Gå til innhold

Bursdagsfest sånn i full fart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksens søster har bursdag i dag og de er i Norge. Moren deres har egentlig beordret eksen til å bestille kake, men det har han ikke gjort, så nå må jeg smekke sammen en innen klokka seks. Gave er heller ikke kjøpt.

Hjelp!

Jeg baker ikke kaker ofte, men er rimelig stødig på kjøkkenet generelt. Jeg tenkte å kjøpe en sånn hjerteform og rett og slett bake en vanlig sjokoladekake i den, smøre over noe glasur og pynte den pent. Høres dette greit ut, sånn i siste liten?

Jeg trenger også hjelp til gave. Hva skal jeg kjøpe? Hun er 25 år og døv (så CD er utelukket). Hun kan ikke lese mye av gangen, så bøker er nytteløst. Derfor er også filmer utelukket, selv med tekst. Tidligere har jeg kjøpt klær til henne, som moren i alle fall var veldig fornøyd med. Skal jeg bare satse på det igjen?

Blargh, stressa og syk. Ikke bra kombinasjon ;)

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

19

• mariaflyfly

5

• hare1365380455

4

• NeaNoor

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Angela1365380318
Skrevet

Det høres bra ut, men er ikke butikkene stengt hos deg i dag, eller er det søndagsåpent?

Skrevet

Det høres bra ut, men er ikke butikkene stengt hos deg i dag, eller er det søndagsåpent?

Det er heldigvis et senter i gåavstand som er åpent fra klokka 2 :)

Har du en god sjokoladekakeoppskrift? :P

Skrevet

Du finner sikkert et åpent bakeri i dag. Send eksen dit,

synes

Angela1365380318
Skrevet

Det er heldigvis et senter i gåavstand som er åpent fra klokka 2 :)

Har du en god sjokoladekakeoppskrift? :P

Nei, men søk på forumet, på foreldre og barn er det visst mange gode oppskrifter. Men kansje det er et bakeri åpent som selger kaker om du fremdeles er syk. Her jeg bor har bakeriene åpnet om søndagene, de selger kaker som ikke er så altfor dyre.

Men bør ikke exsen din lage kaken selv? Hans familie og han som glemte?

Skrevet

Nei, men søk på forumet, på foreldre og barn er det visst mange gode oppskrifter. Men kansje det er et bakeri åpent som selger kaker om du fremdeles er syk. Her jeg bor har bakeriene åpnet om søndagene, de selger kaker som ikke er så altfor dyre.

Men bør ikke exsen din lage kaken selv? Hans familie og han som glemte?

Ja, bakeri er åpent, men kaker til helga måtte bestilles senest torsdag klokka tre. Noe som selvfølgelig ikke ble gjort.

Jeg finner sikkert en fin oppskrift :)

Eksen kan bare bake brownies og han henger vel med familien fram til de kommer hit, så det er nok i mine (u)kompetente hender :)

Skrevet

Du finner sikkert et åpent bakeri i dag. Send eksen dit,

synes

Ja, åpne bakeri finnes, men kaker til helga må visst bestilles før klokka tre på torsdag. Og han gjorde ikke det, så da må det bakes :)

Skrevet

Ja, åpne bakeri finnes, men kaker til helga må visst bestilles før klokka tre på torsdag. Og han gjorde ikke det, så da må det bakes :)

Det er jo helt latterlig at du skal måtte fikse kake og resang bare fordi han ikke har gjort det.

La han ta dem med seg ut på middag, og la det være gaven, da?

Skrevet

Det er jo helt latterlig at du skal måtte fikse kake og resang bare fordi han ikke har gjort det.

Nei, eks-svigermor har bestemt at det må være en ordentlig bursdagskake, skjønner du ;)

Jeg foreslo Pascal, for bedre kaker får du ikke. Men da blir det bare et kakestykke, ikke en hel kake med pynt kun for søsteren hans...

Skrevet

Nei, eks-svigermor har bestemt at det må være en ordentlig bursdagskake, skjønner du ;)

Jeg foreslo Pascal, for bedre kaker får du ikke. Men da blir det bare et kakestykke, ikke en hel kake med pynt kun for søsteren hans...

Men det er fortsatt ikke ditt ansvar. :)

candyqueen_83
Skrevet

Henger meg på her. Tror aldri jeg hadde giddet å gjort det.. Han er tross alt en voksen mann.

Skrevet

Kjempeflott :)

Det går jeg selvfølgelig for, da blir det en del mindre stress. Takk :)

Bare hyggelig. :-) Jeg brukte forresten to pakker til en langpanne. Da ble kaka høy. Har nemlig et lite problem med at de faller sammen noen ganger. :)

hare1365380455
Skrevet

Du kan jo kjøpe en liten gavepakning fra bodyshop eller noe. :)

Skrevet

Bare hyggelig. :-) Jeg brukte forresten to pakker til en langpanne. Da ble kaka høy. Har nemlig et lite problem med at de faller sammen noen ganger. :)

Jeg tenkte jeg kjøper to hjerteformer og fordeler pakken på de to. Så smekker jeg de sammen etterpå, så det blir en høy hjertekake med litt glausrfyll inni.

Høres det fornuftig ut?

Skrevet

Henger meg på her. Tror aldri jeg hadde giddet å gjort det.. Han er tross alt en voksen mann.

Akkurat det som var poenget mitt. Dessuten er han en eks. ;)

Skrevet

Du kan jo kjøpe en liten gavepakning fra bodyshop eller noe. :)

Det er ikke så dumt :)

Skal tenke på det. Men tror ikke hun bruker mye av sånt. Får se det an :)

Skrevet

Er det ditt eks-barn?;o)

Skrevet

Men det er fortsatt ikke ditt ansvar. :)

Det er mye som ikke er mitt ansvar, som av en eller annen grunn ender opp med å være det. Kan det være fordi det alltid glipper: "Jeg skal ordne det, jeg" ut av munnen min? ;)

Jeg vet bare ikke hva annet jeg skal gjøre når han kommer med et problem til meg, for jeg vet jo han ikke vil løse det og så blir det mer og mer krise, før han ringer meg igjen. Og søsteren hans må jo få en ordentlig bursdag :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...