pekkaline Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Men julestjernen og 7armet stake, lar dem lyse mens dere er borte? Jeg lar stjerna stå i/på hele tiden...dumt? 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 De står alltid på, døgnet rundt, hele desember. 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Jeg har akkurat dratt ut ledningene til de to lyspyramidene mine for jeg skal finne sengen nå. Har lyst til å ha dem på hele tiden, men innbiller meg at de kan være brannfarlige? Har en julestjerne av glass med en pære på nesten ingen watt så den står på hele tiden. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Vet ikke om jeg er overforsiktig, men lar aldri slikt stå på verken over natta eller når vi er borte. *trekke ut kontakta og tusle til sengs* :-) 0 Siter
Gjest midia Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Her trekkes alt sånn ut for sikkerhets skyld. 0 Siter
Gjest theoline Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Jeg lar den lyse hele tiden, det er det som er så koselig, at det lyser i alle vindu, selv om det er helt mørkt der. Og jeg husker hvor koselig det var å stå opp som barn med lyset fra stjerne/adventstake i stedet for stummende mørke. Men foreløpig lyser ingen stjerne her i heimen, ledningen var for kort av en eller annen grunn, kan ikke huske den var det i fjor, hmmm. 0 Siter
meg__123! Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Jeg lar den lyse hele tiden, det er det som er så koselig, at det lyser i alle vindu, selv om det er helt mørkt der. Og jeg husker hvor koselig det var å stå opp som barn med lyset fra stjerne/adventstake i stedet for stummende mørke. Men foreløpig lyser ingen stjerne her i heimen, ledningen var for kort av en eller annen grunn, kan ikke huske den var det i fjor, hmmm. kan du ikke bruke skjøteledning..? det gjør vi.. 0 Siter
Gjest theoline Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 kan du ikke bruke skjøteledning..? det gjør vi.. Jo, men har ikke det, må kjøpe i morgen, men jeg mener jeg ikke trengte det i fjor, og det er bare 15 cm om å gjøre, dette er mystisk, for spikern var der, samme stjerna i samme vinduet... 0 Siter
meg__123! Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Jo, men har ikke det, må kjøpe i morgen, men jeg mener jeg ikke trengte det i fjor, og det er bare 15 cm om å gjøre, dette er mystisk, for spikern var der, samme stjerna i samme vinduet... ok.. det var litt rart ja... 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Jo, men har ikke det, må kjøpe i morgen, men jeg mener jeg ikke trengte det i fjor, og det er bare 15 cm om å gjøre, dette er mystisk, for spikern var der, samme stjerna i samme vinduet... Er det en sånn plastdings på ledningen som du fester på spikeren? Kanskje den har blitt skøvet 15 cm lengre fra stjerna sånn at den henger lengre ned i vinduet og at ledningen fra plastdingsen dermed blir kortere? 0 Siter
Gjest theoline Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Er det en sånn plastdings på ledningen som du fester på spikeren? Kanskje den har blitt skøvet 15 cm lengre fra stjerna sånn at den henger lengre ned i vinduet og at ledningen fra plastdingsen dermed blir kortere? Har prøvd alt mulig, men ble irritert å ga opp, julestjerna henger mistenkelig høyt opp i vinduet allerede, å ledninga langt over stikk kontakten. Får prøve igjen i morgen, med utvilt hjerne å nytt pågangsmot! 0 Siter
mettewa Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 For noen år siden tok vår adventsstake fyr, heldigvis var vi hjemme og fikk forhindret brann. Etter det tar vi alltid ut kontakten når vi reiser bort, og om natten. 0 Siter
Lurveline Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Har du en adventsstake der alle lysene kobler ut om én pære skulle ryke, er det ikke farlig å la den stå på ubevoktet. Har du derimot en der lysene ikke kobler ut i slike tilfeller, blir strømmen ført videre til de andre pærene og det blir overoppheting. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Jo, men har ikke det, må kjøpe i morgen, men jeg mener jeg ikke trengte det i fjor, og det er bare 15 cm om å gjøre, dette er mystisk, for spikern var der, samme stjerna i samme vinduet... Det må være nissen som er tidlig ute med nissingen i år! 0 Siter
hidi Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Her trekkes alt sånn ut for sikkerhets skyld. Jeg òg, er livredd brann... 0 Siter
jubalong70 Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Stjerna lyser hele tiden. Stakene slukkes når vi legger oss og hvis vi reiser bort for lengre tid. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Vi tar ut kontaktene til både stjerne og syv-armet stake, både når vi legger oss og er borte. Med andre ord, de står bare på når vi er opp og hjemme. 0 Siter
EllaJo Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Her står den kun på når vi er hjemme. 0 Siter
pekkaline Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Skrevet 4. desember 2006 Har du en adventsstake der alle lysene kobler ut om én pære skulle ryke, er det ikke farlig å la den stå på ubevoktet. Har du derimot en der lysene ikke kobler ut i slike tilfeller, blir strømmen ført videre til de andre pærene og det blir overoppheting. Min kopler ut når jeg skrur en av lyspærene løs ja. Så da er den trygg? Høres bra ut 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.