Gå til innhold

Hvit hund, men misfargede ben. Tips?

Anbefalte innlegg

Gjest Pontiac
Skrevet

Har en liten rakker, hvit som den nyeste snø.

Men med et problem. For en stund siden så fikk han rispet seg opp litt på det ene benet og han slikket flekken hårløs.

Såret leget fort da det var lite, og flekken grodde til.

Men tælpen har altså fått uvanen med å slikke på begge frambena og det lager brune hår/misfarging i hårene.

Har prøvd å vaske godt, smøre inn med salve og bandasjere, med det resultat at knøttet ser ut til å ha to føtter med brudeslør på morrakvisten!

Jeg finner ikke ut hva å gjøre med dette, han er ikke videre pen kan man si.

Det er ingen ting i vegen med hundens nerver, det er en rolig og harmonisk krabat. Uvanen bedrives ant. mest nattestid da det ikke skjer så meget annet.

Vet at sitron bleker menneskehår, får jeg det til å virke?

Må jeg ha på stakkaren halskrage i lagen tider. Ønsker jo ikke det da.

Kan ikke akkurat stappe bikkja i klorin heller.

Så hva gjør jeg?

Skrevet

Ler! For all del, ikke stapp knøttet i klorin! Hvis det ikke er sår på forbena, kan du vel gni litt sitron på, kanskje det også hindrer slikkingen...

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det er mulig dette er et dårlig forslag, jeg har ikke prøvd det på dyr.

Men Go'negl smaker så vondt at det burde hindre han fra å slikke på beina sine. Du får kjøpt det på apoteket.

Gjest Pontiac
Skrevet

Det er mulig dette er et dårlig forslag, jeg har ikke prøvd det på dyr.

Men Go'negl smaker så vondt at det burde hindre han fra å slikke på beina sine. Du får kjøpt det på apoteket.

Hvis det er et dårlig forslag så har jeg vært inne på et selv :)

Har nemmelig stående en flaske et eller annet sted og har altså vært inne på tanken....du vet, når fanden spiste fluer....ehhh, når flua spiste fanden....ja, du vet.

Men har tenkt at doggiser slekker og eter jo over alt, kanskje han vil synes det er "jammi" :D

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hvis det er et dårlig forslag så har jeg vært inne på et selv :)

Har nemmelig stående en flaske et eller annet sted og har altså vært inne på tanken....du vet, når fanden spiste fluer....ehhh, når flua spiste fanden....ja, du vet.

Men har tenkt at doggiser slekker og eter jo over alt, kanskje han vil synes det er "jammi" :D

Du kan jo bare prøve, men ikke ha på for mye første gangen.

Og jeg vil gjerne høre hvordan det gikk :-)

Gjest Pontiac
Skrevet

Ler! For all del, ikke stapp knøttet i klorin! Hvis det ikke er sår på forbena, kan du vel gni litt sitron på, kanskje det også hindrer slikkingen...

Njææææ, er smågal, men trooooor ikke jeg kunne funnet på å dynken i klorin altså ;)

Har kjøpt inn en sitron ene og alene til den firbentes fotbruk, så får jeg heller bare prøve.

Skulle hatt det på på dagtid når en var hjemme da.

Tenk deeeeee grimasene da :D

Gjest Pontiac
Skrevet

Du kan jo bare prøve, men ikke ha på for mye første gangen.

Og jeg vil gjerne høre hvordan det gikk :-)

Den nydelige, store, fine gule sitronen får bli prøvd først, da den er handlet inn ene og alene til doggis fotbruk :)

Så må jeg finne den hersens flasks med guggelimeie da, jammi, jammi skulle det ikke forundre meg om tælpen sa.

Skrevet

Njææææ, er smågal, men trooooor ikke jeg kunne funnet på å dynken i klorin altså ;)

Har kjøpt inn en sitron ene og alene til den firbentes fotbruk, så får jeg heller bare prøve.

Skulle hatt det på på dagtid når en var hjemme da.

Tenk deeeeee grimasene da :D

Skulle likt å se de, ja!

Gjest Pontiac
Skrevet

Lar en hund være en hund og driter i det..?

Spurte ikke hvordan jeg skulle stille psyken min i forhold til dette problemet, jeg formulerte meg kanskje dårlig....ahhhh, sorry da.

Skrevet

Spurte ikke hvordan jeg skulle stille psyken min i forhold til dette problemet, jeg formulerte meg kanskje dårlig....ahhhh, sorry da.

Spør på dyrebutikk. Det har sikkert en fancy shampo. Eller stikk innom vetrinær.

Gjest Pontiac
Skrevet

Spør på dyrebutikk. Det har sikkert en fancy shampo. Eller stikk innom vetrinær.

Ender opp med noen av de to hvis ikke noe annet virker.

Eller så kan jeg jo kjøpe hårfarge til ham, så får han fire like jevnt fargede bein :D

Skrevet

Noen ganger kan det være sopp som forårsaker sånn brun misfarging. Kan jo evt prøve å vaske m malaseb sjampo en periode?

Mild hydrogenperoksyd bleker pelsen uten å skade huden, (3%, fås på apoteket), men det gjør jo ikke noe med selve slikkingen (uvane? irritasjon?) som gir misfarging av pelsen i første omgang.

Lykke til :-)

Caloni Makaroni
Skrevet

Nå begynner jeg å bli trøtt, tror jeg. Jeg leste "Hvit hud, men misfargede barn", og lurte på hva i all verden denne tråden skulle utarte seg til *gni seg litt i øynene*

Skrevet

Ender opp med noen av de to hvis ikke noe annet virker.

Eller så kan jeg jo kjøpe hårfarge til ham, så får han fire like jevnt fargede bein :D

Jah, kan du forøvrig får en "Ny hund" hver dag om du vil. Sånn for ikke å bli lei. Etter 5 år synes jeg katta mi ser dørgende kjedelig ut. Kanskje hårfarge hadde hjulpet.

Gjest Pontiac
Skrevet

Noen ganger kan det være sopp som forårsaker sånn brun misfarging. Kan jo evt prøve å vaske m malaseb sjampo en periode?

Mild hydrogenperoksyd bleker pelsen uten å skade huden, (3%, fås på apoteket), men det gjør jo ikke noe med selve slikkingen (uvane? irritasjon?) som gir misfarging av pelsen i første omgang.

Lykke til :-)

Bra tips, får prøves.

Kanskje slikkinga stopper når jeg får vekk missfargingene?

Hvis det er sopp el. så gjør det sikkert det.

Gjest Pontiac
Skrevet

Nå begynner jeg å bli trøtt, tror jeg. Jeg leste "Hvit hud, men misfargede barn", og lurte på hva i all verden denne tråden skulle utarte seg til *gni seg litt i øynene*

*ler godt*

Da hadde jeg nok fått tidenes tråd tro jeg :D

Gjest Pontiac
Skrevet

Jah, kan du forøvrig får en "Ny hund" hver dag om du vil. Sånn for ikke å bli lei. Etter 5 år synes jeg katta mi ser dørgende kjedelig ut. Kanskje hårfarge hadde hjulpet.

Ja, det kunne vært noe det.

Eneste japaneren med fargede føtter _D

Lek amerikaner og spray katta da vel, du vet: "forandring fryder"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...