Gå til innhold

Hvit hund, men misfargede ben. Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er spyttet som misfarger pelsen, så da må han nok gå med krage på natta for å hindre denne uvanen han har fått med å slikke.

På dagtid kan du prøve å distrahere ham når han begynner.

Hva som bleker vet jeg ikke, ring en veterinør og snakk med den som tar telefonen - de har ofte gode tips og råd. :-)

Caloni Makaroni
Skrevet

*ler godt*

Da hadde jeg nok fått tidenes tråd tro jeg :D

Ja, så jeg var rask med å klikke meg inn på tråden sånn at den ikke rakk å bli slettet først ;)

Skrevet

Ta en tur til veterinær først.

Min hund har slikket seg mye på forpotene og det har nesten resultert i noe som veterinæren kalte elefanthud.

Ikke bra for hunden.

Vi måtte ha kløestillende tabletter til vår hund for å prøve å få hunden til og slutte med slikkingen. Og det har hjulpet bra!

Så vær så snill og ikke gjøre noe med alle disse rare og tildels farlige rådene i denne tråden, men snakk først med en veterinær.

Gjest Pontiac
Skrevet

Ta en tur til veterinær først.

Min hund har slikket seg mye på forpotene og det har nesten resultert i noe som veterinæren kalte elefanthud.

Ikke bra for hunden.

Vi måtte ha kløestillende tabletter til vår hund for å prøve å få hunden til og slutte med slikkingen. Og det har hjulpet bra!

Så vær så snill og ikke gjøre noe med alle disse rare og tildels farlige rådene i denne tråden, men snakk først med en veterinær.

Snillt av deg å advare så "kraftig" :)

Men det er nok ikke så farlig med denne pjokken. Han slikker ikke frenetisk men heller rolig "jeg kjeder meg-slikk" eller "jeg ligger og koser meg- slikk".

På det ene benet så er det kun litt ytterst på hårene, på det andre går det litt lengre inn, men huden er fin og rosa, ikke irritert el.

Tror derfor ikke at sitron el. er av større fare å prøve.

Men når vi snakker om sitron, det var litt smårynk på nesa i går kveld, men bare litt, for enden på visa var at det var litt jammi, jammi det der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...