyqueen_83
Skrevet

Vi henger opp stjerne og setter opp 7-arma stake nå, pynter med nisser og sånn et par dager før julaften og det står helt til ca 20.dag jul. 13 januar?

Skrevet

Jeg og ungene pynter litt hver dag nå og storkoser oss.

Det er helt umulig å pynte huset på lillejulaften når man jobber i butikk.

Vi har senere og senere åpent jo lengre ut i desember vi kommer og lillejulaften er det åpent til 6 om kvelden og jeg er et slakt om kvelden når jeg da kommer hjem.

Det eneste vi sparer er juletreet for å unngå at det drøsser mye nåler på gulvet så det er det siste som ordnes noen dager før jul.

Skrevet

Her i Irland så har dem juletre fra 1 desember:O

Skrevet

Jeg og ungene pynter litt hver dag nå og storkoser oss.

Det er helt umulig å pynte huset på lillejulaften når man jobber i butikk.

Vi har senere og senere åpent jo lengre ut i desember vi kommer og lillejulaften er det åpent til 6 om kvelden og jeg er et slakt om kvelden når jeg da kommer hjem.

Det eneste vi sparer er juletreet for å unngå at det drøsser mye nåler på gulvet så det er det siste som ordnes noen dager før jul.

Heldig vis har vi fri på julaften i år:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...