lalala1365380457 Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 kjedet meg i morgest for samboer lå der halvdø etter fyllefest i natt..leste meldingene hans.. (vi er åpen om dette, leser hverandres, deler alt sånt).. finner et lass med meldinger fra samme jente (ei jente i klassen hans)..var så forskjellig innhold i hver melding at det var vanskelig å skjønne noen sammenheng..gikk så til utboksen der to meldinger fra ham til henne tilfeldigvis var blitt lagret.. jeg ble knust.. han sier det han skrev er bare kødd.. en melding var noe sånt som "skal betale deg med noe annet enn penger", og en annen "...din råsexye ettellerannet bitch".. Seriøst, man skriver da ikke sånne meldinger til venner??? I allefall ikke når man har samboer??? tingen er at jeg trodde han bare var sånn mot meg.. altså sånne meldinger som han skrev til henne trodde jeg bare var for meg og har fått meg til å føle meg spesiell, har følt at det har vært "vår flørtetone" på en måte (gjennom et 5 års forhold)..gjett om jeg føler meg lurt og ført bak lyset da! hva gjør jeg nå da? er så lei meg.. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Jeg skjønner at du ble såret av dette, for det var nok ikke hyggelig lesning. Men hvordan forholder dere to dere til flørting med andre? Er det lov? Er han en som flørter mye? Om dette hadde blitt sagt høyt og ikke sendt på melding, hadde det vært bedre da? Jeg skal glatt innrømme at jeg har både skrevet og sagt verre ting enn dette mens jeg var i forhold, men det er hundre prosent sikkert at det bare var på tull. Så dette betyr sikkert veldig lite for han, men du kan formidle det du føler og si at du ønsker at han respekterer det i framtiden. 0 Siter
Gjest Pontiac Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Uff da. Du får vente til mannen er så edru som mulig og stille ham til veggs. Forlang gode forklaringer på det som har hendt. Så finner du vel ut etterhvert om det er forklaringer nok til å legge det hele bak deg eller om du har fått deg et problem. Synes synd på deg, sånn rett før jul og greier. 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Skrevet 3. desember 2006 Jeg skjønner at du ble såret av dette, for det var nok ikke hyggelig lesning. Men hvordan forholder dere to dere til flørting med andre? Er det lov? Er han en som flørter mye? Om dette hadde blitt sagt høyt og ikke sendt på melding, hadde det vært bedre da? Jeg skal glatt innrømme at jeg har både skrevet og sagt verre ting enn dette mens jeg var i forhold, men det er hundre prosent sikkert at det bare var på tull. Så dette betyr sikkert veldig lite for han, men du kan formidle det du føler og si at du ønsker at han respekterer det i framtiden. takk for et godt svar, godt å få noen andres innspill og synspunkter.. ja, har prøvd å formidle hva jeg mener..han sier han skjønner hva jeg mener, iallefall litt.. jeg vet egentlig at jeg ikke bør reagere så mye heller, men jeg ble bare så lei meg i og med at jeg ikke trodde han var sånn mot andre jenter.. Han er veldig åpen av seg og veldig omsorgsfull/oppmerksom mot andre, i tillegg til livete.. Er kanskje ikke en sånn gigabombe, men på en annen måte er det det alikevel..trodde som sagt han bare var akkurat sånn til meg! Har allerede vært en episode med en annen jente i klassn hans som fortalte ham at hun var forelska i ham (noe jeg ble litt irritert over for denne jenta har vært hjemme hos oss, jeg mener du ikke forteller sånt uten å prøve å "få" fyren).. Og han har begynt å få mange jentevenner i det siste i forbindelse med klassn.. Vet at jeg egentlig ikke bør reagere på dette, men før har jeg kjent alle de jentevennene han hadde, det ble på en måte trygt da, jeg visste hvordan han var mot de på en måte.. (Jeg har sagt til ham dette og i en mild og blid tone, litt ertete, passer også på å presisere at jeg vet det er dumt av meg å reagere på dette og at jeg skal jobbe med det).. tror noe av dette er med på at det jeg oppdaget nå ble følende som et svik på en måte.. 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Skrevet 3. desember 2006 Uff da. Du får vente til mannen er så edru som mulig og stille ham til veggs. Forlang gode forklaringer på det som har hendt. Så finner du vel ut etterhvert om det er forklaringer nok til å legge det hele bak deg eller om du har fått deg et problem. Synes synd på deg, sånn rett før jul og greier. takk! har snakket med ham allerede, men jeg vurderte som du skrev å vente litt og ta en skikkelig alvorsprat når han har våknet til skikkelig, tror nok ikke all alkoholen er ute av blodet hans ennå når han kom hjem kl 0530.. 0 Siter
