Gjest uviten, jeg? Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Jeg har alltid trodd at det var strukuren i organisasjonen, hvordan den er bygd opp. Men ser at Kaufmann & Kaufmann definerer det som stress som skyldes problemer med organisering. Noen med utdannelse eller erfaring som kal lære meg litt? 0 Siter
Atene Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Nå har jeg sjekket læreboken. Du må nok lese litt nøyere. Organisasjonsstrukturen er ikke stress, men kan være årsak til stress. 0 Siter
Gjest uviten, jeg? Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Nå har jeg sjekket læreboken. Du må nok lese litt nøyere. Organisasjonsstrukturen er ikke stress, men kan være årsak til stress. hmm, har du en definisjon på organisasjonsstruktur? finner ingen i bøkene mine eller på forelesningene som er lagt ut. Har en ukes hjemme eksamen, men vet NHH skal ha en eksamen i samme gaf snart. Vi har om omstillinger btw :-) 0 Siter
Atene Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 hmm, har du en definisjon på organisasjonsstruktur? finner ingen i bøkene mine eller på forelesningene som er lagt ut. Har en ukes hjemme eksamen, men vet NHH skal ha en eksamen i samme gaf snart. Vi har om omstillinger btw :-) Nei, hvis du ikke finner noen i Kaufman&Kaufman så vet jeg ikke. Jeg har dessverre ikke hjemmeeksamen. Pugger desperat til 5-timers eksamen uten hjelpemidler på torsdag. 0 Siter
Gjest uviten, jeg? Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Nei, hvis du ikke finner noen i Kaufman&Kaufman så vet jeg ikke. Jeg har dessverre ikke hjemmeeksamen. Pugger desperat til 5-timers eksamen uten hjelpemidler på torsdag. Det er skoleeksamner jeg har hatt før og fordi om man er mye mer stresset da så er det i grunn det beste. Må skrive 20-25 sider, passe på å ha med alle kildene, det blir stilt helt andre krav til slike oppgaver i forhold til skoleeksamen. Mye strengere. Lykke til iallefall, det er et spennendes fag. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Dette husker jeg at jeg fikk på en eksamen, men husker ikke så mye av dette. Men står det ikke noe mer om det i Kaufmann&Kaufmann? 0 Siter
Atene Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Det er skoleeksamner jeg har hatt før og fordi om man er mye mer stresset da så er det i grunn det beste. Må skrive 20-25 sider, passe på å ha med alle kildene, det blir stilt helt andre krav til slike oppgaver i forhold til skoleeksamen. Mye strengere. Lykke til iallefall, det er et spennendes fag. Jeg foretrekker ihvertfall eksamener der man får bruke hjelpemidler. Det får man jo i jobbhverdagen, så da kan man måle relevante ting, og ikke hvor god man er til å pugge definisjoner. *pugger definisjoner* 0 Siter
Gjest uviten, jeg? Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Dette husker jeg at jeg fikk på en eksamen, men husker ikke så mye av dette. Men står det ikke noe mer om det i Kaufmann&Kaufmann? Nei, men har en litt gammel bok, lånte på biblioteket, fra 1997 og mye har skjedd innen organisasjonsutvikling siden da (har andre bøker også, men finner det ikke der heller) 0 Siter
Gjest uviten, jeg? Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Jeg foretrekker ihvertfall eksamener der man får bruke hjelpemidler. Det får man jo i jobbhverdagen, så da kan man måle relevante ting, og ikke hvor god man er til å pugge definisjoner. *pugger definisjoner* Dette er min første hjemme eksamen så kansje jeg går over til å like dette best om jeg får mer erfaring. Synest det er veldig stress nå, men det er jo vanlige eksamner også i grunn. Men hjelp så deilig når man er ferdig. 0 Siter
Gjest uviten, jeg? Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Jeg foretrekker ihvertfall eksamener der man får bruke hjelpemidler. Det får man jo i jobbhverdagen, så da kan man måle relevante ting, og ikke hvor god man er til å pugge definisjoner. *pugger definisjoner* Dette er min første hjemme eksamen så kansje jeg går over til å like dette best om jeg får mer erfaring. Synest det er veldig stress nå, men det er jo vanlige eksamner også i grunn. Men hjelp så deilig når man er ferdig. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Nei, men har en litt gammel bok, lånte på biblioteket, fra 1997 og mye har skjedd innen organisasjonsutvikling siden da (har andre bøker også, men finner det ikke der heller) hvis ikke det står i pensum bøkene dine er det kanskje ikke pensum? Hvilket fag er dette? Psykologi og ledelse? 0 Siter
alwaysme Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 "Organisasjonsstruktur viser til arbeidsdeling, fordeling av autoritet og system for styring, koordinering og kontroll av oppgavene i organisasjonen" Fra boka "Hvordan organisasjoner fungerer" av Dag Ingvar Jacobsen og Jan Thorsvik, 2002.s.71 0 Siter
nøffgakkmøbææ Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 jeg har utdannelse i org og driver med orgutvikling. du har rett. det høres ut som om den teorien er litt innom org. kultur, så.....struktur handler om oppbygging ja. 0 Siter
nøffgakkmøbææ Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 "Organisasjonsstruktur viser til arbeidsdeling, fordeling av autoritet og system for styring, koordinering og kontroll av oppgavene i organisasjonen" Fra boka "Hvordan organisasjoner fungerer" av Dag Ingvar Jacobsen og Jan Thorsvik, 2002.s.71 den boka er bare sååå bra:=) 0 Siter
nøffgakkmøbææ Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 forresten så er den boka always me refererer til den mest brukte boka i org fag i hele norden, så igjen: du har rett:=) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.