Gå til innhold

Å brenne opp en 500-lapp

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen år siden kjørte jeg et partytriks:

Jeg rev to 500-lapper i to deler, 40-60. De største delene leverte jeg i banken og fikk to nye sedler. De trodde på at lommeboka mi hadde gått i motorgressklipperen. Jeg hadde da to verdiløse biter til overs. Biter som er mindre enn 50% er verdiløse.

Bitene brettet jeg sammen slik at de så ut som en hel seddel. Utpå kvelden tok jeg den fram og brente den til alles forskrekkelse. To brødre som var trykkere kunne bekrefte den var ekte. Det var igjen noe av den ene biten, uten at noen kunne oppdage at det brente var en annen bit. Et ikke helt edru kvinnemenneske begynte nesten å grine av sinne.

Til slutt ble jeg nødt til å avsløre plottet, men ble ikke trodd. Nummeret var i behold og noen mente de kunne få en ny seddel for den (det fikk de ikke). Heldigvis kunne de spørre i banken. Det ble lang diskusjon i banken om det er lovlig å brenne verdiløse seddelbiter. Ingen gadd å anmelde det.

Hva hadde du tenkt?

Hva ble de sinte for?

Hva var forbrytelsen som jeg skulle få kjeft for i årevis?

Skrevet

"Hva var forbrytelsen som jeg skulle få kjeft for i årevis?"

Å plage publikum med dølle partytriks?

Skrevet

Jeg tapte plutselig all tillit.

streker paa veggen..!
Skrevet

Tabu og brenne penger når folk sulter vettu..

Skrevet

Tabu og brenne penger når folk sulter vettu..

Men de var jo verdiløse?

Skrevet

Hahaha

streker paa veggen..!
Skrevet

Men de var jo verdiløse?

Men de viste ikke det.../ Trodde ikke på deg. Sånn jeg forstod det :P

Skrevet

Jeg synes forsåvidt det var et artig stunt, jeg, forutsatt at du sa det var tull. Og det gjorde du.

Folk som blir lurt, og som har blitt sinte før spøken avsløres, klarer ofte ikke å hente seg inn igjen etterpå. Det var kanskje forklaringen.

Skrevet

Men de viste ikke det.../ Trodde ikke på deg. Sånn jeg forstod det :P

Jeg får ikke dårlig samvittighet heller.

Skrevet

Jeg synes forsåvidt det var et artig stunt, jeg, forutsatt at du sa det var tull. Og det gjorde du.

Folk som blir lurt, og som har blitt sinte før spøken avsløres, klarer ofte ikke å hente seg inn igjen etterpå. Det var kanskje forklaringen.

Jeg tror nok også det. De var også irritert på meg fra før, og bli lurt av meg gjorde ikke saken bedre.

streker paa veggen..!
Skrevet

Jeg får ikke dårlig samvittighet heller.

Vet ikke helt om jeg hadde fått det heller, selv om det hadde vært virkelige penger jeg hadde brent..

Håper jeg hadde fått det.. Men det er ikke no jeg hadde prøvd da, og det gjorde jo ikke du heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...