Gjest Pontiac Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 takk! har snakket med ham allerede, men jeg vurderte som du skrev å vente litt og ta en skikkelig alvorsprat når han har våknet til skikkelig, tror nok ikke all alkoholen er ute av blodet hans ennå når han kom hjem kl 0530.. Tror nok det kan skape mer frustrasjon for deg om du prøver å få noe fornuftig ut av hodet hans nå, han er nok godt surrete ennå har du nok rett i. Lykke til senere i dag. Håper ting lar seg forklare tilfredsstillende nok for deg. 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Skrevet 3. desember 2006 Tror nok det kan skape mer frustrasjon for deg om du prøver å få noe fornuftig ut av hodet hans nå, han er nok godt surrete ennå har du nok rett i. Lykke til senere i dag. Håper ting lar seg forklare tilfredsstillende nok for deg. takk for det 0 Siter
Glimtipper Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 takk for et godt svar, godt å få noen andres innspill og synspunkter.. ja, har prøvd å formidle hva jeg mener..han sier han skjønner hva jeg mener, iallefall litt.. jeg vet egentlig at jeg ikke bør reagere så mye heller, men jeg ble bare så lei meg i og med at jeg ikke trodde han var sånn mot andre jenter.. Han er veldig åpen av seg og veldig omsorgsfull/oppmerksom mot andre, i tillegg til livete.. Er kanskje ikke en sånn gigabombe, men på en annen måte er det det alikevel..trodde som sagt han bare var akkurat sånn til meg! Har allerede vært en episode med en annen jente i klassn hans som fortalte ham at hun var forelska i ham (noe jeg ble litt irritert over for denne jenta har vært hjemme hos oss, jeg mener du ikke forteller sånt uten å prøve å "få" fyren).. Og han har begynt å få mange jentevenner i det siste i forbindelse med klassn.. Vet at jeg egentlig ikke bør reagere på dette, men før har jeg kjent alle de jentevennene han hadde, det ble på en måte trygt da, jeg visste hvordan han var mot de på en måte.. (Jeg har sagt til ham dette og i en mild og blid tone, litt ertete, passer også på å presisere at jeg vet det er dumt av meg å reagere på dette og at jeg skal jobbe med det).. tror noe av dette er med på at det jeg oppdaget nå ble følende som et svik på en måte.. Hvordan man bør og skal reagere er ikke så viktig, all den tid følelser er involvert. Men det er fint du har gangsyn og forstår at du ikke kan nekte han jentevenner. Du må også takle at det er deler av livet hans du ikke har kontroll på. Flørtemåten hans er sikkert en del av hans personlighet. At han fremdeles flørter meg deg er veldig positivt i seg selv, men det er nok heller andre ting ved han som du får ha for deg selv. Kroppen hans, for eksempel. Det er deg han kan si han er glad i. Det er du som alltid vil komme først. Faktum er at du aldri vil kunne kontrollere handlingene hans når han er uten deg. At du så disse tekstmeldingene var rent tilfeldig og han har selv sagt det bare var på tull. Du kan selvsagt snakke med han mer for å bli forsikret nok en gang om at det ikke betyr noe, men du kan også velge å ta til deg det han faktisk sa. De var bare tull. La det synke inn og gi deg selv den bekreftelsen du trenger fra han, så kan dere heller ha en koselig søndag sammen 0 Siter
jubalong70 Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Du venter til han har kommet seg litt, og så konfronterer du ham med det du har funnet ut. Siden dere er åpne om å lese hverandres meldinger, så bør han ikke bli forbauset. Og du fortjener en skikkelig god forklaring! 0 Siter
