Gå til innhold

Noen som husker dette dataspillet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leter etter et dataspill som jeg spilte masse for ca. 10 år siden (på PC) men som jeg dessverre har glemt navnet på. Tror det var et kort navn og jeg vil sikkert huske det om jeg kommer over det.

Det var med veldig enkel grafikk, spillet var bygd opp med ulike utfordringer på hvert nivå; f.eks. presisjon, hurtighet, logikk, hukommelse. På hvert nivå skulle man samle x antall nøkler for å ta heisen til neste "etasje". Der ventet en ny utfordring. Så fikk man en kode med bokstaver for å kunne starte på det nivået neste gang. Husker jeg kom til nivå 50 omtrent. men det var mange fler å gå på. Flere av nivåene besto av utfordringer hvor man måtte flytte klosser i en bestemt rekkefølge for å komme seg tørrskodd over en "elv" eller lignende...men husker dessverre ikke så mange detaljer.

Er klar over at dette ikke er mye å gå etter, men er det noen som husker noe slikt? Eventuelt har forslag til hvor på nettet man kan lete ?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg tror jeg vet hvilket du tenker på (Ikke Tibia), men kommer ikke på hva det heter. Jeg skal se om jeg finner det ut.

Skrevet

Nei, det er ikke tibia, mye enklere grafisk sett enn tibia ser ut til. Mer sånn "blokk spill" - aktig hvis man kan kalle det det.

Har surfet litt rundt uten å finne det foreløpig, men fant noe annet morsomt på min vei som het "Shift", "hjernetrimspill" Utrolig artig, men litt kortvarig...

Annonse

Skrevet

Jeg tror jeg vet hvilket du tenker på (Ikke Tibia), men kommer ikke på hva det heter. Jeg skal se om jeg finner det ut.

Jeg har liksom på følelsen at det var et ganske kort ord (4 - 5 bokstaver ?) som begynte på C eller S..

(utrolig irriterende dette....)

Si fra hvis du kommer på noe mer!

Skrevet

Husker at jeg hadde et spill som het "clyde" som jeg ble litt hekta på. Kan ikke lenger huske helt hva det gikk ut på, men det var definitivt enkel grafikk..

Og så savner jeg Supaplex! Det spillet ble jeg nesten avhengig av en lang periode.

Skrevet

Eller Vikings? Der var det i hvertfall heiser husker jeg.

Skrevet

Husker at jeg hadde et spill som het "clyde" som jeg ble litt hekta på. Kan ikke lenger huske helt hva det gikk ut på, men det var definitivt enkel grafikk..

Og så savner jeg Supaplex! Det spillet ble jeg nesten avhengig av en lang periode.

Kunne ha vært Clyde, navnet var litt kjent, men jeg var akkurat og lastet det ned og nei dessverre, var ikke den heller,...:-(

Skrevet

Jeg tror det var Chips Challenge. Skal forsøke å få lastet det ned nå for å sjekke nærmere.

Skrevet

Jeg tror det var Chips Challenge. Skal forsøke å få lastet det ned nå for å sjekke nærmere.

Ja det var det jeg mente iallefall!! Var kos det :):)

Skrevet

Ja det var det jeg mente iallefall!! Var kos det :):)

Ikke sant! Nå har jeg funnet det og lastet ned. Kommet til level 9 allerede, men tror jeg må ta kvelden snart....

Får spille mer i morgen :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...