Gå til innhold

Hva gjør dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men julestjernen og 7armet stake, lar dem lyse mens dere er borte?

Jeg lar stjerna stå i/på hele tiden...dumt?

Gjest Persille
Skrevet

De står alltid på, døgnet rundt, hele desember.

Skrevet

Jeg har akkurat dratt ut ledningene til de to lyspyramidene mine for jeg skal finne sengen nå. Har lyst til å ha dem på hele tiden, men innbiller meg at de kan være brannfarlige? Har en julestjerne av glass med en pære på nesten ingen watt så den står på hele tiden.

Skrevet

Vet ikke om jeg er overforsiktig, men lar aldri slikt stå på verken over natta eller når vi er borte. *trekke ut kontakta og tusle til sengs* :-)

Gjest theoline
Skrevet

Jeg lar den lyse hele tiden, det er det som er så koselig, at det lyser i alle vindu, selv om det er helt mørkt der.

Og jeg husker hvor koselig det var å stå opp som barn med lyset fra stjerne/adventstake i stedet for stummende mørke.

Men foreløpig lyser ingen stjerne her i heimen, ledningen var for kort av en eller annen grunn, kan ikke huske den var det i fjor, hmmm.

Skrevet

Jeg lar den lyse hele tiden, det er det som er så koselig, at det lyser i alle vindu, selv om det er helt mørkt der.

Og jeg husker hvor koselig det var å stå opp som barn med lyset fra stjerne/adventstake i stedet for stummende mørke.

Men foreløpig lyser ingen stjerne her i heimen, ledningen var for kort av en eller annen grunn, kan ikke huske den var det i fjor, hmmm.

kan du ikke bruke skjøteledning..? det gjør vi..

Gjest theoline
Skrevet

kan du ikke bruke skjøteledning..? det gjør vi..

Jo, men har ikke det, må kjøpe i morgen, men jeg mener jeg ikke trengte det i fjor, og det er bare 15 cm om å gjøre, dette er mystisk, for spikern var der, samme stjerna i samme vinduet...

Skrevet

Jo, men har ikke det, må kjøpe i morgen, men jeg mener jeg ikke trengte det i fjor, og det er bare 15 cm om å gjøre, dette er mystisk, for spikern var der, samme stjerna i samme vinduet...

ok.. det var litt rart ja...

Skrevet

Er det en sånn plastdings på ledningen som du fester på spikeren? Kanskje den har blitt skøvet 15 cm lengre fra stjerna sånn at den henger lengre ned i vinduet og at ledningen fra plastdingsen dermed blir kortere?

Gjest theoline
Skrevet

Er det en sånn plastdings på ledningen som du fester på spikeren? Kanskje den har blitt skøvet 15 cm lengre fra stjerna sånn at den henger lengre ned i vinduet og at ledningen fra plastdingsen dermed blir kortere?

Har prøvd alt mulig, men ble irritert å ga opp, julestjerna henger mistenkelig høyt opp i vinduet allerede, å ledninga langt over stikk kontakten.

Får prøve igjen i morgen, med utvilt hjerne å nytt pågangsmot!

:)

Skrevet

For noen år siden tok vår adventsstake fyr, heldigvis var vi hjemme og fikk forhindret brann.

Etter det tar vi alltid ut kontakten når vi reiser bort, og om natten.

Skrevet

Har du en adventsstake der alle lysene kobler ut om én pære skulle ryke, er det ikke farlig å la den stå på ubevoktet. Har du derimot en der lysene ikke kobler ut i slike tilfeller, blir strømmen ført videre til de andre pærene og det blir overoppheting.

Skrevet

Det må være nissen som er tidlig ute med nissingen i år!

Skrevet

Her trekkes alt sånn ut for sikkerhets skyld.

Jeg òg, er livredd brann...

Skrevet

Stjerna lyser hele tiden. Stakene slukkes når vi legger oss og hvis vi reiser bort for lengre tid.

Gjest annlovinda
Skrevet

Vi tar ut kontaktene til både stjerne og syv-armet stake, både når vi legger oss og er borte. Med andre ord, de står bare på når vi er opp og hjemme.

Skrevet

Har du en adventsstake der alle lysene kobler ut om én pære skulle ryke, er det ikke farlig å la den stå på ubevoktet. Har du derimot en der lysene ikke kobler ut i slike tilfeller, blir strømmen ført videre til de andre pærene og det blir overoppheting.

Min kopler ut når jeg skrur en av lyspærene løs ja. Så da er den trygg? Høres bra ut :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...