Glimtipper Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Du venter til han har kommet seg litt, og så konfronterer du ham med det du har funnet ut. Siden dere er åpne om å lese hverandres meldinger, så bør han ikke bli forbauset. Og du fortjener en skikkelig god forklaring! Jeg synes du og Pontiac reagerer sterkt på dette. Om samboeren min (når jeg hadde samboer) hadde tatt en konfrontasjon med meg angående flørtende tekstmeldinger jeg hadde sendt i fylla, så hadde jeg nok trodd det hadde rablet for han. 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Skrevet 3. desember 2006 Hvordan man bør og skal reagere er ikke så viktig, all den tid følelser er involvert. Men det er fint du har gangsyn og forstår at du ikke kan nekte han jentevenner. Du må også takle at det er deler av livet hans du ikke har kontroll på. Flørtemåten hans er sikkert en del av hans personlighet. At han fremdeles flørter meg deg er veldig positivt i seg selv, men det er nok heller andre ting ved han som du får ha for deg selv. Kroppen hans, for eksempel. Det er deg han kan si han er glad i. Det er du som alltid vil komme først. Faktum er at du aldri vil kunne kontrollere handlingene hans når han er uten deg. At du så disse tekstmeldingene var rent tilfeldig og han har selv sagt det bare var på tull. Du kan selvsagt snakke med han mer for å bli forsikret nok en gang om at det ikke betyr noe, men du kan også velge å ta til deg det han faktisk sa. De var bare tull. La det synke inn og gi deg selv den bekreftelsen du trenger fra han, så kan dere heller ha en koselig søndag sammen tusen takk for at du tar deg såpass tid at du skriver et godt og reflektert svar! det hjelper veldig på å ikke låse seg i egne tanker.. jeg vet det med jentevennene og jeg prøver virkelig å jobbe med det..er ikke sånn at jeg reagerer kjempemasse på det, men det ligger litt og skurrer. føler det er en stor forandring når han etter 5 år plutselig begynner å få mange gode jentevenner.. tror jeg bare følte disse medlingene som en bekreftelse på en del av de bekymringer jeg hadde liggende langt bak i hodet.. men du har vel rett..jeg har sett ham danse ganske "rått" med felles jentevenner ute på byen og det synes jeg bare er morro, for dette vet jeg jo bare er kødd.. så jeg får vel jobbe litt med å innarbeide at han kan være sånn med nye venninner som jeg ikke kjenner også uten at det betyr noe.. var bare det med meldingene som jeg rett og slett ikke trodde skjedde..trodde som sagt sånne meldinger var forbeholdt meg så det føltes som det ble tatt fra meg, at jeg ikke var like spesiell for ham noe lengre.. 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Skrevet 3. desember 2006 Du venter til han har kommet seg litt, og så konfronterer du ham med det du har funnet ut. Siden dere er åpne om å lese hverandres meldinger, så bør han ikke bli forbauset. Og du fortjener en skikkelig god forklaring! takk for svar, skal snakke med ham når han står opp og prøve å få formidlet hva jeg føler.. glimtipper har kommet med noen gode synspunkter, det hjalp..føler meg ikke like opprådt noe mere nå.. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 tusen takk for at du tar deg såpass tid at du skriver et godt og reflektert svar! det hjelper veldig på å ikke låse seg i egne tanker.. jeg vet det med jentevennene og jeg prøver virkelig å jobbe med det..er ikke sånn at jeg reagerer kjempemasse på det, men det ligger litt og skurrer. føler det er en stor forandring når han etter 5 år plutselig begynner å få mange gode jentevenner.. tror jeg bare følte disse medlingene som en bekreftelse på en del av de bekymringer jeg hadde liggende langt bak i hodet.. men du har vel rett..jeg har sett ham danse ganske "rått" med felles jentevenner ute på byen og det synes jeg bare er morro, for dette vet jeg jo bare er kødd.. så jeg får vel jobbe litt med å innarbeide at han kan være sånn med nye venninner som jeg ikke kjenner også uten at det betyr noe.. var bare det med meldingene som jeg rett og slett ikke trodde skjedde..trodde som sagt sånne meldinger var forbeholdt meg så det føltes som det ble tatt fra meg, at jeg ikke var like spesiell for ham noe lengre.. Jeg forstår at du føler du "mistet" en del av forholdet. Så da gjelder det å gjenoppbygge opp følelsen av at dere har noe spesielt sammen. Derfor foreslår jeg at du går inn til han etterpå og har masse rå sex med han _Det_ er det ingen andre enn du som kan. Og når han flørter med deg, da er det faktisk noe helt spesielt. For med deg, så er det ikke bare kødd. Han mener det virkelig når han sier han vil ha deg. 