Gå til innhold

Brente mandler!

Anbefalte innlegg

Gjest catiki21
Skrevet

Vet noen hvordan en lager brente mandler her på dol? Kunne tenkt meg å laget det som julegaver. Orker ikke handle så mye, men kosligere å lage julegavene!

Skrevet

Jeg gjør det veldig enkelt (og litt på slump). Jeg tar en tørr stekepanne og en passe mengde mandler, så det dekker bunnen. Så rister jeg mandlene (lar de ligge og "steke" uten å bruke smør eller olje). Deretter er det klart for sukkeret, det strør jeg litt av gangene over mandlene mens jeg rører litt rundt i dem. Da blir det ikke så lett brent. Når sukkeret blir liggende i bunnen av pannen i stedet for rundt mandlene er det nok sukker. Så er det å helle mandlene over på bakepapir, og få dem fra hverandre så de ikke stivner i en klump. Du kan også ha i litt smør, en liten spiseskje, så kleber de seg ikke så lett sammen når de er ferdige.

Gjest catiki21
Skrevet

Jeg gjør det veldig enkelt (og litt på slump). Jeg tar en tørr stekepanne og en passe mengde mandler, så det dekker bunnen. Så rister jeg mandlene (lar de ligge og "steke" uten å bruke smør eller olje). Deretter er det klart for sukkeret, det strør jeg litt av gangene over mandlene mens jeg rører litt rundt i dem. Da blir det ikke så lett brent. Når sukkeret blir liggende i bunnen av pannen i stedet for rundt mandlene er det nok sukker. Så er det å helle mandlene over på bakepapir, og få dem fra hverandre så de ikke stivner i en klump. Du kan også ha i litt smør, en liten spiseskje, så kleber de seg ikke så lett sammen når de er ferdige.

Tusen takk for god forklaring:-)! Den forklaringa passa meg egentlig best når jeg ikke har en vekt å får veid hvor mye det forskjellig er. Men hva oppbevarer du de mandlene i når de er ferdige? Jeg tenkte å lage til folk, og jeg må også sende de i posten? Noen ide til det? Tusen takk for godt svar Orio!

Skrevet

Tusen takk for god forklaring:-)! Den forklaringa passa meg egentlig best når jeg ikke har en vekt å får veid hvor mye det forskjellig er. Men hva oppbevarer du de mandlene i når de er ferdige? Jeg tenkte å lage til folk, og jeg må også sende de i posten? Noen ide til det? Tusen takk for godt svar Orio!

Rene syltetøyglass eller plastposer som er kytt tett sammen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...