Gå til innhold

Organisasjonsstruktur

Anbefalte innlegg

Gjest uviten, jeg?
Skrevet

Jeg har alltid trodd at det var strukuren i organisasjonen, hvordan den er bygd opp.

Men ser at Kaufmann & Kaufmann definerer det som stress som skyldes problemer med organisering.

Noen med utdannelse eller erfaring som kal lære meg litt?

Skrevet

Nå har jeg sjekket læreboken. Du må nok lese litt nøyere.

Organisasjonsstrukturen er ikke stress, men kan være årsak til stress.

Gjest uviten, jeg?
Skrevet

Nå har jeg sjekket læreboken. Du må nok lese litt nøyere.

Organisasjonsstrukturen er ikke stress, men kan være årsak til stress.

hmm, har du en definisjon på organisasjonsstruktur? finner ingen i bøkene mine eller på forelesningene som er lagt ut.

Har en ukes hjemme eksamen, men vet NHH skal ha en eksamen i samme gaf snart.

Vi har om omstillinger btw :-)

Skrevet

hmm, har du en definisjon på organisasjonsstruktur? finner ingen i bøkene mine eller på forelesningene som er lagt ut.

Har en ukes hjemme eksamen, men vet NHH skal ha en eksamen i samme gaf snart.

Vi har om omstillinger btw :-)

Nei, hvis du ikke finner noen i Kaufman&Kaufman så vet jeg ikke.

Jeg har dessverre ikke hjemmeeksamen. Pugger desperat til 5-timers eksamen uten hjelpemidler på torsdag.

Gjest uviten, jeg?
Skrevet

Nei, hvis du ikke finner noen i Kaufman&Kaufman så vet jeg ikke.

Jeg har dessverre ikke hjemmeeksamen. Pugger desperat til 5-timers eksamen uten hjelpemidler på torsdag.

Det er skoleeksamner jeg har hatt før og fordi om man er mye mer stresset da så er det i grunn det beste.

Må skrive 20-25 sider, passe på å ha med alle kildene, det blir stilt helt andre krav til slike oppgaver i forhold til skoleeksamen. Mye strengere.

Lykke til iallefall, det er et spennendes fag.

Skrevet

Dette husker jeg at jeg fikk på en eksamen, men husker ikke så mye av dette. Men står det ikke noe mer om det i Kaufmann&Kaufmann?

Skrevet

Det er skoleeksamner jeg har hatt før og fordi om man er mye mer stresset da så er det i grunn det beste.

Må skrive 20-25 sider, passe på å ha med alle kildene, det blir stilt helt andre krav til slike oppgaver i forhold til skoleeksamen. Mye strengere.

Lykke til iallefall, det er et spennendes fag.

Jeg foretrekker ihvertfall eksamener der man får bruke hjelpemidler.

Det får man jo i jobbhverdagen, så da kan man måle relevante ting, og ikke hvor god man er til å pugge definisjoner.

*pugger definisjoner*

Gjest uviten, jeg?
Skrevet

Dette husker jeg at jeg fikk på en eksamen, men husker ikke så mye av dette. Men står det ikke noe mer om det i Kaufmann&Kaufmann?

Nei, men har en litt gammel bok, lånte på biblioteket, fra 1997 og mye har skjedd innen organisasjonsutvikling siden da (har andre bøker også, men finner det ikke der heller)

Gjest uviten, jeg?
Skrevet

Det får man jo i jobbhverdagen, så da kan man måle relevante ting, og ikke hvor god man er til å pugge definisjoner.

*pugger definisjoner*

Dette er min første hjemme eksamen så kansje jeg går over til å like dette best om jeg får mer erfaring. Synest det er veldig stress nå, men det er jo vanlige eksamner også i grunn. Men hjelp så deilig når man er ferdig.

Gjest uviten, jeg?
Skrevet

*pugger definisjoner*

Dette er min første hjemme eksamen så kansje jeg går over til å like dette best om jeg får mer erfaring. Synest det er veldig stress nå, men det er jo vanlige eksamner også i grunn. Men hjelp så deilig når man er ferdig.

Skrevet

Nei, men har en litt gammel bok, lånte på biblioteket, fra 1997 og mye har skjedd innen organisasjonsutvikling siden da (har andre bøker også, men finner det ikke der heller)

hvis ikke det står i pensum bøkene dine er det kanskje ikke pensum? Hvilket fag er dette? Psykologi og ledelse?

Skrevet

"Organisasjonsstruktur viser til arbeidsdeling, fordeling av autoritet og system for styring, koordinering og kontroll av oppgavene i organisasjonen"

Fra boka "Hvordan organisasjoner fungerer" av Dag Ingvar Jacobsen og Jan Thorsvik, 2002.s.71

nøffgakkmøbææ
Skrevet

jeg har utdannelse i org og driver med orgutvikling. du har rett. det høres ut som om den teorien er litt innom org. kultur, så.....struktur handler om oppbygging ja.

nøffgakkmøbææ
Skrevet

"Organisasjonsstruktur viser til arbeidsdeling, fordeling av autoritet og system for styring, koordinering og kontroll av oppgavene i organisasjonen"

Fra boka "Hvordan organisasjoner fungerer" av Dag Ingvar Jacobsen og Jan Thorsvik, 2002.s.71

den boka er bare sååå bra:=)

nøffgakkmøbææ
Skrevet

forresten så er den boka always me refererer til den mest brukte boka i org fag i hele norden, så igjen: du har rett:=)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...