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Skrevet 3. desember 2006 Jeg synes du og Pontiac reagerer sterkt på dette. Om samboeren min (når jeg hadde samboer) hadde tatt en konfrontasjon med meg angående flørtende tekstmeldinger jeg hadde sendt i fylla, så hadde jeg nok trodd det hadde rablet for han. hehe du har noen gode synspunkt.. og jeg vet mye av det selv også..er bare det at jeg sliter litt med å viske ut min dobbeltmoral..samboer oppfordrer f.eks. meg til å flørte ute på byen, for som han sier "jeg skjønner at du har behov for bekreftelse av andre enn meg etter 5 år".. (sluttet helt å flørte(var ikke bevisst på at jeg gjorde det en gang) etter et halvår ut i foholdet da en kamerat sa han ikke klarte det fordi han var forelska i meg..jeg ville jo ikke såre noen og være "lokkemus").. Har det siste året begynt å flørte litt igjen så det er vel en endringsprosess og greier.. 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Skrevet 3. desember 2006 Jeg forstår at du føler du "mistet" en del av forholdet. Så da gjelder det å gjenoppbygge opp følelsen av at dere har noe spesielt sammen. Derfor foreslår jeg at du går inn til han etterpå og har masse rå sex med han _Det_ er det ingen andre enn du som kan. Og når han flørter med deg, da er det faktisk noe helt spesielt. For med deg, så er det ikke bare kødd. Han mener det virkelig når han sier han vil ha deg. hehe, tusen tusen takk =D 0 Siter
Gjest Pontiac Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Jeg synes du og Pontiac reagerer sterkt på dette. Om samboeren min (når jeg hadde samboer) hadde tatt en konfrontasjon med meg angående flørtende tekstmeldinger jeg hadde sendt i fylla, så hadde jeg nok trodd det hadde rablet for han. Ja, vi er forskjellige. Hverken min partner eller jeg har vært, er eller vil være på det stadiet at vi sender andre slike beskjeder hverken vi sms eller in natural Vi er ikke sjalue å snakke om noen av oss, men begge mener, heldigvis, at slikt ikke "sømmer seg" i et forhold. Men ingen ting kan kalles normalt eller unormalt, problemene begynner vanligvis når de to parter det er snakk om mener forskjellig på slike ting. Fikk et inntrykk av at det var sånn i dette tilfellet. 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Skrevet 3. desember 2006 Ja, vi er forskjellige. Hverken min partner eller jeg har vært, er eller vil være på det stadiet at vi sender andre slike beskjeder hverken vi sms eller in natural Vi er ikke sjalue å snakke om noen av oss, men begge mener, heldigvis, at slikt ikke "sømmer seg" i et forhold. Men ingen ting kan kalles normalt eller unormalt, problemene begynner vanligvis når de to parter det er snakk om mener forskjellig på slike ting. Fikk et inntrykk av at det var sånn i dette tilfellet. du har rett ang det med at problemet oppstår når man mener forskjellig.. og ja, det var nok noe av det som ligger til bunn her.. forskjellen blir vel det at om jeg har flørta med noen så får jeg dårlig samvittighet og forteller det fordi jeg vil være åpen om det.. mens til ham så virket det som dette var så normalt at det ikke var verdt å snakke om en gang.. altså føles litt som et svik.. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 hehe du har noen gode synspunkt.. og jeg vet mye av det selv også..er bare det at jeg sliter litt med å viske ut min dobbeltmoral..samboer oppfordrer f.eks. meg til å flørte ute på byen, for som han sier "jeg skjønner at du har behov for bekreftelse av andre enn meg etter 5 år".. (sluttet helt å flørte(var ikke bevisst på at jeg gjorde det en gang) etter et halvår ut i foholdet da en kamerat sa han ikke klarte det fordi han var forelska i meg..jeg ville jo ikke såre noen og være "lokkemus").. Har det siste året begynt å flørte litt igjen så det er vel en endringsprosess og greier.. Flørting er utrolig bra, også for forholdet Jeg kunne gå ut på byen uten samboer, flørte masse med både fremmede, venner og venninner (ingen glemt) og komme hjem klokka fire, i humør for sex. Da vekte jeg sambo og forførte han. Han syntes selvfølgelig denne ordningen var helt toppers og oppfordret meg ofte til å gå ut hyppigere enn hva jeg gjorde Det at samboeren din oppfordrer deg til å flørte, sier mye om hvordan han ser på flørting. Det er moro, det er sunt, man får positiv bekreftelse og økt appetitt på kjæresten sin. Du må tørre å slippe kontrollen og si til deg selv: "Det er mitt ansvar at jeg ikke gjør noe som skader forholdet vårt og det er samboer sitt ansvar at han ikke gjør det". Du kan ikke ta det ansvaret for dere begge to. Bare legg ansvaret for han over på han og kjenn hvor mye mindre stressig livet blir Og en annen ting, om du virkelig får panikk en dag... Da tenker du "hva om". Hva om samboeren min er utro? Han har sex med en av venninnene sine. Faller verdenen min sammen? Opphører jeg å eksistere? Nei... Jeg takler det også, som det meste annet i livet. Det er vondt, ja. Men jeg har i alle fall hatt mange fine år sammen med han før det, hvor jeg _ikke_ levde i frykt for noe jeg ikke har kontroll over. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Ja, vi er forskjellige. Hverken min partner eller jeg har vært, er eller vil være på det stadiet at vi sender andre slike beskjeder hverken vi sms eller in natural Vi er ikke sjalue å snakke om noen av oss, men begge mener, heldigvis, at slikt ikke "sømmer seg" i et forhold. Men ingen ting kan kalles normalt eller unormalt, problemene begynner vanligvis når de to parter det er snakk om mener forskjellig på slike ting. Fikk et inntrykk av at det var sånn i dette tilfellet. Ja, problemer oppstår når man tenker annerledes om dette. Men spørsmålet blir da: Hvor mye skal man kontrollere partneren? Burde det ikke holde at den du elsker sier de ikke skal kysse, klå på eller ha sex med andre? Eller skal vi lande på: "Du skal ikke ha andre gleder enn meg"? Poenget mitt er at nå er det en gang slik for lalala at samboeren hennes flørter. Det har vi fått bekreftet. Han har også sagt at det bare var på tull. Så hvorfor dvele ved dette? Hvorfor lage masse bråk om noe som ene og alene ikke var galt, all den tid det bare var tull? Hun kan velge å konfrontere han angående dette resten av dagen eller resten av uka eller resten av året. Holde et våkent øye med han og slite ut både seg selv og forholdet. Eller hun kan velge å ta til seg det han sa: "Det var bare tull". Jeg synes en sånn forklaring burde holde i massevis, forskjellige grenser eller ikke 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Skrevet 3. desember 2006 Flørting er utrolig bra, også for forholdet Jeg kunne gå ut på byen uten samboer, flørte masse med både fremmede, venner og venninner (ingen glemt) og komme hjem klokka fire, i humør for sex. Da vekte jeg sambo og forførte han. Han syntes selvfølgelig denne ordningen var helt toppers og oppfordret meg ofte til å gå ut hyppigere enn hva jeg gjorde Det at samboeren din oppfordrer deg til å flørte, sier mye om hvordan han ser på flørting. Det er moro, det er sunt, man får positiv bekreftelse og økt appetitt på kjæresten sin. Du må tørre å slippe kontrollen og si til deg selv: "Det er mitt ansvar at jeg ikke gjør noe som skader forholdet vårt og det er samboer sitt ansvar at han ikke gjør det". Du kan ikke ta det ansvaret for dere begge to. Bare legg ansvaret for han over på han og kjenn hvor mye mindre stressig livet blir Og en annen ting, om du virkelig får panikk en dag... Da tenker du "hva om". Hva om samboeren min er utro? Han har sex med en av venninnene sine. Faller verdenen min sammen? Opphører jeg å eksistere? Nei... Jeg takler det også, som det meste annet i livet. Det er vondt, ja. Men jeg har i alle fall hatt mange fine år sammen med han før det, hvor jeg _ikke_ levde i frykt for noe jeg ikke har kontroll over. joda..du har rett..men jeg føler jeg sliter litt med å kunne tenke sånn - uten at det blir ensbetydene med en "nedgradering" av forholdet.. er noen småting som sliter en del på meg fra før, så jeg har blitt litt nummen ang dette, sliter med å gråte når jeg er på det leieste, blir likegyldig når han ikke svarer ordentlig (han er av typen som blir stille når jeg konfronterer ham med noe).. føler at om jeg skal la meg bli mindre følsom på noe mere (og hvertfall på det følelsesmessige planet) så går ting mot en slutt.. på en måte.. å innse at det kan ta slutt..vi har begge to _alltid_ hatt det helt motsatte synet (oss to for alltid).. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.